Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Murphy
#207498
Ik weet niet of dit de juiste rubriek is, maar anders mag deze verplaatst worden :)

Ik lees vaak dat mensen hun honden knoflookpillen geven. Ik ben alleen niet helemaal op de hoogte waar dat nu ook alweer goed voor is. En welk merk geef je dan en hoeveel per dag?
Door Lizzy
#207563
Knoflookpillen geef ik eigenlijk nooit. Ik vrees dat je met pillen al vrij snel overdoseert en omdat het zo eenvoudig is om met verse knoflook te werken, werk ik met verse knoflook. Ik denk dat ik 4 keer per week een half teentje aan mijn honden geef (Dalmaten 24 en 30 kilo). Het zou wormafdrijvend werken, vlo-werend en daarnaast is het gewoon gezond, behalve als je er teveel van geeft (daar krijgt een hond bloedarmoede van).
Door Ollie
#207729
Truus schreef: Harry geeft trouw iedere dag een pilletje....dus vers is beter ::)
Ja ::) ;D
Door avalon
#207785
Ik heb een keer 1 druppeltje knoflook olie gegeven :o stinken die beesten! niet te zuinig :-X toen wist ik nog niet dat 1 druppeltje gelijk aan 7 teentjes was :o, dus nu maar af en toe een teentje
Door Francisca
#207792
Ik geef ook zo af en toe verse knoflook, een klein beetje en de rest gaat door ons eigen vlees. ;)
Door Lizzy
#207796
Truus schreef: Harry geeft trouw iedere dag een pilletje....dus vers is beter ::)
Pilletje kan ook. Maar bij honden doseer je met pillen gewoon snel over. Als er bijv. op de verpakking staat dat een volwassen mens 1 pil per dag moet nemen, dan is 1 pil per dag voor een hondje gewoon teveel.
Door Truus
#208065
Lizzy schreef: Pilletje kan ook. Maar bij honden doseer je met pillen gewoon snel over. Als er bijv. op de verpakking staat dat een volwassen mens 1 pil per dag moet nemen, dan is 1 pil per dag voor een hondje gewoon teveel.
O...O.K. Omdat onze honden niet van die hele grote zijn, en ze dus bloedarmoede kunnen krijegn bij een overdosis, lijkt het me i.d.d geen goed idee meer.
Hoeveel verse knoflook zou ik dan moeten geven voor een hond van 6 en 11 kilo?
Door Lizzy
#208067
Ik zou niet vaker dan een keer of 3 a 4 per week ieder een kwart tot half teentje knoflook geven.
Door Marion
#208115
ik zou eerder 1 keer per week een teentje geven denk ik ??? bij een jack van 6 kilo dan, die van 11 kilo kan wel iets meer hebben.
Door 202spots
#208234
Marion schreef: ik zou eerder 1 keer per week een teentje geven denk ik ??? bij een jack van 6 kilo dan, die van 11 kilo kan wel iets meer hebben.
Ik zou liever 2 x per week 'n halve geven...soms kan 1 teentje TEveel sterke knoflooksmaak geven wat niet elke hond lekker vind.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door