Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#2174434
Naar aanleiding van het fokkers-topic van Jantine, ben ik zo benieuwd naar de antwoorden op deze (van alles en nog wat) vragen (om er zelf van te leren). Ik geef toe, een hele hoop vragen maar ik zou het echt gaaf vinden als jullie ze willen beantwoorden:

1)Welk ras fok je?
2)Hoe lang fok je honden?
3)Hoeveel nesten heb je gefokt?
4)Waarom fok je honden?
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?

Ik ben echt reuze benieuwd!
Door Decibels
#2174444
Lizzy schreef: Naar aanleiding van het fokkers-topic van Jantine, ben ik zo benieuwd naar de antwoorden op deze (van alles en nog wat) vragen (om er zelf van te leren). Ik geef toe, een hele hoop vragen maar ik zou het echt gaaf vinden als jullie ze willen beantwoorden:

1)Welk ras fok je?
2)Hoe lang fok je honden?
3)Hoeveel nesten heb je gefokt?
4)Waarom fok je honden?
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?

Ik ben echt reuze benieuwd!
zal ik de spits afbijten.... :P

1)Welk ras fok je? langhaar dwergdashonden
2)Hoe lang fok je honden? Ruim 30 jr
3)Hoeveel nesten heb je gefokt? 36 nestjes
4)Waarom fok je honden? In de 1e plaats omdat het leuk is en daarnaast hoop ik dat ik iets bij kan dragen aan het ras.
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat? Wat heet 'misgaan'? Ik heb gelukkig nog nooit geen moederhond verloren, als je dat bedoeld. Mijn 1e nest was meteen een vuurdoop, want dat werd een keizersnede. Nu heb ik al ruim 25 jr geen keizersnede meer gehad (afkloppuh...!) En moedertjes hebben wel eens een melkklier-ontsteking gehad.
6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat? Allergische reactie, kaakklier-ontsteking, middenoorontsteking
7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Nee...omdat minstens 90% van de honden daar ooit mee in aanraking is geweest en er normaal gesproken afweer tegen zou moeten zijn.
8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Ik doe nooit een bevalling alleen...
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?Dwergteckels krijgen verhoudingsgewijs grotere pups dan enig ander ras. En bij een stuitligging moet je in veel gevallen helpen.
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers? Pupkopers komen altijd eerst kennismaken. Geheel vrijblijvend van beide kanten. Een echte vragenlijst heb ik niet....zo'n kennismakingsgesprek loopt zoals het loopt. Ik vertrouw op wat ik zie, mensenkennis en m'n intuïtie.
11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? 1-2 Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?3-4 pups
12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar? nope
13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?Als pupkopers partime werken heb ik daar geen problemen mee.
Door Lizzy
#2174450
Nadia schreef: Mag ik het doorspelen naar de fokker van Kain? Hij voert deels vers (kvv). Weet niet OF hij tijd/zin heeft om te beantwoorden..
Heel graag Nadia! De meer reacties, de beter dus als hij tijd en zin heeft: super!
Door Lizzy
#2174451
Decibels schreef: zal ik de spits afbijten.... :P

1)Welk ras fok je? langhaar dwergdashonden
2)Hoe lang fok je honden? Ruim 30 jr
3)Hoeveel nesten heb je gefokt? 36 nestjes
4)Waarom fok je honden? In de 1e plaats omdat het leuk is en daarnaast hoop ik dat ik iets bij kan dragen aan het ras.
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat? Wat heet 'misgaan'? Ik heb gelukkig nog nooit geen moederhond verloren, als je dat bedoeld. Mijn 1e nest was meteen een vuurdoop, want dat werd een keizersnede. Nu heb ik al ruim 25 jr geen keizersnede meer gehad (afkloppuh...!) En moedertjes hebben wel eens een melkklier-ontsteking gehad.
6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat? Allergische reactie, kaakklier-ontsteking, middenoorontsteking
7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Nee...omdat minstens 90% van de honden daar ooit mee in aanraking is geweest en er normaal gesproken afweer tegen zou moeten zijn.
8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet? Ik doe nooit een bevalling alleen...
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?Dwergteckels krijgen verhoudingsgewijs grotere pups dan enig ander ras. En bij een stuitligging moet je in veel gevallen helpen.
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers? Pupkopers komen altijd eerst kennismaken. Geheel vrijblijvend van beide kanten. Een echte vragenlijst heb ik niet....zo'n kennismakingsgesprek loopt zoals het loopt. Ik vertrouw op wat ik zie, mensenkennis en m'n intuïtie.
11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? 1-2 Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?3-4 pups
12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar? nope
13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?Als pupkopers partime werken heb ik daar geen problemen mee.

