Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2217
Heeft iemand enig idee hoe lang je vlees, vis, botten en dergelijke eigenlijk in de vriezer kan bewaren? (op minus 18 graden)?

Enne: doen jullie verse dingen met SUPER invriezen (dus lager dan -18 graden) of gewoon op -18?

Groetjes, Lizzy
Door roger
#2218
<<Enne: doen jullie verse dingen met SUPER invriezen (dus lager dan -18 graden) of gewoon op -18?<<



Lizzy, wild doe ik altijd 10 dagen op min 20 vooral zeker orgaan van wild.

Verder hou ik het nooit langer dan maximum 6 weken.
Heb nog heel recent "geinvesteerd " in een toestelletje om plastik zakjes luchtledig te trekken en dicht te branden , is heel handig.

Waren recent in reklame in Belgische Aldi of Lidl filialen.


Gr.
Roger.
Door Twanneke
#2219
Hoi Lizzy,

Het hangt een beetje van het vetgehalte af, maar tussen de 3 en 6 maanden is het wel goed te houden op -18 °C.

hoe sneller je het vlees tot de kern kan invriezen (Super vriezer dus) hoe langer het houdbaar blijft.
Door Lizzy
#2220
Zes weken? Drie maanden? Zes maanden? Ehhh....? Wat kan zes weken, wat drie maanden en wat zes maanden? Hoe vetter, de minder lang houdbaar? Of juist niet? En botten?

Gaan de vitamine eruit of raakt het vlees bedorven?

Heee Roger, ik ken dat apparaat! Is jouw apparaat (vacuum-ding) van KRUPS of Tefal? Ik heb er pas een weg gedonderd... dat ding werkte niet... (of ik snapte het niet, kan ook!).

Groetjes, Lizzy
Door Twanneke
#2222
Vleesvoeding die is ingevroren bij ongeveer -30 wordt houdbaar geacht tot 1 jaar na datum!!
We hadden het over Lizzy's -18°C vriezer toch?  ;D
Laatst gewijzigd door Twanneke op ma 07 jul 2003, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#2224
<< Is jouw apparaat (vacuum-ding) van KRUPS of Tefal? Ik heb er pas een weg gedonderd... dat ding werkte niet... (of ik snapte het niet, kan ook!).<<


Van het merk Severine , is een heel handig aparaatje !


Hoe dat ding werkte niet ! Zat er ook geen stekker aan ?

Groetjes
Roger.
Door Lizzy
#2225
Hoi Ellen, bedankt voor deze lijst! Super!

Hoi Roger, ja, d'r zat wel een stekker bij maar het ding zoog niet vacuum :-/

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#2226
Hoi Ellen, bedankt voor deze lijst! Super!

Hoi Roger, ja, d'r zat wel een stekker bij maar het ding zoog niet vacuum :-/

Groetjes, Lizzy
lekke zakjes gebruikt ??? :o ;D
Door roger
#2228
<<lekke zakjes gebruikt  ??? :o ;D<<


Djiezus, een partij plastik zakjes dat met een "hooivork" opgeladen was, heb ik nogal eens gehoord !! ??? ???
Door sylvia
#2229
Wijsneus! ;D!

Nee, de zakjes waren er speciaal bij geleverd en we hebben er wel 100 geprobeerd.... :-/
;D ;D ;D
Door roger
#2230
<<Nee, de zakjes waren er speciaal bij geleverd en we hebben er wel 100 geprobeerd.... :-/[/quote]
<<


Jawadde Lizzy, hetgeen er bij mij bijgeleverd was waren geen zakjes maar een rol plastikfolie waar je zelf zakje mee moet maken, pas dan kan je ze leeg zuigen !
Door Lizzy
#2231
Ha die Roger! Ja, dat was hier ook! Je moest eerst een las-naad maken, dan je spullen erin doen, dan dat zakje in het machientje doen, dan moest dan ding de inhoud vacuum gaan zuigen en dan moest je het zakje dicht lassen... Nou, dat werkte hier voor geen meter!

Groetjes, Lizzy
p.s., leuk hoor, jij dacht natuurlijk dat ik de onderkant gewoon open had gelaten..... ::). Ik ben wel blond, maar dat is nep hoor!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door