Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#21363
Hoi!

Normaal ben ik niet zo'n paniekerd, maar nu maak ik me wel een beetje zorgen want een van mijn hond heeft net stiekem een kippebotje uit de vuilnisbak gegrist en opgegeten. Het was een botje van een stuk kip dat ik gebakken had. Ze krijgen hier wel eens rauwe kippenekjes of een ribje ofzoiets, maar ik maak me nu erg zorgen omdat ze zo'n vlijmscherp botje naar binnen heeft gewerkt.
Maak ik me terecht zorgen? Kan ik iets doen om problemen te voorkomen?
Alvast bedankt!

Groetjes Bonnie
Door Ink
#21364
Je kan een stuk ontbijtkoek er achteraan jassen. Of als je dat niet hebt een propje watten, gedoopt in yoghurt of koffiemelk ofzo. Even geen water geven denk ik zodat de kans op doorspoelen wordt beperkt.
In de gaten houden of hond gaat overgeven. Dan kan er een stukkie dwars zitten en dan moet je waarschijnlijk naar de DA. Voorlopig even de poeperie in de gaten houden. Als daar ook alles OK is, is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Dergelijke botten doe ik niet in de vuilnisbak binnen maar gelijk buiten in de rolemmer. Dus als je die ook hebt ...
#21366
Dank je voor je antwoord! Ik heb haar net een heel bord peperkoek gegeven en dat eet ze nu op.
Ik zal haar ontlasting in de gaten houden en hopelijk gaat het goed!
Kippebotjes gaan voortaan dus niet meer in de gewone afvalbak nee. Je schrikt je dood zo :o
Bedankt voor je tips! :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door