Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#21072
Gevonden op een engelstalige BARF-site:

Eggplant - OK to feed the fruit but avoid any other parts. They can cause upset stomach, drooling, lethargy, heart failure.

Sjips ik heb geen engels - nederlands woordenboek (en ook nog niet online gevonden).

Wie kan me helpen, is eggplant een aubergine?
En wat is drooling en lethargy?

En...............klopt dat van die heartfailure? Hoe erg moet je oppassen hiermee?

Senks ennieweej ;)

Femke
Door Janet
#21075
Eggplant = idd aubergine
Drooling = kwijlen of kwijlend
Lethargy = lusteloosheid (zoekoptie op internet geeft verschillende vertalingen, ik denk dat deze het beste past.

Aubergine, hoort dat niet tot de nachtschade-familie?
Laatst gewijzigd door Janet op vr 07 nov 2003, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sander
#21080
Janet schreef: Eggplant = idd aubergine
Drooling = kwijlen of kwijlend
Lethargy = lusteloosheid (zoekoptie op internet geeft verschillende vertalingen, ik denk dat deze het beste past.

Aubergine, hoort dat niet tot de nachtschade-familie?
Lijkt mij een prima vertaling! Dat van die nachtschade-familie zou ik ook denken.
Er staat dus dat je de aubergine rustig kunt geven, maar andere delen van de plant moet vermijden.
Lijkt mij geen probleem. Ooit een aubergine plant gezien? Ik niet.
Door Janet
#21084
Dat zijn van die paarskleurige groenten (schil is paars). Smaakt op zich nergens naar, maar in plakjes gesneden, beetje zout, knoflook en olijfolie d'r op, een paar minuutjes onder de grill en ze zijn uitstekend te eten ;D.
Kali heeft het nog nooit gegeten, meer omdat ik het niet in huis haal dan omdat ik het haar niet wil geven.
Door 202spots
#21091
Janet schreef:Aubergine, hoort dat niet tot de nachtschade-familie?
Yup,deze zijn in de nightshade family:
eggplants (aubergines)
green peppers (groene paprika)
potatoes (aardappels)
onions (uien)
tomatoes (tomaten) ;)
http://www.pet-grub.com/part2/scene4.pets
Door 202spots
#21092
Sander schreef: Er staat dus dat je de aubergine rustig kunt geven, maar andere delen van de plant moet vermijden.
Lijkt mij geen probleem. Ooit een aubergine plant gezien? Ik niet.
Geen eigen groente tuintje zeker??? ;D
Door roger
#21093
<<Yup,deze zijn in de nightshade family:
eggplants (aubergines)
green peppers (groene paprika)
potatoes (aardappels)
onions (uien)
tomatoes (tomaten) ;)
http://www.pet-grub.com/part2/scene4.pets<<


Dory, ik ben de laatste om aan jouw vertaling te twijfelen maar bedoel je met peppers echt paprika, en niet die kleinere , pikante langwerpige spaanse pepers?

Gr.
Roger.


[quote][/quote]
Door Helen
#21094
Maar ,hier mag je toch van allemaal behalve de ui, wel de vrucht van geven toch? Effe voor de zekerheid.

groetjes Helen
Door Femke
#21097
Heej allemaal,

Bedankt voor je vertaling. Ik heb vaak aubergines in huis maar kan me niet voorstellen dat ik ze aan mijn hond zou geven, ten eerste omdat ik er zelf veel te gek op ben en ten tweede omdat ze zonder zout en peper smaken naar enka spons.........kan me niet voorstellen dat ik Sunday daar blij mee zou maken.

Maargoed ik wilde het toch ff weten, bedankt.
Door Femke
#21098
Janet schreef:
Lethargy = lusteloosheid (zoekoptie op internet geeft verschillende vertalingen, ik denk dat deze het beste past.
Hoi Janet,

Weet jij ergens een online engels woordenboek te vinden?
Maak vaak gebruik van de dikke Van Dale online, maar een engels woordenboek heb ik nog niet gevonden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#21116
Roger, ze noemen daar alles pepper. Paprika´s en pepers. Red hot chili pepper.........
Door 202spots
#21178
roger schreef: Dory, ik ben de laatste om aan jouw vertaling te twijfelen maar bedoel je met peppers echt paprika, en niet die kleinere , pikante langwerpige spaanse pepers?
Gr.
Roger.
Roger,de BELL pepper is de wat jullie paprika noemen.
(Je hebt ze in groen, rood en geel en oranje kleurige)
http://www.urbanext.uiuc.edu/veggies/peppers1.html
Die kleine spaanse pepertjes,(rood of groen) worden chili peppers genoemd.
Die zou ik trouwens ook niet geven hoor,ik stik zelf zowat wanneer er eentje in me mond terecht komt!
Dan zijn er ook nog Cayenne peppers,Jalapeño peppers en nog 'n paar andere,maar die zijn allemaal errug HOTHOTHOT!!!!!
Door roger
#21212
<<Die zou ik trouwens ook niet geven hoor,ik stik zelf zowat wanneer er eentje in me mond terecht komt!
Dan zijn er ook nog Cayenne peppers,Jalapeño peppers en nog 'n paar andere,maar die zijn allemaal errug HOTHOTHOT!!!!!<<

Dat doe ik ook niet Dory, maar de rode paprika deed ik vroeger altijd in de gf mix, tomaten trouwens ook.

Tjokvol vitamine C.

Gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op vr 07 nov 2003, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door