Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Urs
#214527
Ik heb daarnet Tobias bij de dierenarts gebracht. Ik wil weten hoe het met hem gaat. Hij heeft namelijk 1 schrompel nier en een verminderde nierfunctie van de andere.
De dierenarts is nieuw voor mij omdat ik ben verhuisd. Ze vroeg gelijk wat ik de katten voerde omdat ze niks in de gegevens van mijn vorige dierenarts kon vinden. Nou ze krijgen kvv te eten.
Ze viel nog net niet achterover ::) ::) ::)
Hoe kon ik dat nou geven zo'n eiwitrijk voer voor een kat met nierproblemen. Nou ik heb haar verteld dat hij het veel beter doet op het kvv dan op een nierdieet wat bol staat van de antioxidanten e.d. En dat de ervaringen uitwijzen dat het gewoon beter is. Nou daar geloofde ze niet in Het moet wetenschappelijk bewezen worden.
Tobias is zooo opgeknapt van het kvv. Kan ik weer opnieuw beginnen om mijn overtuiging te verdedigen. Af en toe heb ik er genoeg van . Mijn vorige dierenarts heeft het op den duur wel geaccepteerd. En zag zelf dat het beter ging op kvv.
Ik wacht de uitslagen af en haar reactie en als die reactie mij niet zint ga ik wel terug naar mijn oude dierenarts ook al is het een flink end rijden.
Het bloed moet opgestuurd worden en tobias moest een roesje hij werd weer woest dan valt er weinig bloed te prikken. Ik mag hem straks weer ophalen. Bij de oude dierenarts bleef ik erbij en kreeg ik hem gelijk weer mee naar huis.
Heel jammer dat dierenartsen weinig van voeding weten en gesponsord worden door de grote voer fabrikanten ( uitzondering daargelaten)
Afwachten wat de test uitwijst. En ook al gaat het slechter met hem hij blijft kvv eten , dan gaat ie maar eerder dood en heeft zich goed gevoeld en goed eten gehad. Dan dat hij nog wat langer leeft en zich beroerder voelt.
Laatst gewijzigd door Urs op vr 03 dec 2004, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#214628
Vervelend is dat hé, maar ik zou me er niets van aantrekken, tenslotte ben jij de betalende klant en heeft de da gewoon te doen wat jij zegt en hij/zij kan je niet verplichten om op ander voer over te gaan.
anders zou ik die nieuwe DA even het tel:nr geven van je oude DA dat ze dat daar eens na kan vragen hoe je kat is opgeknapt op vers eten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#214800
Op de een of andere manier denken de meeste dierenartsen dat versvleesvoer alleen maar uit vlees bestaat en dat de eiwitfractie dan ook meteen heel hoog is. En dat is helemaal niet zo. Misschien moet je gewoon even uitleggen dat het een gewoon compleet voer is en dat het niet extra veel eiwit bevat.
Door Urs
#214834
Tannetje? Weet je zo gauw de eiwitfractie van de Bandit kat? scheelt mij weer rekenen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#214979
Nee, niet zo gauw, moet ik ook even rekenen. Misschien heeft Huub het nog ergens staan.
Door An
#215644
Urs schreef: Nou daar geloofde ze niet in Het moet wetenschappelijk bewezen worden.
Is er dan wetenschappelijk bewijs dat nierdieet beter is? Volgens mij echt niet hoor ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#216027
Ze hebben vast wel vreselijke dierproeven gedaan met dat voer :'(. Ik herinner me een proef waarbij de een nier verwijderden bij een aantal honden en dan gingen ze kijken hoe die andere niet zich hield tijdens diverse voedingen. Alleen geen versvleesvoer natuurlijk.
Zinloos >:(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#216181
ooowww getver Tannetje en dan nog niet eens een goed onderzoek verrichten door ook een verse voeding te testen , dat bewijst alleen maar weer dat dit soort onderzoeken erop gericht zijn om te kijken hoe dieren in leven gehouden kunnen worden met triefel die veel geld opleverd en dat het doel van deze onderzoeken weinig tot helemaal niets te maken hebben met daadwerkelijk naar een weg zoeken waar het dier het best bij gebaat is.
Door An
#216369
sylvia schreef: ooowww getver Tannetje en dan nog niet eens een goed onderzoek verrichten door ook een verse voeding te testen , dat bewijst alleen maar weer dat dit soort onderzoeken erop gericht zijn om te kijken hoe dieren in leven gehouden kunnen worden met triefel die veel geld opleverd en dat het doel van deze onderzoeken weinig tot helemaal niets te maken hebben met daadwerkelijk naar een weg zoeken waar het dier het best bij gebaat is.
Precies!!!
Door Urs
#216603
Nou eindelijk heb ik de uitslag van tobias zijn bloedtest.
en ik ben blij!!!
Hij is al anderhalf jaar stabiel. Ureum 17, 5 en creatine 294.

De dierenarts is ook deels overtuigd. Ze zei nou het gaat dus goed met hem. Nog even over het kvv gehad en ik moest hem maar zo blijven voeren. :D :D

Mission completed. ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door