Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fido
#2176861
Afgelopen jaar heb ik een stukje mogen steppen met een bloterik ervoor. Karel vond het machtig en bij mij kwam er ook wat jeugdsentiment naar boven  ;D
Stiekem lijkt het me best wel leuk om kleine stukjes met de Chineesjes te doen en grote stukken met de Border Collie. Vandaag op de Winner honden steps gezien en onze interesse gewekt.

Ik heb een aantal vragen:
- waar moeten we op letten met het aanschaffen van een step.
- welke merken zijn goed
- moet je op verharde wegen met een step of kan je ook op wandelpaden

Graag tips en ervaringen zodat ik me er meer in kan verdiepen.
Door Cindy de Wolf
#2176884
Ik heb vandaag deze gekocht;
http://www.inlineskateshop.nl/3100/step ... roen-zwart (ben klein dus moet ook relatief een kleine step hebben)
Een vriendin van mij heeft deze http://www.inlineskateshop.nl/1874/step ... ride-zwart de Kickbikes zijn er ook in off the road versies zie http://www.kickbike.nl/Kickbike,%20simp ... dellen.htm

Ik heb het van de week even mogen doen met Jesse en was dus ook direct verkocht. Ik wil hem met name gebruiken hier in de buurt en daardoor heb ik geen of the road step nodig. Ik vond de dogatti te prijzig voor een geintje, als het dadelijk nou echt helemaal wow blijkt te zijn en de gekochte step blijkt niet meer mee te kunnen komen dan kunnen we altijd nog overwegen om meer te investeren. Ik heb in ieder geval mijn heupriem en koppelstuk opgesnord want wil dan met 2 honden gaan lopen, die beide rechts van de step moeten gaan lopen.

Marije; heb jij Boomer ervoor lopen? Lijkt me zo eng. Elke suggestie is welkom, vooralsnog heb ik Jesse in draf naast mij laten lopen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2176893
Boomer loopt naast me!
Ze zit vast met een *hoeheetzo'ndinggeenspringermaardieandere* en heeft een tuig aan!
Ik heb de step omdat fietsen voor Boomer geen fijne snelheid is  ::)
Door Cindy de Wolf
#2176895
MarijeEnBoomer schreef: Boomer loopt naast me!
Ze zit vast met een *hoeheetzo'ndinggeenspringermaardieandere* en heeft een tuig aan!
Ik heb de step omdat fietsen voor Boomer geen fijne snelheid is  ::)
Thankx, dan was mijn idee toch niet zo gek.
Kweet welke je bedoelt maar die waren nog eens 50-75 euro en ik weet (nog) niet zeker of die dingen wel op die van mij passen.  Een reguliere springer past ook niet op mijn fiets. Kheb zo'n tussenmaat fiets. Soms is het best irritant om wat kleiner te zijn, soms ook heel handig ;D Uiteraard gaan die van mij ook in tuig ;) Als het gaat bevallen ga ik wel eens snuffelen of zo'n ding past.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2176900
Umai loopt ook naast de step en ik heb een gordel waar ze aan vast zit. Ze vind die metalen dingen eng en dan gaat ze naar buiten hangen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2176964
MarijeEnBoomer schreef: Boomer loopt naast me!
Ze zit vast met een *hoeheetzo'ndinggeenspringermaardieandere* en heeft een tuig aan!
Ik heb de step omdat fietsen voor Boomer geen fijne snelheid is  ::)
Indy vindt dat juis machtig mooi naast de fiets draven met 25 km per uur.  8)
Door Fido
#2176968
*Dorothea* schreef: Indy vindt dat juis machtig mooi naast de fiets draven met 25 km per uur.  8)
Hou jij dat bij dan?  :sofa:
Door Deesje
#2177001
ik heb ook de honden aan een jogging riem om mijn middel, vind de walky-dog niet fijn, die zit bij de dogatti voor aan het frame onder het stuur vast waardoor de hond erg ver vooraan loopt naast het voorwiel.. daarnaast vind ik hem erg stug en ónhandig'.. bij een fiets zit je met je volle gewicht erop, bij de step meestal met minder en dan heb ik liever dat ik ook controle heb als ik niet vol op de step steun.

ik heb een dogatti en ben erg tevreden, gaat al een paar jaar mee zonder problemen.. zou er hooguit ooit nog eens een standaard op willen hebben (en er moet nog steeds een km-teller op). een nadeel is de aansluiting van het achterlampje op het frame, dat is zo'n lampje met een clip, die schuif je in een inkeping in het frame, goede constructie, blijft goed zitten maar bij een flinke bult trilt het lampje dusdanig dat er volgens mij contactverlies is en dan is ie uit.. ik controleer dus regelmatig of hij het nog doet en moet hem regelmatig weer aan zetten...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2378439
even een oud topic omhoog vissen.....

Edith heb je nou al een step gekocht?
Ik heb van die lieve Henneke  :-* haar dogatti mogen lenen. En zowel Indy als ik vinden het erg leuk. Indy loopt keurig aan de walkydog zonder trekken naast de step, in de bochten draait ie netjes mee. En dat zonder workshop, komt natuurlijk door z'n naasthetwielvandekoetsloop-genen  :biggrin2: Ik vind het tre ponti tuig met die verschuifbare ring in deze ideaal, de ring hangt los aan de zijkant van z'n lichaam met de lijn van de walkydog er naast.
Het enige obstakel is mijn conditie  ::) , ik ben echt uitgeteld....
Door miik
#2378484
Ik heb nu alweer 4 jaar een Dogatti en ben dr helemaal weg van !
Maar hoorde op animal event dat de Dogatti niet meer gemaakt wordt.
Mijn honden lopen ernaast, soms braaf draven, soms mogen ze trekken.
Vooral in de winter als het koud is dan zet ik ze in tuig ervoor en mogen ze trekken, en ja dat gaat heeel hard !
En nee, officieel mag dat niet met Borders  :P
Edith nog eentje gekocht ?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2378491
miik schreef: Ik heb nu alweer 4 jaar een Dogatti en ben dr helemaal weg van !
Maar hoorde op animal event dat de Dogatti niet meer gemaakt wordt.
Mijn honden lopen ernaast, soms braaf draven, soms mogen ze trekken.
Vooral in de winter als het koud is dan zet ik ze in tuig ervoor en mogen ze trekken, en ja dat gaat heeel hard !
En nee, officieel mag dat niet met Borders  :P
Edith nog eentje gekocht ?
Heb jij meerdere honden er aan vast? Zitten ze dan aan de walkydog?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door