Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvie
#2090
Laika is een voormalige brokkenhond. Zij weigert bepaalde dingen te eten, bijvoorbeeld nieuwe soorten vis, banaan of dat soort dingen. (Als ik het maal en door de groente heen doe, eet ze het meestal wel).
Malou is met rauw opgegroeid, al in het nest van de fokker.
Malou is ontzettend makkelijk en lust alles. Het is net een vuilnisbak. ;D Het enige waar ik haar ooit bij zag aarzelen, was een plak brood.
Nou ben ik wel benieuwd of jullie verschil merken tussen de kieskeurigheid van ex-brokkenhonden en honden die van pup af aan al rauw aten. Zou het standaard zo zijn dat honden makkelijker zijn, als ze het als jonge pup al geleerd hebben te eten?
Door oebaya
#2091
Het zou best kunnen, dat honden die van jongs af aan al op vers voer staan, makkelijker alles eten. Toch denk ik ook dat het per ras en per hond verschillend is. Mijn honden zijn brokkenhonden en sedert enige tijd krijgen ze af en toe vers (zo één tot 2x per week en 1x per week een recreatiebot voor de tanden). Maar het zijn net pedaalemmers: alles schuift even makkelijk naar binnen. Ui geef ik niet, maar als er een stukje valt, dan schuift het net zo makkelijk naar binnen. Als ik eten aan het maken ben voor ons, dan hangen ze in de keuken rond en verorberen met smaak stukjes komkommer, blaadje sla, stukje tomaat, stukje andere rauwe groente, radijs en alle soorten fruit. Toen kreeg ik er een 6-jarige Labrador bij. Brokkenhond en moeilijke eter. Nou die hebben we eerst leren eten door zijn bak na een kwartier weg te halen. Van die stukjes groente en fruit moest hij eerst niets hebben, maar toen hij ontdekte dat hij dan niets kreeg, ging ook hij het eten. Zoals je hieruit kan lezen, geef ik maar kleine beetjes groente en fruit. Ik denk dus dat je het gewoon op moet bouwen. Niet te veel ineens.
Door Angelique
#2092
Hier zie ik jusit dat toen ze brokken aten men al het vreemde zonder aarzeling aanpakte en opat en tegenwoordig wordt er eerst grondig geïnspecteerd en wordt er ook voer geweigerd een beetje in de trant van....morgen zal het wel weer lekkerder zijn, deze rommel mag je houden.
Verwende nesten zijn het.
Laika is een voormalige brokkenhond. Zij weigert bepaalde dingen te eten, bijvoorbeeld nieuwe soorten vis, banaan of dat soort dingen. (Als ik het maal en door de groente heen doe, eet ze het meestal wel).
Malou is met rauw opgegroeid, al in het nest van de fokker.
Malou is ontzettend makkelijk en lust alles. Het is net een vuilnisbak. ;D Het enige waar ik haar ooit bij zag aarzelen, was een plak brood.
Nou ben ik wel benieuwd of jullie verschil merken tussen de kieskeurigheid van ex-brokkenhonden en honden die van pup af aan al rauw aten. Zou het standaard zo zijn dat honden makkelijker zijn, als ze het als jonge pup al geleerd hebben te eten?
Door sylvia
#2093
Ik zou het niet echt weten daar die van mij allemaal vanaf 4 weken in leeftijd al versvlees aten,nou zijn het ok nog cockers en die vreten volgens mij alles,mijn franse teef heeft 6 maanden brokken gegeten bij haar fokster,en die vondt het vers menu bij mij geweldig,en die had trouwens de best ontwikkelde vreetklieren van allemaal.
Door Eidos
#2094
Eidos is een echte vuilnisbak :) die schuift met gemak alles naar binnen wat de baasjes ook eten ;D.. Hij heeft tot nu toe altijd alleen maar op brokken gestaan, met zo af en toe eens een stukje kip of rundvlees of fruit. Hij vind al die nieuwe dingen maar geweldig!! ;D. Zelfs verse citroen eet hij nog op als hij de kans krijgt :-/ ;D.. Hij is dan ook wel een heel makkelijke eter.
Door qyan
#2095
qyan heeft sinds een leeftijd van 4 maanden bijna alleen maar vers gehad, maar de makkelijkste eter is het zeker niet.
als pup nog wel, maar nu niet meer.
ligt er wat nieuws, loopt hij heel voorzichtig naar zijn bak en loopt weg met een blik van: vreet dat zelf maar.
zo baas zo hond, ik ben ook zo´n moeilijke eter ;D
kippennekken vond hij heerlijk als pup, nu moet ie ze niet meer en loopt er van weg, eendagskuikens, precies hetzelfde verhaal en zo met nog wel meer dingen.
begin me af te vragen of dat beest eigenlijk wel rauwe kip lust
Door Jolly
#2096
Chasey(bijna 4 jaar) was een brokken hond tot vorig jaar september toen ben ik overgegaan op 3 dagen vers per week, nu is dat dus 7 dagen vers per week, maar hij vreet alles ,maakt niet uit brokken=jammie, vlees = precies hetzelfde jammie. Hij heeft altijd alles gegeten wat je hem voorzette(kreeg hem met 10 maanden oud, dus van daarvoor weet ik bijna niets) het was alleen bij veel brok merken, het ging er in en kwam er na een half uur weer even snel uit. Heel veel merken brok ook de duurder DA merken geprobeert allemaal hetzelfde. Tijdens mijn stage had ik kennis gemaakt met Eukanuba en dat was dus het enigste wat meneer binnen hield. Toen hij ruim 1,5 jaar was kon hij ook ineens andere brokken eten zonder die wer uit te kotsen, maar ik zag dat hij er mooier uitzag met Euk. Tijdens mijn zoektochten op doggynet merkte ik dat vers vlees erg populair was en ik kon via essie wel wat proberen. Bak was binnen no time leeg (net nog iets sneller dan met brokken) en hij keek me aan met de blik van: wauw dit wil ik wel vaker. Zo gezegd zo gedaan.
Hij krijgt nu nog wel eens in het weekend brokken als we weg gaan of als ik eens vergeet :-[ bibi uit de vriezer te halen.
Nu we heel wat hondjes in de vakantie opvang hebben, is het dus zeker 2 maanden alleen maar vers vlees. Ookal blijft hij een snaaieer, want vanmiddag zag ik dat hij op het bedrijf even snel een flinke hap brokjes nam van Joepie en Sissy.
Door Lizzy
#2097
Nee, drie ex-brokkenpiloten en alle drie net vuilnisbakken! Alleen bij de eerste keer dat ik ze vis gaf ging Brutus erin liggen rollen ipv dat hij het op at!
Groetjes, Lizzy
Door qyan
#2099
het enige wat qyan eigenlijk wel meteen aanviel was makreel en zalm zonder te twijfelen of eerst voorzichtig te ruiken.
vishond ;D
Door Twanneke
#2100
Tja, als ik naar Balou kijk zou ik zeggen ' helemaal mee eens' maar Dessa at ook bijna haar hele leven brokken en aan haar kon je alles kwijd. Toch heb ik nu bij Hannah wel zo iets van; ik moet haar snel alles laten proeven dan kent ze het en eet ze het mischien altijd.... t'is maar zo een gevoel! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door