Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
pearlsofpassion schreef: Ja ok, maar normaal maken ze het wel uit zodat er niet steeds weer ruzie over hoeft te ontstaan... Of niet steeds weer op haar plek gezet moet worden. Dat is dan toch een teken dat iets niet helemaal duidelijk is...
Axl heeft een hoger energieniveau als Izzy, Izzy is altijd van karakter al rustig en terughoudend geweest
en ook wel wat onzeker en snel schrikkerig. Ik heb zelf ook het idee dat dit het is, ze zitten niet op hetzelfde energie nivo.

dit lijkt me redelijk duidelijk;

Axl loopt uit te dagen omdat hij iets wil ondernemen, Izzy wordt onzeker omdat die klojo (...) maar door blijft gaan  ;) ,

~

Axl uitdagen om met zichzelf te leren spelen (vingerpoppetjes, voer-zoek-spelletjes, en weettikwat)

met Izzy zeker gaan clickeren om de zelfwaarde hoger te krijgen

my 2 cents  :)
Door Too
flin schreef:
afleiden met voertjes dus  :D en jawel, dat werkt, daarnaast gebruik ik clicker training om de katzels veel zelfvertrouwen te geven (èn wat leuks te doen natuurlijk!)
En óf dat werkt, zelfs [of juist?] een onzekere krijgt hier een boost... mijn Catoo lijkt niet mee te doen -haar gehaaide zus is altijd te snel/sneller én Too vindt t erg spannend- zit te kijken, poetst, poetst en drentelt wat rond om dan ineens een deel van de truc synchroon uit te voeren  ;D of op een krukje/emmer/ in een doos te klimmen en dan retetrots en uiterst tevreden te wachten op een happie [want dat deden we de vorige keer toch?! ::)]
Hier levert echt gescheiden clickeren [dus in afgesloten ruimte] veel te veel stress op, dus ik rommel t op deze manier een beetje bij elkaar [met ogen in m'n "achterhoofd" om te zien of iemand iets 'leuks' doet]

Hier willen ze mekaar bij tijd en wijle ernstig in de haren vliegen, voortdurend een mopperende Cera omdat Catoo steeds iets wil doen[lekker potje rennen, pootje haken, kont-tikken] of telkens weer 'gezellig' strak tegen/op d'r dikke zus aankruipt om haar s lekker te poetsen/samen te slapen....
Vaak blijkt dan dat ik, langere tijd, wat weinig met ze gedaan heb ... wat denksporten, clickeren, stip jagen ed geeft iedereen weer wat meer rust
Laatst gewijzigd door Too op wo 21 sep 2011, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
Ik ga ook maar eens een clicker aanschaffen denk ik. Niet alleen voor Izzy maar ook juist voor meneer Axl,
zodat ie even wat anders te doen hoeft als zijn normalen dagelijkse dingen. Ik zal eens kijken of
ik ze uiteindelijk ook dingetjes als ergens op springen of rollen ofzo kan leren..  geen idee of het uit zal maken.
Aandacht krijgen ze genoeg, werk niet en ben hele dagen thuis op misschien een uurtje na ofzo..
Door Too
Ik vind de officiele clicker veel te luid, ik click met een ordinaire balpen
Heeft als klein nadeeltje dat er verwachtingsvolle poezels naast je staan als je iets wilt schrjven  :D

Aandacht of een click-sessie zijn imo 2 heel verschillende dingen van clickeren/truuken worden ze echt moe.. je ziet ze bijna nadenken , t is s een heel andere manier van omgaan met je kat

Eerst de click=hapje aanleren en dan is alles mogelijk :
in/op/naast de doos/mand/emmer/kruk, hindernisbaantje van stoel naar stoel naar kruk, door de hoepel [dat kan Haas van flin  ;)]
zit/lig op commando, iets aanraken met poot/ neus, handigerds iets met de pootjes aan laten pakken, apporteren

Op you-tube zwerven heel wat filmpjes rond, ook van/over katten
Door Limpy
Met bananen in oren is dat dan juist wel weer handig...  :biggrin2:
Die regelbare heb ik idd ook, tijdens oefeningen idd in de zachtste stand maar om te verzamelen daarvoor gaat die effe hard..werkt hier goed, katten zijn sneller als het licht bij me.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door