Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2193313
Opaatje is op controle geweest . De A.B kuur is verlengd met 5 dagen , en Erwin stelde voor hem ook op Intestinal Repair te zetten ter verdere ondersteuning . Dat gaan we natuurlijk doen .
Technisch gezien is het simpel nu , hij moet het dan zelf weer gaan doen . En dat in een tijdsbestek van uiterlijk 14 dagen . Is dat niet het geval dan moeten we de beslissing nemen .
Ik had ook een cadeautje mee voor Erwin , een drolletje  :biggrin2: En daarover was hij best content . Maar ja verder zal de tijd het ons gaan vertellen , zijn oude lijfje zal het moeten gaan doen . En dat hopen we natuurlijk , maar als er verder geen progresssie (meer ) inzit dan hebben we samen alles gedaan wat mogelijk is voor de oude baas . En ja het ventje is er nog , maar een hond moet natuurlijk ook hond kunnen zijn en niet alleen maar op zijn kleedje liggen . Dus we gaan nog hopen op een (klein ) wondertje , en zo niet dan kiezen we voor Milo en laten het oude baasje gaan . Zijn lijfje zal het ons wel vertellen ......
Door nienk
#2193420
ik hoop het ook! dapper van jullie dat je rekening houden met het moeten kiezen voor Milo en hem laten gaan, ik vind dat heel sterk dat je dat zo uit spreekt. veel sterkte de komende dagen, hopen op een wondertje of op een vredig slapen gaan!
Door smulpaap
#2193761
Net een plaatje geschoten van Milo , zijn oogjes staan wat beter , net ging hij heel even zitten ..... en wat ook wel opvalt is dat hij zo nu en dan weer in ""zijn kuulkie "" ligt . Wat meer in elkaar gerolt a.hw net zoals ze doen in hun mandje bv . Eten ging vanmorgen best goed , hij kauwt wat beter . Verder zakt hij momenteel niet zo door de pootjes heen , hij wandelde net naar het waterbakje en dat ging best goed

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2193895
Dat zijn goeie berichten, het is heftig en zeker voor zo'n oudje maar Milo gaat het gewoon redden hoor!
Maar inderdaad het moet wel een hondwaardig bestaan blijven/worden.

Maar hij kijkt best helder  :)
Door smulpaap
#2193943
Wat me ook wel opvalt is als hij slechter is  , dat Tessa ons andere Jackie hem volkomen negeert , Noa idem . En op de wat betere momenten kruipen ze bij hem , en liggen ze een tijdje samen .  En dat gaat ook goed .  Amber boeit het wat minder allemaal , die kijkt zo nu en dan eens , maar dat is het . Maar goed , we wachten af wat er verder gebeuren gaat .
Hij heeft tot nu toe vandaag nog niet geplast , zo weer eens even proberen . Temp was vanmorgen 38,5 en nu net 38,1 . Gisteren is hij ook gelijk weer op de weegschaal geweest , tot nu toe is hij 700 gram afgevallen .
Door muppie en co
#2196276
hallo

krijgt jouw opaatje de zymoral poeder? Mag ik jou dan op het volgende wijzen: veel honden kunnen niet tegen de zymoral poeder google maar eens op zymoral, misselijkheid, buikpijn niet willen eten en verslechteren. Ik heb zelf twee levende bewijzen hier rond lopen. Met zymoral poeder (nog erger) sterk verslechteren, niet meer willen eten, koorts beroerd zijn (zymoral kan maagslijmvliesontsteking veroorzaken).

bij beide honden ben ik gestopt met de zymoral en geef ik verse pancreas (carnibest variant) en ze gaan stukken beter.

groetjes Sandra
Door smulpaap
#2196517
muppie en co schreef: hallo

krijgt jouw opaatje de zymoral poeder? Mag ik jou dan op het volgende wijzen: veel honden kunnen niet tegen de zymoral poeder google maar eens op zymoral, misselijkheid, buikpijn niet willen eten en verslechteren. Ik heb zelf twee levende bewijzen hier rond lopen. Met zymoral poeder (nog erger) sterk verslechteren, niet meer willen eten, koorts beroerd zijn (zymoral kan maagslijmvliesontsteking veroorzaken).

