Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ElinevKa
#2165
Gisteren stonden (oa) kippenlevertjes op het menu van de honden.
Mijn heidewachtel (met darm aandoening) heeft daar weinig van gegeten-liet de levertjes liggen (die overigens direct door de kat zijn geconsumeerd)
en vanochtend had ie enorme diarree.

Kan dat zijn van die kippenlevers..dat hij daar extreem gevoelig voor is (en dat ie dus instinctief weet dat ie het niet moet eten?) de andere hond vond het heerlijk en had ook geen last...
Door Ink
#2166
Lever werkt vaakt laxerend. Ligt natuurlijk ook aan de gegeven hoeveelheid. Ik denk dat een hond met darmproblemen maar een heel klein beetje nodig heeft om in de war te raken. Sam vindt ze ook niet heel lekker trouwens. Een onsje door ander eten gaat nog wel, maar meer moet het niet zijn voor meneer ...
Ander soort lever proberen? Kalf? Is wel een stuk duurder trouwens.
Door Lizzy
#2167
Hoi hoi, wat IS dit voor iets raars? Ik heb ook al een hond die kippenlever NIET TE ETEN vindt! Ze gaat er niet van aan de diarree, maar als ik meer dan twee stukjes lever door haar eten gooi (en dit heel fijn knip), dan staat ze 10 minuten later het hele zooitje uit te kotsen!

Groetjes, Lizzy
Door ElinevKa
#2168
Dat is echt bizar!
misschien smaakt of ruikt het echt heel vies.

vooralsnog ga ik er maar vanuit dat mijn heidewachtel er gewoon niet goed tegen kan.. van het menu!
samen met de kippenmagen die mijn golden weer niet te kanen vindt.. :P
Door Thineke
#2169
Als je kijkt naar mensen, hoeft dit natuurlijk helemaal niet zo bizar te zijn :D De ene lust lever heel graag - ik bijv. toen ik nog vlees at - en de ander moet er niet aan denken ;)
Door Nelly
#2171
Gebakken lever met uiringen, champi's en paprika, en een scheutje Madeira... ::)heerlijk! En vooral lever van een wild zwijn ;D. Gestoofde prei en gebakken aardappeltjes of aardappelpuree erbij en je hebt een koningsmaal :D.
Als je kijkt naar mensen, hoeft dit natuurlijk helemaal niet zo bizar te zijn  :D De ene lust lever heel graag - ik bijv. toen ik nog vlees at - en de ander moet er niet aan denken  ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#2172
Hoi hoi, wat IS dit voor iets raars? Ik heb ook al een hond die kippenlever NIET TE ETEN vindt! Ze gaat er niet van aan de diarree, maar als ik meer dan twee stukjes lever door haar eten gooi (en dit heel fijn knip), dan staat ze 10 minuten later het hele zooitje uit te kotsen!

Groetjes, Lizzy
Hier idem dito: Zowel de honden als de katten halen hun neus ervoor op :-/
Door Thineke
#2173
Gebakken lever met uiringen, champi's en paprika, en een scheutje Madeira... ::)heerlijk! En vooral lever van een wild zwijn ;D. Gestoofde prei en gebakken aardappeltjes of aardappelpuree erbij en je hebt een koningsmaal :D.
Jammie, klinkt lekker. Maar, mag de lever eruit? ;D
Groetjes, Thineke
Door sylvia
#2174
Hier geen last met lever. Zowel baas als hond  ;D

gr.Ordell
Ordell ben je al aan het aftellen
;D
Door Sylvie
#2175
Ik geef mijn meiden wel eens runderlever, gewoon uit de supermarkt.
Ze vinden het heerlijk, maar ik vind het maar frustrerend; het is echt in 1 hap weg en daarna krijg je van die hoopvolle koppies; lekker, hoor, krijgen we nu ons ontbijt ;D ;D ;D
Door Ink
#2176
Sylvie, laatst stond hier een heel stuk over runderlever maar ik geloof dat dat met The Big Bang verdwenen is.
Kort: veel runderen krijgen clenbuterol toegediend. Wawawa, komt in lever.
Kalf kost dat het barst maar zou (alleen al qua leeftijd des slachtingsmoments) minder afvalzooi bevatten.
Door Sylvie
#2177
Dat krijg je er van als je niet het hele forum meer bij kunt houden :(
Nou, dan strepen we de runderlever maar door. Gelukkig heb ik nog een adresje voor kalfslever...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door