Super! Dank je Marijke :-*
Mag ik vragen wie er bij jou is, als het teefje moet bevallen?
Door Nathascha
#2174455
1)Welk ras fok je?
Rhodesian Ridgeback

2)Hoe lang fok je honden?
Kennelnaam sinds 2006. Mijn eerste nest in 2008

3)Hoeveel nesten heb je gefokt?Nu 3 nesten. zomer 2008, voorjaar 2011, zomer 2011 (spreekt vanzelf dat de nesten in 2011 van 2 verschillende teven zijn)

4)Waarom fok je honden?Ik ben er eigelijk in gegroeit. Nooit een hond gekocht op perse te gaan fokken. Maar toen Likozi mooi bleek te zijn, met een heel prettig karakter en een stamboom die wereldwijd gezien niet vaak voorkomt, maar wel gezonde honden geeft. Was voor mij, ndat ik KK1 en KK2 gevolgd heb, toch duidelijk dat ik heel graag op deze manier een bijdrage aan het ras wilde leveren. Verbeteren.

5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
Bevalling van Likozi. 2 nest voor haar. zomer 2011. Zat 3 jaar tussen het vorige nest en nu. (misschien heeft het er mee te maken) Bevalling verlipe erg traag. 1 pup per 45 minuten. Op zich niet schrikbarend. Maar na pup 7 hield het op terwijl we toch echt nog pups voelde. Gelukkig perste ze toen net een dode flinke reu van 600gr eruit. Die had duidelijk dwars gezeten. Daarna was pup 9 levend ter wereld gekomen. En pu
p nr 10, een teefje kwam als laatste, in staat van ontbinding ter wereld. Die was duidelijk al langer dood.
Ik ervoer deze bevalling voor mezelf als ontzettend emotioneel. En heb besloten om met Likozi ook niet meer te fokken. Ook al is ze 6 jaar en zou ze nog best een nest mogen, volgens de kynologie en rasclub.

6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
ja uit het nest 2008. Was net geboren. En ging roggelen. Uitzuigen wilde niet baten. En op ten duur ademde hij niet meer. Reanimeren en beademen. rondslingeren om het slijm eruit te krijgen....en YES hij ging heel hard gillen!! hij deed het weer!! paar uur later heeft hij nog een vocht injectie gehad omdat hij licht uitgedroogt was. Maar daarna is hij goed gaan drinken! en nu is hij een heel sterke reu. Die regelmatig met de coursing ook geplaatst word. Niks meer te merken van zijn moeilijke start!!

7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Nee. Heb het eens nagekeken. En toen leek mij de nadelen erger als de voordelen. ik test altijd wel de teef met een uitstrijkje bij de DA. En ik laat de reu eigenaar de reu medisch controleren. ( ook soa's bestaan in de hondenwereld!)

8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Ja. een heel fijne goede vriendin, die ervaren is met bevallingen. Daarnaast ook nog een team wat telefonisch bereikbaar is. En wat de boel kan overnemen, mochten we onverwachts naar de DA moeten.
Heel fijn om ervaringsdeskundige om je heen te hebben. Dit geeft mij rust. Zodat ik in alle rust de grote en goede steun ben voor de bevallende teef

9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
zie hierboven.

10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
Ik heb een hele vragenlijst, die ze alvast mogen beantwoorden per email. Zodat ik weet met wie ik te maken heb als ze op bezoek komen. Soort interview...
Als daar al rare antwoorden uitkomen, dan ga ik daar diep op in tijdens hun bezoek. Komt er dan uit dat ik het verkeerd geinterpeteerd heb, dan maken ze alsnog kans op een puppy. Maar vaak is het gevoel nav het interview al niet goed. en nog vaker komt dat ook weer naar voren tijdens het gesprek. Dan is het helaas pindakaas. En krijgen ze geen puppy.

