Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#205959
Hallo,

Is er misschien ook een lijstje waarin staat welke soorten fruit je niet/wel mag geven?? heb het nog niet kunnen vinden. ???
Fruit mag je volgens mij gewoon heel geven, maar stel dat ik in een leuke aanbieding tegen kom van het een of ander, kan je dit dan fijn malen en invriezen(voor in duurdere tijden ;D)
Ben van plan fruit voorlopig gewoon tussendoor te geven evt met wat yoghurt maar stel dat ik het een keer bij zijn vleesmaaltijd wil geven, welke vleessoorten/fruit mixen niet met elkaar?? Heb nl iets over winden laten gelezen...maar weet niet meer waar :'( :'(
Ja dat zijn weer een heleboel vragen maar ik zoek me een ongeluk op dit forum ;) ;)

Groetjes,
Bep
Door Lizzy
#205966
RuBep schreef: Hallo,

Is er misschien ook een lijstje waarin staat welke soorten fruit je niet/wel mag geven?? heb het nog niet kunnen vinden. ???
Fruit mag je volgens mij gewoon heel geven, maar stel dat ik in een leuke aanbieding tegen kom van het een of ander, kan je dit dan fijn malen en invriezen(voor in duurdere tijden ;D)
Ben van plan fruit voorlopig gewoon tussendoor te geven evt met wat yoghurt maar stel dat ik het een keer bij zijn vleesmaaltijd wil geven, welke vleessoorten/fruit mixen niet met elkaar?? Heb nl iets over winden laten gelezen...maar weet niet meer waar :'( :'(
Ja dat zijn weer een heleboel vragen maar ik zoek me een ongeluk op dit forum ;) ;)

Groetjes,
Bep

Zie dus hier:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4451

En ja hoor, je kunt fruit prima invriezen.

Fruit combineren met vlees vind ik geen goede combinatie. Je kunt het altijd zelf proberen om te kijken hoe jouw honden er op reageren. Als ze gaan winden, gasvorming krijgen of diarree: dan vinden ook jouw honden het geen wereld-combinatie....
Door Elizaw
#206448
Hoi,

Bedankt voor je reactie, komt er nog een klein vraagje in mij op :-[ :-[de fruitsoorten die wij zelf met schil eten, zoals appel, peer, perzik, pruimen, kan je deze ook met schil aan de hond geven?
Neem aan dat je mandarijnen ed. zonder schil geeft toch?? is misschien wel een erge stomme vraag maar we willen het wel goed doen ::)

Groetjes,
Bep
Door laura
#206455
Ik vind het helemaal geen stomme vraag.

Ik heb het ook een keertje gevraagd en kreeg als antwoord niets geven wat wij ook niet kunnen eten. Dus geef de hond geen bananenschillen.. appelschillen is dus wel weer ok.

Succes ermee.

Tosca krijgt trouwens wel altijd fruit met vlees, niets aan de hand hoor qua winderigheid. Moet ik er wel bij zeggen dat Tosca daar nog nooit last van heeft gehad.
Door Elizaw
#207073
Hai,

De reden waarom wij het fruit niet zullen gaan combineren met vlees is eigenlijk omdat wij het fruit voornamelijk als iets tussendoor willen geven.
Is ook leuk om zijn Kong mee te vullen, bv lekker vullen met banaan/kwark..

Groetjes,
Bep
Door Elizaw
#207269
Hallo,

Het fruit valt ook erg in de smaak bij Jairo, vanmiddag kreeg hij een lekker banaantje ;D ;D maar meneer had meer interesse in de schil( die ik beet hield) als in de banaan ;D ;D
Raar want hij wist niet wat hij er mee moest doen, eerst likte hij er aan. Toen heeeeeel voorzichtig een klein hapje en ja wat moet je dan kauwen of doorslikken??? Was erg grappig om te zien ;D :D
Maar hij zat daarna weer lekker zijn bekkie af te likken...hij geniet echt overal van en zo is het voor ons dubbel zo leuk om dit allemaal voor hem te doen. ;D

Groetjes,
Bep
Door laura
#208892
RuBep schreef: Hai,

De reden waarom wij het fruit niet zullen gaan combineren met vlees is eigenlijk omdat wij het fruit voornamelijk als iets tussendoor willen geven.
Is ook leuk om zijn Kong mee te vullen, bv lekker vullen met banaan/kwark..

Groetjes,
Bep
Tosca krijgt vaak stukjes kip, die zijn zo uit de kong gegeten. Ik doe er stukjes appel door en ze is zo een hele poos bezig ;D
Door Jacqueline74
#209258
Cujo vindt fruit ook erg lekker. Hij krijgt het gewoon als tussendoortje.

Jacqueline
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door