Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2084022
Fjurdy krijgt het ook. Ik geef er groenlipmossel bij ter bescherming van zijn maag. Ik geef 2xdaags een halve, dit werkt bij hem beter dan 's morgens een hele.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2084112
Sita slikt al bijna 4 jaar 1 tablet per dag, ik heb er nooit een maagbeschermer bij gegeven en ze heeft nog nooit gebraakt in al die jaren. Ik vraag me ook af of het nou zo nodig is, aangezien het een COX-2 remmer is en alleen remmen van COX-1 de afgifte van maagzuur bevordert.
Haar nieren werken niet goed meer, nu wordt previcox uitgescheiden via de gal en is minder belastend voor de nieren. Dus of dat nierfalen nou echt door de previcox komt of door de leeftijd?
Ik geef 1 x per dag 1 tablet.
Door sella
#2084183
Diego heeft ook langdurig previcox geslikt, en die kreeg wel groenlipmossel, maar dat was meer voor zijn darmen en de belasting daarvan door de epi.

Ik heb Amber jaren op metacam en later zubrin gehad met later wel een maagzuur remmer ivm misselijkheid, ze heeft ook nog 6 jaar om de dag 10 mg prednison erbij gehad.

Ik heb altijd rekening gehouden met een maagbloeding, maar ze is gewoon van ouderdom gestorven.

Diego was al misselijk van zijn darmen en de epi voor hij previcox kreeg, dus die bleef gewoon okugest en primperid krijgen als het erg was.
Door Fynn
#2084227
Ik geef Asani ook 1 tablet per dag en geef er geen maagbeschermer bij.
Hij doet het er beter op als op Trcoxil.
Dat heeft hij zeker 1,5 jaar gebruikt heeft ook zonder maagbeschermer.
Hij heeft geen last van bijwerkingen en zijn bloed is pas nagekeken en alles is in orde.

Groetjes Rian
Door kathy
#2084306
Onze labrador krijgt het nu al zo'n kleine twee jaar.  Geef hem 's-ochtends 1 tablet en daar gaat hij goed op.  Wel geef ik er een maagbeschermer bij.
Zo'n 2x per jaar laten we bloedprikken en waarden zijn/blijven goed.
Door kathy
#2084633
*Dorothea* schreef: Welke middelen geven jullie als maagbeschermer?
Ulcogant.
" Het werkzame bestanddeel in Ulcogant is sucralfaat.
Sucralfaat behoort tot de groep maagwandbeschermers. Het vormt een beschermende laag op beschadigingen in het slijmvlies van maag en darmen.
Hierdoor wordt de maag- of darmzweer beschermd tegen de inwerking van maagzuur. "
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2084642
kathy schreef: Ulcogant.
" Het werkzame bestanddeel in Ulcogant is sucralfaat.
Sucralfaat behoort tot de groep maagwandbeschermers. Het vormt een beschermende laag op beschadigingen in het slijmvlies van maag en darmen.
Hierdoor wordt de maag- of darmzweer beschermd tegen de inwerking van maagzuur. "
Dank je voor je antwoord. Ik dacht zelf nl aan maagzuurremmers, maar dit is wat anders.
Gebruikersavatar
Door kira
#2084833
Als ik het zo lees, moet ik het dus zonder probleem door kunnen geven. We hebben gekozen voor previcox omdat Theemuts een "zwakke" maag heeft. Daarnaast is theemuts haar leven in het laatste beetje bezig. De nieren van Theemuts zijn al 2 jaar niet helemaal toppie, ze lekt iets eiwitten (maar voor een hond van 10 niet extreem). We zien haar op de previcox erg opfleuren, doen nu nog even 1,5 per dag en wil morgen kijken hoe het gaat op alleen 1 in de ochtend.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2084844
kira schreef: Als ik het zo lees, moet ik het dus zonder probleem door kunnen geven. We hebben gekozen voor previcox omdat Theemuts een "zwakke" maag heeft. Daarnaast is theemuts haar leven in het laatste beetje bezig. De nieren van Theemuts zijn al 2 jaar niet helemaal toppie, ze lekt iets eiwitten (maar voor een hond van 10 niet extreem). We zien haar op de previcox erg opfleuren, doen nu nog even 1,5 per dag en wil morgen kijken hoe het gaat op alleen 1 in de ochtend.
Het zal vast gezonder zijn om het niet te geven, maar ik verkies kwaliteit van leven boven kwantiteit. Mensen zien inderdaad vaak hun hond opfleuren, terwijl ze daarvoor van mening waren dat de hond geen pijn had.
Ik zie af en toe oude honden voorbij strompelen door de wijk dat ik denk geef dat beest aub een pijnstiller.
Door Parelridder
#2084888
Herkenbaar! Ik hoorde onlangs van iemand wiens hond misschien een klein beetje last had van een pootje (niemand zag er wat aan, behalve de eigenaar en ook die niet met zekerheid). Om te bekijken of de hond toch pijn had is ze op pijnstilling gezet. Hetgeen de eigenaar meende te zien t.a.v. de balasting van het pootje in specifieke situaties verdween inderdaad, maar er veranderde méér. De hond wil nu iedere keer mee naar boven en beneden - trap op en af - als de eigenaar even naar boven/beneden gaat. Dat deed ze eerder niet en is eerder nooit geinterpreteerd als gevolg van pijn, maar gewoon 'niet de behoefte steeds achter de baas aan te kuieren' (overigens wordt natuurlijk wel voorkomen dat de hond nu alsmaar de trap op/af loopt, maar liever de 'last' van het moeten voorkomen van overbelasting, dan een hondje met pijn!).
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2084922
Parelridder schreef: Herkenbaar! Ik hoorde onlangs van iemand wiens hond misschien een klein beetje last had van een pootje (niemand zag er wat aan, behalve de eigenaar en ook die niet met zekerheid). Om te bekijken of de hond toch pijn had is ze op pijnstilling gezet. Hetgeen de eigenaar meende te zien t.a.v. de balasting van het pootje in specifieke situaties verdween inderdaad, maar er veranderde méér. De hond wil nu iedere keer mee naar boven en beneden - trap op en af - als de eigenaar even naar boven/beneden gaat. Dat deed ze eerder niet en is eerder nooit geinterpreteerd als gevolg van pijn, maar gewoon 'niet de behoefte steeds achter de baas aan te kuieren' (overigens wordt natuurlijk wel voorkomen dat de hond nu alsmaar de trap op/af loopt, maar liever de 'last' van het moeten voorkomen van overbelasting, dan een hondje met pijn!).
Pijn kan zo subtiel zijn, ik vind het niet verkeerd om in sommige gevallen gewoon een paar dagen pijnstillers te geven en te kijken naar gedragsveranderingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door