11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
Nest is toch wel 8 tot 12 pups.
Ik wil dus minimaal 10 mensen op de lijst. Maar dat lukt me altijd. minimale was 10 ( tijdens de dekking) en dat werd 15 vlakvoor de bevalling. En bij het nest in het voorjaar had ik er zelfs 14 voordat er gedekt werd en dat groeide naar 24...alhoewel, toen heb ik er heel veel doorgestuurd naar een vriendin van me die ook RR fokt.

12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
Eigelijk niet. Mijn kennel staat wel op doggynet en bij de rasclub en hier op BP. Maar ik schreeuw het niet van de daken met advertenties in de krant, MP etc. als ik dat zou doen...pff heb nu al zoveel mensen over de vloer ;D

13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?
Ja, ligt eraan hoe ze het geregelt hebben. Zo zit er nu een pup bij een fotograaf. Zijn vrouw werkt ook bij hem op kantoor als grafisch ontwerper. mijn pupke is dus altijd bij hun. op kantoor en beide werken ze bijna fulltime. Maar pupke lief krijgt genoeg aandacht, training en uitlaat beurten. Dus dan kan het.
Maar bij 2 fulltimers waar de hond thuis mag zitten...nou nee. sorry krijg je geen pup. bij parttime werken max 4 uurtjes de hond alleen. En een hele dag werken mag van mij opgelost worden met een uitlaatservice. Maar ik wil graag zien dat de mensen meer tijd met de hond doorbrengen als op hun werk.
Ligt dus een beetje aan hoe de mensen er zelf al over nagedacht hebben ( is ook 1 vd vragen in mijn interview)
Door Decibels
#2174457
Lizzy schreef: Super! Dank je Marijke :-*
Mag ik vragen wie er bij jou is, als het teefje moet bevallen?
Vroeger was dat altijd een vriendin. Zij woont hier om de hoek. Ze heeft helaas MS en de laatste keren kon ze de trap hier niet meer op. Mijn teefjes bevallen boven omdat dat rustiger voor ze is. De laatste nesten heb ik hulp gehad van dochter. En dat is ideaal....dochter fokt katten, dus weet van wanten. Ze woont hier 5 minuten vandaan. Iemand erbij hebben is super....al is het alleen maar voor de geestelijke steun tijdens de uren dat je wacht.... ;)
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2174464
Lizzy schreef: 1)Welk ras fok je?
Heb Saarlooswolfhonden gefokt en hopelijk volgend jaar onze eerste nest Noorse Buhunden
2)Hoe lang fok je honden?
Onze eerste nest was bijna 13 jaar geleden
3)Hoeveel nesten heb je gefokt?
3 nesten
4)Waarom fok je honden?
Ten eerste bij de Saarloosjes omdat het ras in stand gehouden moest worden. En bij de Noorse Buhund om te zorgen dat het ras in Nederland weer gaat lijken op dat wat er in Scandinavie is. Maar dit is een hoge eis...
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
Weeën die niet vaak goed doorzetten terwijl de weeën die er waren wel van goede sterkte waren
6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
Infectie waardoor we bij ons eerste nest 3 van de 4 pups verloren hebben
7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Nee, de complicaties zijn vaak heftiger en met de temperatuur kun je een boel voorkomen
8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Nee. was wel de afspraak maar de rasvereniging (die het zou regelen zoals alles bij de saarloosjes) was dit 'vergeten"
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
Bij het 2e nest een pupje met vocht in de longetjes, met uitzuigen erger kunnen voorkomen. Bij een ander nest waar ik was om te assisteren en ervaring op te doen liet de "zeer" ervaren fokker een pup uit de hand vliegen bij het "slingeren". Pupje heeft het wel gered, heeft er ook op latere leeftijd niets aan overgehouden maar hoop zoiets nooit weer te zien
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
Wil ze eerst in het eggie zien en spreken zonder dat er pups zijn. Ze komen dan ook bij ons thuis om de honden te zien en mee te maken. Vaak komt er dan uit het gesprek voldoende naar voren om het met mijn gevoel een goede beslissing te nemen
11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
4-6. Gemiddeld krijgen de teefjes 4-6 pups
12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
Nee, behalve op mijn eigen website
13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?
Ja, maar niet allebei fulltime

Ik ben echt reuze benieuwd!
Door Esther11
#2174465
Ik fok nog niet maar heb wel al hulp geregeld bij de toekomstige bevalling mijn goede vriendin die ook cane corso's fokt heeft een week vakantie geregeld om bij de bevalling te zijn (zij woont in zeeland en ik in limburg) haar dochter ook ervaren met bevallingen zou ook meekomen. Is voor mij er geruststellend dat er iemand bij is die me kan bijstaan.
Door Lizzy
#2174491
koekiesranch schreef: Nee, de complicaties zijn vaak heftiger en met de temperatuur kun je een boel voorkomen
Dank je wel voor je antwoorden! Super!