bij beide honden ben ik gestopt met de zymoral en geef ik verse pancreas (carnibest variant) en ze gaan stukken beter.

groetjes Sandra



Bedankt voor je berichtje Sandra  ;) En ja idd Milo staat voorlopig even op het advies van de behandelend d.a op zymoral ,  en verder  op Bandit kip wat licht verteerbaar is . De d.a ziet hem regelmatig en we hebben tel.contact . Mocht het straks wat beter gaan met Milo dan gaat de d.a verder bekijken wat Milo kan en mag eten .
Door smulpaap
#2196910
Nou ,we zijn weer een paar dagen verder . Woe vonden we hem zeker niet slecht , dat was tot nu toe zijn beste dag . Ademhaling ging gemakkelijker , hij tilde zijn koppie op , en zo nu en dan best krachtig en hoog . Was vaker wakker en keek dan rond . En zijn temp vertoonde wat minder pieken

Gisteren was het ook wel redelijk , een beetje hetzelfde beeld , zo nu en dan verhuizen naar een ander bed , af en toe zonder kleedje , daar kruipt hij dan zelf onder vandaan .
Wanneer hij naar bv zijn waterbakje loopt gebeurt dat op rechte pootjes . Temp kwam op deze dagen niet meer boven de 39,4 uit .
Plassen is momenteel zo,n 2 x per dag

Vanmorgen was zijn temp weer 39,8 en nu net om 10.30 uur 39,6

We hebben nog twee dagen A.B , ik vraag me wel af wat er gaat gebeuren als de kuur gestopt is  :-\

Echt veel slechter gaat het niet , maar hoe dit zich verder (nog ) gaat ontwikkelen ?
Maar goed , ik noteer alles en dat gaan we morgen maar weer overleggen

Het is erg dubbel , enerzijds denk je .... nou elke dag is er weer eentje om misschien wat verbetering te zien . Anderzijds heeft Erwin ook duidelijk zijn gedachten uitgesproken , en met ons besproken .  En komen we steeds dichterbij de (mogelijke ) grens . Het is natuurlijk ook een oude hond , en ja hoeveel draagkracht hij nog heeft ? Het lichaam moet het uiteindelijk toch weer gaan doen . En als dat niet meer het geval is ..... en hij knapt echt niet verder meer op ...... dan zullen we de beslissing moeten nemen . Al heb je natuurlijk al lang al in je achterhoofd dat het hier weleens op uit kan draaien .
Door smulpaap
#2197785
Kijk er zijn ook wel betere dingen hoor , zijn lichaam voelt bv niet meer zo koud aan als in het begin , als we hem dan aanraakten of even aaiden dan was hij dus gewoon koud
Zijn ademhaling is vaak toch wel wat rustiger , uitscheiding gaat best redelijk ..... 2 soms 3 x dgs een plas en vandaag weer een poepje
Maar nu net had hij jeuk in zijn heupgebied en voila , gelijk een gaatje . Nou dat gebeurt normaal dus niet zomaar he ?
En ja , het kan best zo zijn dat hij idd nog wat langer nodig heeft . Ik vind het in elk geval een erg naar ziektebeeld .

Hij ligt nu net weer lekker te slapen , als hij zo weer wakker is dan maar eens kijken naar het gaatje , ga hem nu niet storen , dan moet ik hem weer draaien .
Door smulpaap
#2198529
De strijd is voor Milo ook gestreden  :'( :'( :'( :'( :'(

Net overleg met Erwin gehad , we gaan niet langer (meer ) rekken . Er had allang al progressie moeten zijn . Maar dat gebeurt niet
Het wordt een wandeld skeletje . En dan ga je kiezen voor zo,n diertje , hoe moeilijk het voor ons ook is  :'( :'( :'( :'(
Maar dierenliefde betekend ook loslaten , en die tijd is nu gekomen , onze oudste zoon wil vanmiddag nog afscheid van Milo nemen i.vm zijn werk morgen
En morgenmiddag om half 5 zullen we Milo met erg veel pijn in ons hart laten gaan  :'( :'( :'( :'( De lieverd verdient het immers niet om nog langer te lijden
Verdomme wat doet dit zeer , we wisten het wel hoor , ergens in ons achterhoofd , je houd er immers rekening mee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door