Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Joss
#2072
Hoi,

Tibor mijn reu van anderhalf staat vanaf zijn 5e maand op vers vlees (bibi & barf), maar dingen zoals kippepoten, nekken etc.. kan ie niet normaal eten, dat moet in één hap op. Nu houd ik de poten meestal vast zodat ie wel moet kauwen, maar ik moet nog elke x mijn vingers tellen  ;), want wat een gulzigheid. :(

Heeft iemand nog tips?  ???

Groetjes Josée
Laatst gewijzigd door Joss op wo 16 jul 2003, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ester
#2073
ja, ik bind er altijd heel strak een touw omheen, en daar ze dus voorzichtigomheen eten. Maar als je hond die erbij opvreet is het ook niks natuurlijk ;D
Door Lizzy
#2074
Nee, ik kan alleen bedenken dat kippenvleugels en nekken dus te klein zijn en dat je met zwaarder geschut moet komen... Iets waar hij wel op MOET bijten. Ik denk dan aan een halve kip.... Ik heb ook zo'n schrokkop... vreselijk. Ik geef hem ingeknipte en platgeslagen vleugels/nekken en laat hem deze in 1 keer opvreten, op hoop van zegen.... Grotere delen kip gaat dus beter bij deze kerel...

Groetjes, Lizzy
Door Janet
#2076
Kun je de kleine kipdelen idd niet vervangen door kipkarkassen met vlees? Of groter geschut, zoals kalfsribben?
Gebruikersavatar
Door Joss
#2077
Ik zal inderdaad groter geschut in moeten zetten  :-/

Hij heeft vorige week, toen ik bezig was met van die grote kuikenbouten of kippenpoten (hoe je ze ook noemen wil) het gepresteerd om er eentje van het aanrecht te stelen en in één keer door te slikken   :o

Ik helemaal in paniek, maar hij keek me aan als of ik gek was (zat ie er eigenlijk niet eens zo ver naast  ;D) M.a.w. niets aan de hand dus......

Het lijkt wel of ie gewoon zijn keel helemaal openzet en het gewoon naar binnen laat glijden...... Zo heeft ie er toch geen lol aan, ik vind het ook nog hartstikke gevaarlijk ook.

Beter opletten dus Josée...... >:(
Laatst gewijzigd door Joss op vr 18 jul 2003, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Joss
#2079
Jaja, toen was Tibor nog lief én onschuldig ;D

Nu nog wel lief, maar niet helemaal onschuldig meer ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door