Welke complicaties doel je op? (ik neem complicaties van de enting, maar ik ben dus benieuwd naar de specifieke complicaties).
Door Lizzy
#2174492
Nathascha schreef:
10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
Ik heb een hele vragenlijst, die ze alvast mogen beantwoorden per email. Zodat ik weet met wie ik te maken heb als ze op bezoek komen. Soort interview...
Als daar al rare antwoorden uitkomen, dan ga ik daar diep op in tijdens hun bezoek. Komt er dan uit dat ik het verkeerd geinterpeteerd heb, dan maken ze alsnog kans op een puppy. Maar vaak is het gevoel nav het interview al niet goed. en nog vaker komt dat ook weer naar voren tijdens het gesprek. Dan is het helaas pindakaas. En krijgen ze geen puppy.
Jij ook ontzettend bedankt voor je antwoorden!

Zou je die vragenlijst willen delen, heel misschien? (misschien via PB/email?)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2174508
Ik ben geen fokker maar wil toch even reageren  :biggrin2:

Lizzy (en andere fokkers van BP), mag ik even zeggen dat ik jullie echt top vindt!!
De manier hoe jullie omgaan met het fokken van een nestje, pupkopers mogen in hun handen knijpen om een pup bij jou/jullie vandaan te krijgen  :-* :-*

Ik wou dat elke fokker er zo mee omgaat!!!
Door Martine-Tom
#2174559
Mag ik er 1 vraag bij aansluiten waar ik gewoon razend nieuwsgierig naar ben?
Mogen jullie pups naar mensen die niks van voeding weten of zelfs willen weten en gewoon aldi brok voeren "want dat is lekker goedkoop en vorige Fikkie is er 12 mee geworden"?

Voor mij persoonlijk, als ik zou fokken, nee.... :-[ Als ik zou fokken zouden pups alleen naar minimaal KVV gezinnen mogen.
Door tessa
#2174563
Lizzy schreef: Naar aanleiding van het fokkers-topic van Jantine, ben ik zo benieuwd naar de antwoorden op deze (van alles en nog wat) vragen (om er zelf van te leren). Ik geef toe, een hele hoop vragen maar ik zou het echt gaaf vinden als jullie ze willen beantwoorden:

1)Welk ras fok je?
Boxers en in een ver verleden shih tzu's

2)Hoe lang fok je honden?
Zo'n jaar of 20 maar wel heel incidenteel

3)Hoeveel nesten heb je gefokt?
3 nesten shi tzu's en drie nesten boxers

4)Waarom fok je honden?
Omdat ik positief wil bijdragen aan het verbeteren van het ras en opok omdat ik het onwijs leuk vint, het hele traject vanaf een geschikte pup kopen/uitzoeken om eventueel mee te fokken, showen, africhten, gezondheidaonderzoeken :nerves:, het uitzoeken van de reu en het begeleiden van het nest en de pupkopers.
5)Is er wel eens iets mis gegaan met een moeder hond tijdens bevalling/zoogperiode? Zo ja, wat?
Nee niet echt, alleen toen ik nog brokken voerde (1e 2 nesten) ging het een stuk moeizamer met de melkgift.

6)Is er wel eens iets mis gegaan met de pups? Zo ja, wat?
ja, doordat de teef in het eerste nest geen melk had, zijn er twee pups overleden.
in een ander nest was er een dermate wormbesmetting (ondanks volgens dierenartsschema ontwormen0 dat ik daar ook een pup aan ben kwijtgeraakt en bij de shih tzu heb ik een keer een pup gehad met een waterhoofd, deze heb ik laten inslapen.

