Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
Mevroi Kruim schreef: Gaat de goeie kant uit dus!
Is er geen brok-voerende buurpersoon die ze wil overnemen?
Helaas niet. Ik geef wel iedere dag iets minder brokjes en iets meer KVV
Door TMG1961
Poes vandaag Darf Eko gegeven, at ze prima..bassje dus blij  :biggrin2:
Nog even 2 vraagjes.

1. Is Darf Eko compleet? Volgens mij wel maar weet het niet zeker
2. Ze heeft dus beetje last van de nieren, kan ze dit gewoon blijven eten met daarbij fortekor of moet het een nier dieet zijn?
Door Lil
TMG1961 schreef: Poes vandaag Darf Eko gegeven, at ze prima..bassje dus blij  :biggrin2:
Nog even 2 vraagjes.

1. Is Darf Eko compleet? Volgens mij wel maar weet het niet zeker
2. Ze heeft dus beetje last van de nieren, kan ze dit gewoon blijven eten met daarbij fortekor of moet het een nier dieet zijn?
Ik lees 4 diersoorten. mmm zou zelf nog vis of zo toevoegen.
Geen verstand van nierdieet. Het lijkt me wel beter dat ze kvv eet in vergelijking met brokken dan, maar misschien is als ze eenmaal eet nierdieet wel verstandig (maar goed daar heb ik geen verstand van)
Door Limpy
Darf is idd compleet, wat lil al zegt: visje erbij is altijd leuk als poes dat lust.

Denk dat het er ook aan ligt hoe erg haar nieren rammelen, kvv is hoe dan ook wel goed omdat de nieren met al dat vocht goed doorspoelen.
Hier rammelen limpy zn nieren ook een heel klein beetje, bij hem doe ik er nix speciaals aan.
Wel vermijd ik botten van grote grazers ivm hoger fosforgehalte daarin (spiervlees kan dan weer wel begreep ik)
Door TMG1961
Ik hou het even in de gaten. Haar nieren zijn niet echt slecht en tot nu toe heeft ze met gebruik fortekor er niet echt problemen mee.
Enigste vis die ze soms wil eten is zalm, ik snij meestal wat af van de zalmkop die Pixie 's maandags krijgt
Door pearlsofpassion
Ik dacht dat hoe roder het vlees, hoe meer fosfor erin zit.  In kip dus erg weinig en konijn valt ook mee, maar dus paard en rund zeker niet...
Maar ik ben niet zeker hoor.  :-\
Door wijkje
Ik heb onze kater van 20 ook tijdje terug overgezet op Barf..Botwerk heeft hij wel moeite mee..maar hierin is hij ook weer selectief..
Maar meneer knauwt nog rustig wilde konijnenschouder weg..Vind ie namelijk errug lekker  :biggrin2:
Spiervlees is geen probleem..Hij lust vrijwel alles. Orgaan gaat zijn voorkeur naar konijnenorgaan.

Om toch wat evenwichtig voedingspatroon erin te houden, krijgt hij af en toe KVV. En dat is gewoon uitproberen welk merk wel gegeten wordt. Bibi wordt hier toch vrij goed gegeten...Darf Eko eet hij ook..Maar ook smuldier kip gaat er wel in.

Wat ik zelf nu ook geef zijn de kiezenbrink mixen..Ik vind het ideaal omdat er bot en soms ook orgaan inzit....En de andere katten eten dan vaak ook wat mee..Of de honden krijgen die dag ook maar wat mix..

En ik moet toegeven dat ik niet echt rekening houdt dat Willem al op leeftijd is..Lijkt me dat bij oudere kat niet alles super meer werkt..Hij heeft hartruis, maar dat is al jaren terug een keer geconstateerd..Daar kon hij best oud mee worden, werd me toen gezegd..En dat blijkt..
Maar zolang dat hij levendig en alert is, komt zeuren om kopjes en zijn eten..Dan maak ik me maar niet teveel zorgen..Hij is zo enorm opgeknapt nu hij geen brokken meer krijgt..En het is enorm makkelijke en eigenlijk dankbare kat..Hij kan bij de brokken..Maar hij wacht totdat ik zijn maaltijd voorschotel !! Vind ie vele malen beter...
Door TMG1961
Ze heeft nu al 4 dagen haar portie KVV opgegeten dus ik ben heel trots op haar. Van bot moet ze echt niets hebben. Al vaker geprobeerd, vlees en orgaan is geen probleem maar botten daar begint ze niet aan. Ik hou het gewoon bij KVV en af en toe wat spiervlees van haas, kip, paard, konijn en maandags wat zalm
Door Robian
Heb je wel eens gemalen kipkarkas geprobeerd?
Hier weigeren ze ook pertinent alle vorm van bot, behalve als het gemalen kip karkas is.
Door TMG1961
Robian schreef: Heb je wel eens gemalen kipkarkas geprobeerd?
Hier weigeren ze ook pertinent alle vorm van bot, behalve als het gemalen kip karkas is.
Nog niet geprobeerd. Ze eet de darf goed, moet haar wel af en toe met de hand voeren maar dat is geen probleem.
Tis al een dame op leeftijd dus alles wat ze wil eten mag ze van me hebben
Door TMG1961
Poes vindt dat KVV toch echt niet het eten voor haar is, sinds vrijdagavond weigert ze gewoon pertinent de KVV te eten.
Ze is ook wat stijver dan voorheen, maar denk dat dit eerder zal komen door een eventuele val ergens vanaf, ze meent nog overal op te kunnen springen en klimmen.

Ze heeft gisteravond wel een 30 gram paard gegeten maar de KVV vond ze kat onwaardig :(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door