Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#211999
wat vinden jullie van deze groentemix voor Tommie en Zorro:

paprika
bleekselderij
spercieboontjes (moet je die perse eerst koken????)
wortel
mais
en broccoli
en dan nog tauge en alfalfa
paar blaadjes spinazie

Dit is namelijk zo'n zakje klein gesneden groenten van de AH. (behalve de tauge, alfalfa en spinazie, die veog ik dan zelf toe) DIt is qua hoeveelheid voor mij ideaal, ze eten maar 30 gram groenten per persoon op een dag. DUs als ik bv hele wortels enzo er in ga verwerken heb ik al weer heel snel veel te veel!
Hier zou ik een week of 3 mee kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Marion op vr 26 nov 2004, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#212015
paprika en mais komt komt in mijn verboden lijstje voor.
Vraag me alleen niet waarom.
mais is een graan
paprika weet ik niet meer waarom het " niet mag"
Door Lizzy
#212017
Marion schreef: wat vinden jullie van deze groentemix voor Tommie en Zorro:

paprika
bleekselderij
spercieboontjes (moet je die perse eerst koken????)
wortel
mais
en broccoli
en dan nog tauge en alfalfa
paar blaadjes spinazie

Dit is namelijk zo'n zakje klein gesneden groenten van de AH. (behalve de tauge, alfalfa en spinazie, die veog ik dan zelf toe) DIt is qua hoeveelheid voor mij ideaal, ze eten maar 30 gram groenten per persoon op een dag. DUs als ik bv hele wortels enzo er in ga verwerken heb ik al weer heel snel veel te veel!
Hier zou ik een week of 3 mee kunnen doen.
Ik ben zelf niet kapot van mais.... Kleine hoeveelheden sperziebonen: hoef je niet persee te koken, denk ik (ik doe dat ook nooit, behalve met grotere hoeveelheden). Verder lijkt het mij prima. Sommige honden kunnen niet goed tegen paprika, maar de meeste kunnen er prima tegen. Het is wel iets om in je achterhoofd te houden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#212019
Lupa schreef: paprika en mais komt komt in mijn verboden lijstje voor.
Vraag me alleen niet waarom.
mais is een graan
paprika weet ik niet meer waarom het " niet mag"
Paprika is rijk aan vit. c en beval veel anti-oxydanten. Heel gezond dus om te geven :D
Door Marion
#212024
Tommie is gek op paprika, eet het wel eens als snack en het zit in al mijn groentemixen.
Tja, de mais is wat minder, maar die zit er helaas ook door, kan het er wel een beetje tussen uit vissen misschien.
Voegt mais niets extra's toe qua waarde of is het ook nog ongezond?
Door Lupa
#212025
o
en waarom heb ik het op mijn verboden lijst????
mischin omdat sommige honden vervelend op reageren :-\
Door richard
#212028
Witlof is ook een prima gezonde groente (calcium, c en anti oxydanten) en per stuk te koop. Misscien als alternatief in je rijtje.

richard
Door Lizzy
#212029
Lupa schreef: o
en waarom heb ik het op mijn verboden lijst????
mischin omdat sommige honden vervelend op reageren :-\
Paprika is een groente uit de nachtschade familie. En sommige honden reageren daar niet goed op. De meeste daarintegen wel. Bij mij eten ze graaaag paprika!
Door richard
#212031
Bij mij 'snacken' ze reepjes paprika i.p.v. heeeeeeeeeeel vroeger brokjes. Zalig vinden ze het!

richard
Door Marion
#212041
richard schreef: Witlof is ook een prima gezonde groente (calcium, c en anti oxydanten) en per stuk te koop. Misscien als alternatief in je rijtje.

richard
1 stuk witlof is al voor meer dan een week groentemix ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#212124
Marion schreef: Tommie is gek op paprika, eet het wel eens als snack en het zit in al mijn groentemixen.
Tja, de mais is wat minder, maar die zit er helaas ook door, kan het er wel een beetje tussen uit vissen misschien.
Voegt mais niets extra's toe qua waarde of is het ook nog ongezond?
Mais =graan en ook nog een jeukveroorzakende.

Het zal een keer in de mix geen problemen geven, maar ik zou het toch niet regelmatig gebruiken.
Hier geef ik het in ieder geval nooit.
Door tieneke
#212494
Hier is echt alle graan hartstikke verboden!(ik heb een graan-tic aan mijn vorige hond zijn ziektes overgehouden ;))
Dus ook hier geen mais,behalve voor onze paarden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door