7)Vaccineer jij tegen Herpes? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Nee, ik ken nu meerdere gevallen dat de pups vroegtijdig, dus dood ter wereld kwamen bij teven die geent waren.
Ik heb het overlegd met Sleewijk en die vinden het ook niet persee nodig omdat het merendeel van de honden al een infectie heeft doorgemaakt dus de pups antistoffen meekrijgen.
dat neemt niet weg dat ik wel heel bang ben dat ik herpes inhet nest krijg.
maar het is een kwestie van afwegen.

8)Was er iemand bij je, bij de eerste keer dat je hond ging bevallen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?
Ja, de allereerste keer wel, ik had de teef op fokvoorwaarden dus de fokker was er ook bij.
Daarna ben ik bij een heleboel bevallingen van anderen geweest om te helpen.
Nu ben ik eigenlijk altijd alleen, mijn man is normaal gesproken wel thuis (s'nachts) dus als ik plotseling weg moet naar de dierenarts ofzo is hij bij de kinderen.
Maar mijn oudste dochter van 12 kan ook best wel helpen, dat scheelt wel
.
9)Is er wel eens uberhaubt iets mis gegaan tijdens de bevalling? Zo ja, wat? En wat heb je gedaan?
Nee, niet echt heel erg mis, wel is bij het laatste nest van Tanja de laatste pup dood geboren, vermoedelijk omdat het allemaal te lang duurde.
Ik had eerder pitton moeten spuiten, maar ja, dat is achteraf, en weer een leer voor de volgende keer.

10)Hoe selecteer je pupkopers? Welke vragen stel je mogelijke pupkopers?
Meestal heb ik eerst telefonisch contact of via de mail.
Ik vraag dat wat hun eventuele wensen zijn (reu, teef, geel gestroomd etc) en of ze al vaker een boxer of hond hebben gehad.
verer naar de gezinssamenstelling en wat ze van de hond verwachten.
Is er van beide kanten een klik, dan noduig ik ze uit om kennis te maken met de moederhond of als ik al pups heb, met de pups.
Ik vraag ze van alles, ik hoor ze echt uit.
Ik verwacht ook dat ze mij van alles vragen en dat ze de op de hoogte zijn van het ras, de boxer.
Als het voor mij niet goed voelt, dat gaat het feest niet door,dit heb ik twee keer gehad.

11)Hoeveel pupkopers wil je minimaal op je wachtlijst hebben voordat je het nest fokt? Hoeveel pups krijgt jouw ras gemiddeld?
Deze keer had ik maar drie pupkopers op de lijst omdat Tanja de vorige dekking leeg was gebleven.
Maar het liefst heb ik er wel een stuk of vijf.
Boxers krijgen gemiddeld tussen de 4 en 10 pups

12)Adverteer je voor je pups? En zo ja, waar?
ja, in ieder geval op de puppenlijst van de verenigingen en deze keer heb ik ze bij wijze van proef een keer op marktplaats gezet, en dat is me eigelijk heel goed bevallen.
Je hebt er natuurlijk altijd rare reactie tussen maar over het algemeen viel het me erg mee.
Ik weet dat sommige mensen fel tegen het plaatsen van pups op marktplaats zijn, maar ik had mijn nest midden in de zomervakantie en via de lijst kwam er niet veel respons.

13)Vind je het acceptabel dat pupkopers werken en zo ja, hoeveel uur maximaal?
Ja, in deze tijd kun je bijna niet meer verwachten dat er iemand de hele dag thuis is voor de hond.
Maar als mensen allebei de hele dag werken krijgen ze geen pup.
Part time vind ik wel kunnen mits het op het begin wel opgebouwd wordt zodat de pup eraan kan wennen.

Ik ben echt reuze benieuwd!
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2174565
Lizzy schreef: Dank je wel voor je antwoorden! Super!

Welke complicaties doel je op? (ik neem complicaties van de enting, maar ik ben dus benieuwd naar de specifieke complicaties).

Ik heb dan alleen de ervaring met de Saarloosjes en weet van minimaal 2 teefjes die "fout" reageerden op de entstof, koorts, overgeven, zwelling op de plek van enting. En 1 teefje is veel te vroeg bevallen... je kan het natuurlijk nooit voor 100% hard maken dat het de enting is geweest maar dat teefje heeft daarna nog 2 nestjes gehad en niet meer geënt maar ook geen problemen meer gehad.. Toen werd het mij al duidelijk zeer voorzichtig te zijn met alle entingen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door