Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Welk schema laat je je pup vaccineren?

Bij 6, 9 en 12 weken
12
55%
Bij 6 en 12 weken
8
36%
Bij 9, 12 weken en 16 weken (Jean Dodd)
Geen stemmen
0%
Bij 10 weken Hondenziekte en 12 weken Parvo (Ron Schultz)
Geen stemmen
0%
Bij 14 weken (Jean Dodd)
Geen stemmen
0%
Ik laat niet enten
1
5%
Anders, namelijk:
1
5%
#218447
Ik heb al gestemd. Wij laten sinds 4 jaar de pups enten op 6, 9 en 12 weken leeftijd. Daarvoor gebeurde het altijd op 6, 12 en 16 weken.
Door alle nieuwe dingen die ik nu lees weet ik niet wat wijsheid is en blijf ik maar even enten zoals ik gewend ben totdat er meer duidelijkheid is.
#218554
Ik wilde 6 en 12. Maar ik vond het toch heel eng en in het achterhoofd dat Balou een poos afwijkende leverwaarden heeft gehad, wat heel misschien er mee te maken heeft dat ze is blootgesteld aan Weil (en dat is nog 6 maanden lang besmettelijk). Dus toch maar de 9 weken enting bij de fokker. De bedoeling was parvo en weil. Hun DA heeft vervolgens op 9 weken de cocktail gezet...Daar was ik dus niet zo blij mee, maar ja. Ik kan er niets meer aan veranderen. Ik weet niet wat ik met 12 weken doe. Even morgen met Tannetje overleggen.
#218762
Hitam schreef: 6 en 12 weken. Eventueel testen op 9 en 12 weken om te kijken hoe het met de antistoffen gesteld is.
Jij zou dus niet voor Weil enten Tannetje? En 12 weken de cocktail?

En op 9 EN 12 weken antistoffen testen of 9 OF 12 weken?
#218765
Weill zit in de cocktail, dus op 12 weken weill. Voor die tijd dus niet.

Op 9 weken testen om te kijken of het veilig is om niet te enten en als dat goed was kun je op 12 weken enten. Als ie op 9 weken niet goed was, dan enten en op 12 weken controleren.
#218827
Onze volgende pup (wanneer dat ook mag zijn) zal ik laten enten met 6 (doet fokker en dan hopelijk heb je de pup met 8 weken in huis dus die van 9 weken laten we lekker zitten, bij pech dat de fokker ze pas met 9 weken wil meegeven en dat pup dus wel de 9 weken enting krijgt bij hem dan enten we pas weer met 16 weken) en 12 weken, daarna waarschijnlijk nog als hij/zij 12 maanden is en dan nie meer.
Maar goed dit hebben we nu wel zo beiden besloten, misschien is het tegen die tijd wel heel anders of denken wij er heel anders over.
#218838
ik heb gestemd 6 en 12 weken.
wij hebben zelf de pups nu op 7 weken geent en de eigenaren doen dat op 12 weken.

wij hebben pas op 7 weken gedaan omdat we dat vroeg genoeg vonden en de da ook.
de pups kwamen niet buiten de tuin(ivm kennelhoest dat hier heerste),dronken volop bij moeders en kwamen niet met andere honden in aanmerking.

ik wil dat waarschijnlijk altijd zo blijven doen,
van onze pupkopers heeft niemand er bezwaar tegen gehad. :D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 06 dec 2004, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door