Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Maxine Rehl
#2186490
Hee,

ik kreeg laatst de tip voor de 'natuurlijke weil enting' die gegeven werd door lies vedder in groningen.
Nu sprak mij dit wel aan, maar weet iemand misschien een adres iets dichter bij zuid-holland?

Lies vedder doet ook aan titeren, dus dat was wel fijn die combinatie. Maar ben benieuwd of jullie hier meer over weten :)

Liefs, Maxine
Door Maxine Rehl
#2186695
De exacte naam weet ik niet, daarvoor zou ik nog bellen (meer informatie).
Maar het ging er om dat er geen 'chemisch' spul meer werd ingespoten, maar dat het op een natuurlijke manier zou gebeuren.

Aangezien mijn hond (bijna 10 maanden) elke keer zieker bij de dierenarts vandaan komt als dat hij er kwam, wil ik nu zoveel mogelijk op natuurlijke/homeopathische wijze doen. Titeren ga ik laten doen i.p.v. enten en die weil enting op natuurlijke wijze zou wel heel fijn zijn! Ik heb een enorme waterrat en kom veel bij ons vakantiehuis waar hij lekker overal doorheen kan baggeren. Dus het is wel nodig nog.

Maar ik lees ook allemaal over niet meer enten? Hoe zit dat dan?

Ik heb bijvoorbeeld ook nog een chihuahua van nu 2 jaar. Heeft altijd alles gehad (omdat ik niet beter wist) en is dus vorig jaar nog voor alles ge-ent. Ze heeft een enorme weerstand en is eigenlijk (afkloppen) nooit ziek.

Diesel daarintegen is de afgelopen maanden vaak ziek geweest, en gelukkig sinds hij nu ongeveer 5 maanden op KVV en BARF zit (vanaf volgende week volledig BARF) gaat het steeds beter en de laatste maand is er niets meer aan de hand.
Door Lizzy
#2186755
Niet meer enten kun je alleen doen als je je daar goed over hebt ingelezen en je bewust bent van de consequenties die dat met zich meebrengt.
Door Ziviaantje
#2187353
Je zou kunnen kijken op internet of er een homeopatische/holistische  dierenarts bij je in de buurt zit. Ik denk dat die het sneller zullen gebruiken dan een reguliere dierenarts.
Door Maxine Rehl
#2187479
Ik had wel een 'arts' gevonden, die zowel titeert als die natuurlijke weil enting geeft, alleen zit die in groningen. Opzich geen heel erg probleem, maar was benieuwd of er ook 1 dichterbij zat :) Kan het zo snel niet vinden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2187591
Ik zit ook niet in Zuid-holland maar wel dichterbij dan Lies ;)
Ik heb ze wel de nosodes tegen ziekte van Weill maar ik gebruik ze niet standaard. Mijn idee over nosodes is, dat ze alleen goed werken in een sterk besmette omgeving. En Weill komt niet erg vaak voor in Nederland, dus ik betwijfel of ze wel echt wat doen.
Door Maxine Rehl
#2187967
Oke dankjewel. Nu wil ik mij wel in gaan lezen over het 'niet' enten etc, maar ik zou echt niet weten WAAR ik moet beginnen. Of iemand die mij persoonlijk advies kan geven hierover (in mijn situatie zeg maar).
Door Jonivl
#2285741
Misschien kun je Brenda Ooms eens vragen. Zij is een homeopatische dierenarts in Den Haag waar ik altijd met mijn hond heen ga. Ze titeert en vaccineert.
Door Borke
#2290477
Hitam schreef: Ik zit ook niet in Zuid-holland maar wel dichterbij dan Lies ;)
Ik heb ze wel de nosodes tegen ziekte van Weill maar ik gebruik ze niet standaard. Mijn idee over nosodes is, dat ze alleen goed werken in een sterk besmette omgeving. En Weill komt niet erg vaak voor in Nederland, dus ik betwijfel of ze wel echt wat doen.
Wat is jouw advies bij Weil, jaarlijks enten?
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2292183
Borke schreef: Wat is jouw advies bij Weil, jaarlijks enten?
Ik ben daar ook benieuwd naar! Moet ik nu enten voor Weil, of kan ik wachten tot 2 juni, als ik een titerbepaling kom doen in Rotterdam?

En ik ken iemand met een hond die is overleden aan de ziekte van Weil, maar die wel volledig geënt was tegen Weil. Hoe zit dat dan?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2292215
Borke schreef: Wat is jouw advies bij Weil, jaarlijks enten?
Niet perse, naar keuze van de eigenaar.
Ik ent zelf niet meer voor Weill omdat ik vind dat er te veel vraagtekens zijn bij die enting. Hij werkt slecht en kort, hij heeft veel bijwerkingen en we weten niet of de goede soorten er in zitten. Vergelijkbare entingen worden bij mensen niet meer gebruikt vanwege de bijwerkingen.
Het is in 2008 officieel 10 keer vastgesteld. Zeg dat er 10x zoveel honden het gehad hebben, dat is 100 op de 2 miljoen honden die er rondlopen. Dus niet zoveel. Misschien wel door het enten maar misschien ook niet.
Er zijn ongeveer 30 mensen per jaar die het oplopen en die worden ook niet geënt.

Als een hond gezond is en nooit verkeerd gereageerd heeft op een enting kan het best. Voor mensen die bang zijn voor het risico adviseer ik dan wel te enten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2292216
WillyP schreef: Ik ben daar ook benieuwd naar! Moet ik nu enten voor Weil, of kan ik wachten tot 2 juni, als ik een titerbepaling kom doen in Rotterdam?

En ik ken iemand met een hond die is overleden aan de ziekte van Weil, maar die wel volledig geënt was tegen Weil. Hoe zit dat dan?
Of een andere soort dan in de enting zat of doordat de enting niet zo goed werkt. Hij werkt maar voor 70%. De virale entingen voor meer dan 90%. En als de enting meer dan 9 maanden geleden gegeven was dan kan het ook zijn dat hij niet meer zo goed werkte.
Het advies van de fabrikant is om in besmette gebieden 2x per jaar te enten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door