Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herintreder
#207469
Hallo barfers ,

nu een paaar weken bezig, tevreden.

zie wel verschillen in opname van bot, als ik schaaps of lamsbotten geef is alles weg, runderbotten kan ik restanten van rapen.
Hebben jullie ook deze ervaring?
Wel een genot je hond zo twee uur met een bot met vlees en merg te zien stoeien, en daarna de rust van de volle maag en slapen.

groet Joop
Door Lizzy
#207471
Nou, ik geef nooit runderbotten. Veeeeeel te hard! Mijn Brutus heeft 1 totaal vernielde kies door een runderbot.
Door Eidos
#207566
Harde stukjes bot worden inderdaad achtergelaten of uitgekotst ( zoals hier laatst is gebeurt bij kalfsribbetjes ??? :-\). Heerlijk wel he om je dier zo bezig te zien :D Bij dos moet je alleen wel snel genieten want meestal is het bot zo op :P
Door Marion
#207651
Ik geef ook nooit runderbot. Alleen bot van schaap, lam, kip, kalf, konijn, eend, geit enz. En hier vind ik nooit iets van terug.
Door ~Joke~
#207841
Ik heb ze een paar keer knarsjes gegeven en dan poepen ze allemaal van die ronde stukjes [kraakbeen?]
Door 202spots
#207917
Ik heb 1 keer runder ribben geprobeerd...het vlees eraf trekken ging natuurlijk prima,maar zelfs Tor met z'n power jaws,deed niet eens de moeite om de ribben te verbrijzelen.
Cis had de moed gelijk al opgegeven,Tor heeft aan 1 rib 'n klein deukie kunnen maken en liet de rest ook leggen zonder er verder moeite voor te doen.
Dit is de eerste keer en tot nog toe 't enige soort bot wat hier dus beslist NIET gegeten word,en ook niet opnieuw zal worden gegeven.
VEELS te hard!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#208729
Even Off topic maar Joop als je die fotolink in je profiel even tussen img tags zet [ img] url foto [ /img] dan kan iedereen je foto zien

Afbeelding
Door tieneke
#208734
Hier ook geen harde botten meer nadat Tinus een klein knoerhard recreatiebot soldaat had gemaakt.
Voor straf krijgen ze nu alleen de zachtere versies ;D
Door Ineke
#208823
Van Kalfsribben blijven hier stukjes liggen en worden ook wel uit gebraakt.

Gisterochtend heeft Bas een kippenvleugeltje gekregen (2 kleintjes eigenlijk)
Hij heeft ze heerlijk opgegeten en daarna nog aan een stukje kalfsrib liggen kluiven wat Mufasa overhield.
Gisteravond heeft Bas hard gegild tijdens het poepen.
Zo zielig :'(
Dan wil ik driect alles wat bot is in de container gooien, maar ze vinden het zo lekker.
Dan de volgende keer toch maar bij één kippevleugel houden en niet meer stelen van Mufasa :-\
Door Nelly
#214984
Eidos schreef: Harde stukjes bot worden inderdaad achtergelaten of uitgekotst ( zoals hier laatst is gebeurt bij kalfsribbetjes ??? :-\). Heerlijk wel he om je dier zo bezig te zien :D Bij dos moet je alleen wel snel genieten want meestal is het bot zo op :P
;D Hoe bekend ;D
Door lot25
#227705
Mijne hebben ook heerlijk liggen knagen op runderribben ofzo. En s'nachts waren ze allemaal aan de diaree, oeps, vast te veel gehad??
Door An
#227756
Van te veel bot verstoppen ze eerder dan dat ze er diarree van krijgen denk ik.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#227785
An schreef: Van te veel bot verstoppen ze eerder dan dat ze er diarree van krijgen denk ik.
ja dat zou je denken, die van mij krijgen er ook harde ontlasting van maar ik ken verschillende honden die van botten juist aan de diaree gaan.
Door yalla
#227818
sylvia schreef: ja dat zou je denken, die van mij krijgen er ook harde ontlasting van maar ik ken verschillende honden die van botten juist aan de diaree gaan.
De mijne onder andere
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door