Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2181267
Hallo
We zijn enkele weken aan het uitzoeken geweest waarom onze hond zoveel drinkt en dus ook veel  plast.
De da. heeft geconstateerd dat ze geen  centrale diabetes  of nefrogene diabetes insipidus heeft  maar psychogeen  drinkgedrag  vertoont.Is er iemand op het forum die weet hoe je dit moet aanpakken?
Ik vind dat onze hond ook wat dement gedrag vertoont.Mss.heeft dit er ook mee te maken.
Ik denk dat dit  gedrag alleen met homeopathie wat te beinvloeden is ??
Verder heb ik een aangebroken flesje (er zijn 5 druppels gebruikt) Minrin in de aanbieding.
Is er iemand in de kop van Drenthe (onder de rook van Groningen) die het restant kan gebruiken??? (Ik weet niet hoe lang het houdbaar is maar het is 3 weken geleden  geopend.) Stuur me een berichtje en je kan het zo komen ophalen.Versturen lijkt me niet handig omdat het flesje natuurlijk niet meer "verzegeld "is.Ik weet niet of ik dit op deze manier mag aanbieden  maar dat  hoor  ik wel.
#2181275
lijkt me mooi dat het geen diabetes is, maar dat drinken en plassen blijft natuurlijk vervelend.

ik zou denk ik in dit geval een gedragstherapeut in schakelen die ook met bloesems en/of homeopathie werkt. als je die niet kan vinden in de buurt (de combi, bedoel ik) dan beide los.

succes!
#2181328
Stress drinken dus, heb je enig idee waardoor het veroorzaakt wordt?
Ik noem een hele rare zijstraat, maar mijn oude hond gaat dus meer drinken zodra ik stop met het geven van pijnstillers. Blijkbaar heeft ze dan toch ergens pijn wat zich uit in stress en meer drinken.
Lastig hoor. Kun je haar niet water gaan beperken? Bij alle andere oorzaken van veel drinken natuurlijk helemaal niet goed, maar in dit geval weet je dat de nieren prima kunnen concentreren en ze niet uit zal drogen.
#2181596
Mevroi Kruim schreef: Als het een uiting van stress is en je neemt de oorzaak van de stress niet weg maar alleen het water, dan zal er zeer wsch ander gedrag voor in de plaats komen. Een bekende is poten knagen, eindeloos likken, andere dwanghandelingen.
Het hoeft niet altijd stress te zijn, ik heb het geloof ik een beetje verkeerd neergezet.
Het officiele woord is psychogeen drinken, het kan vele oorzaken hebben. In ieder geval is primair het vele drinken de oorzaak van het vele plassen, meestal is het andersom.
#2181729
[quote="Mevroi Kruim"]
Als het een uiting van stress is en je neemt de oorzaak van de stress niet weg maar alleen het water, dan zal er zeer wsch ander gedrag voor in de plaats komen. Een bekende is poten knagen, eindeloos likken, andere dwanghandelingen.
[
/quote]
Mo is een heel gestresste hond.Poten knagen ,eindeloos likken en hotspots "maken"Ze doet het allemaal.Ze is allergisch voor meerdere dingen  .We hebben haar 7 jaar geleden uit het asiel gehaald  en sinds die tijd tobben we met haar.  Ze is al al bij tig da.  onder behandeling "geweest "en met de hom. die ze (nu even niet) kreeg was het uit te houden.Ze is mishandeld enz. Heeft dus een hele nare tijd achter de rug.
Zelf denk ik dat ze dement aan het worden is ...of al is....Iemand van BP  heeft het middel choladin  aangeraden.Als ik zo lees waar het voor is lijkt me dat wel een goede raad.
Ga haar wel gedoceerd water geven.Ze is 12,75 kilo dus ze mag 1,27 liter water per dag.
#2181738
*Dorothea* schreef: Stress drinken dus, heb je enig idee waardoor het veroorzaakt wordt?
Ik noem een hele rare zijstraat, maar mijn oude hond gaat dus meer drinken zodra ik stop met het geven van pijnstillers. Blijkbaar heeft ze dan toch ergens pijn wat zich uit in stress en meer drinken.
Lastig hoor. Kun je haar niet water gaan beperken? Bij alle andere oorzaken van veel drinken natuurlijk helemaal niet goed, maar in dit geval weet je dat de nieren prima kunnen concentreren en ze niet uit zal drogen.
Ik weet niet wat haar nu weer dwars zit.
We hebben 2 jonge katten sinds een maand of twee.Misschien zou dat ook een oorzaak kunnen zijn .Ze houdt niet van katten....
Ik denk zelf dat ze aan het dementeren is geslagen.Maar zolang we haar hebben- nu 7 jaar- ze komt uit het asiel ,is mishandeld enz...hebben we gedoe met haar.Ze bijt en is niet te vertrouwen.
Ga haar iig. minder water geven en zo als het nu lijkt  reageert ze goed op het beperkte aanbod.
Nu nog iets hom. om alles te ondersteunen.  :-\
#2182503
*Dorothea* schreef: Het hoeft niet altijd stress te zijn, ik heb het geloof ik een beetje verkeerd neergezet.
Het officiele woord is psychogeen drinken, het kan vele oorzaken hebben. In ieder geval is primair het vele drinken de oorzaak van het vele plassen, meestal is het andersom.
Kun je wat meer vertellen over de oorzaken van psychogeen  drinken.?Of wordt het een te lang verhaal.Is er een site over dit onderwerp?Heb wel al gegoogeld maar kan helaas niet veel vinden.ALS ik een oorzaak weet, kan ik daar op gaan inspelen.Er is denk ik niet erg veel bekend  over psy. drinken .?? Onze da. kon me niet verder helpen.Hoop dat er hom. wat mee gedaan kan worden.Behalve choladin dan. Is dit een bekend middel??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door