Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ink
#21399
Ik heb misschien een adresje waar ik (in ieder geval) rundvlees kan kopen voor een leuke prijs. Die leuke prijs hangt af van het vetpercentage. In principe is alles mogelijk tussen bot en biefstuk. Voor het gemak reken ik dan dat naast het bot pakembeet 95% vet is en richting biefstuk 0%. Ik heb nu weleens vlees waar wat vet aanzit, maar ik heb dat er nog niet afgesneden om de verhouding te kunnen vaststellen.
Welk percentage is 'acceptabel' en heeft iemand een idee wat dat per kilo moet opbrengen?
Door sylvia
#21433
ehhhhhhh ja .........ehhhhh.......tssssssss....
Ink geen idee maar je hebt in iedergeval wel 1 hele reactie ;D ;D ;D
Door Lizzy
#21538
Tja, ik denk dat mijn rundsnippertjes zo'n 20% vet bevatten. En, daar betaal ik zo'n 4.50 euro voor per kilo (biologisch rundvlees). Het vetpercentage haalt (volgens mij) de eiwitfractie van het voer weer naar beneden dus volgens mij kun je wel tot een % of 30 a 40 max. vet. (niet bij honden met pancreas-problemen enzo). Wat dat zou mogen kosten? Jeetje.... max 4 euro de kilo?

Is dit niet een hele goeie vraag voor Roger?
Door roger
#21562
<<Welk percentage is 'acceptabel' en heeft iemand een idee wat dat per kilo moet opbrengen?<<


Ink, het vetpercentage van het rundsvlees dat ik heb ligt zeker niet boven de 20 %, ik denk eerder bij de 15 %.
Dat van schaap is iets hoger hoger, dat is door de groothandel luchtledig verpakt, en word op vvd teurg uit de rekken gehaald en komt deels naar mijn honden.
Beide betaal ik 2.5 euro per kilo.
Er is ook nog een soort van mix, rund en lams , maar dat zijn snijlingen met meer dan de helft vet en die betaal ik 1 euro per kilo

Bij paardevlees, ik denk dat ik hier geen 20 % haal (Vic, jij een een idee ?)
Zeker wanneer het heel licht rood is en van Texas komt dan is er weinig vet, en denk ik dat ik de 15 % niet haal.
Hiervoor betaal ik 1.5 euro per kilo.

Ink als je rond die prijzen kan kopen zit je, alsook de verkoper, gegarandeerd goed.
Door Ink
#21573
Fanx Roger! Ik wist dat ik op je kon rekenen :D.
Ik denk dat ik daar een keer ga kijken en dan zeg *Dat wil ik hebben*.
Hij vroeg wat ik wilde betalen ... ja daar trappen we dus effe niet in ... Eerst es zien wat de handel is.
Door ziggy
#22075
Idd Roger,
van dat paardenvlees kan je eventueel nog Vlaamse karbonaden maken.
Toch van 75 á 80% van het vlees.
Groet,
Vic.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door