Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door danou2004
#2144740
[quote="N.B.A"]
ik probeer die te respecteren maar een mening gebaseerd op eigen gebruikers zegt zoveel meer
ik bezie het nog even voor ik bestel wacht nog op wat meer meningen van mensen die het al een tijdje geven voor ik de stap naar hun zet maar vind het ook wel een intressante kvv.
[/quote]Je kunt ze bellen en mailen,zou gewoon eens contact opnemen en me laten informeren  ;)
Ik geef ook nog steeds smuldier compleet en blijf ik ook wel doen maar van Tammenga is prima te doen hoor!
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2144856
Samen met ==>Danou<== een paar kilo besteld om te proberen. je ziet wat erin zit, zo grof is het gemalen.
De prijzen die hier genoemd werden kloppen niet het is €2,- per kilo en €1,10 per pond.

Als ik het vergelijk met lotgering dan weet ik wel welke het wordt. Ruby was niet bij de bakken weg te krijgen en voor delotgering haalde ze haar korte neus op. Jammer voor haar, ze had net gegeten en krijgt het straks.
Heb een heel gesprek gehad met de man en hij verteld je rustig wat er in zit, doet niet geheimzinnig en heeft zelfs in grote lijnen verteld waar het vlees vandaan komt.
Door N.B.A.
#2145007
[quote="Bolaj"]
De prijzen die hier genoemd werden kloppen niet het is €2,- per kilo en €1,10 per pond.
[/quote]
Volgens de site is het  €2,- per kilo voor de compleet gemengde kvv die waar RUND, LAM, PAARD, GEIT, en KIP.
Die van €1.50- per kilo zijn de rund,lam,paard en geit of een combie die je kan aanvragen van bv paard/lam,geit/rund enz

zien wat erin zit lijkt me ook wel vaag als je zelf samenstelt kan je dit zien ja maar dan weet je ook nog niet wat je voert als je ziet wat er tegenwoordig allemaal ingespoten wordt en moet je ook vertrouwen op de mooie ogen van de handelaar,ik vind het wel een interessante kvv om te combineren met een zelf samengesteld barf menu of in combinatie met andere kvv's,ze moeten neit allemaal perse zo duur zijn dus vind dit wel een heel goed inisatief
Laatst gewijzigd door N.B.A. op di 25 okt 2011, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door porza
#2145054
hoe zit het met vocht . bij lotgering zit er weinig of geen vocht .
bij smuldier zit ontzettend veel vocht
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2145096
Er is nog geen analyse, dus ook nog niet bekend hoeveel vocht. In de meeste kvv zit zo'n 60% a 70% vocht. Ook in Lotgering (62%) en Smuldier (61% en 62%)
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2145186
Wat er in zit (tenminste wat ik kan zien  ;) Kippenkjes, levertjes, hartjes en spiervlees. Ik weet van hem dat er aan kaal bot 15% in zit (gevraagd en het is geen dragend bot).
Vocht gehalte is lager dan smuldier (ligt geen laag vocht onderin het bakje).
Gebruikersavatar
Door porza
#2154280
heb net de eerste bestelling binnen ,ziet er toppie uit .
ruikt vers , en mooi verpakt.
mijn honden vinden het lekker, al hoe die alles lusten.

aangevuld met wat groente [paar keer per week ]en af toe een eitje /visje/ en wat kippecarcas.
en ze krijgen bij altijd drucal er door .
ga de komende tijd proberen en kijken hoe ze het er op .
tot nu toe zeer tevreden
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2154376
Voor degenen die wel geinteresserd zijn maar niet meteen voor honderd euro willen afnemen:

"Aangezien Tammenga veel reacties krijgt van hondeneigenaren om de vleesmixen eerst eens te proberen, en voor veel mensen een minimale afname van 100 euro te veel is, hebben ze besloten om ook te gaan werken met afhaalpunten op strategische plekken in Nederland. Klanten kunnen dan vooraf hun bestelling doorgeven.Let op! Wij hanteren dan GEEN minimale afname en GEEN bezorgkosten!!Ze gaan werken met 4 afhaalpunten.Utrecht - zaterdag 5 novemberNijmegen - zaterdag 12 novemberDordrecht - zaterdag 19 novemberApeldoorn - zaterdag 26 novemberVoor adres en tijd, zie http://www.tammenga-diervoeders.nl/Nieuw----Afhaalpunten-agenda.html"
Door danou2004
#2155497
Ze zijn heel schappelijk en dat vind ik we erg prettig en ze maken ook geen geheim van wat ze produceren.
Over een tijdje meer daarover! ;)
Door nienk
#2155503
[quote="porza"]
heb net de eerste bestelling binnen ,ziet er toppie uit .
ruikt vers , en mooi verpakt.
mijn honden vinden het lekker, al hoe die alles lusten.

aangevuld met wat groente [paar keer per week ]en af toe een eitje /visje/ en wat kippecarcas.
en ze krijgen bij altijd drucal er door .
ga de komende tijd proberen en kijken hoe ze het er op .
tot nu toe zeer tevreden
[/quote]

off topic, excuse daarvoor, maar: waarom geef je dat?
Gebruikersavatar
Door porza
#2155517
op dat ze naar mijn menig te weinig calsium/kalk binnen krijgen .

voer nu vers over de jaren half kvv half barf , en heb de laaste jaren meer last van eclampsie  bij de zogende teefjes.
sins ik drucal gebruik is minder geworden bij de jongere generatie .
vandaar dus
Door Martine-Tom
#2155521
En waarom niet gewoon meer bot voeren dan, of eierschaalpoeder?
Drucal zit volgens mij nog van alles extra bij...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door