Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ElinevKa
#164315
Mijn kat vindt 'hondenbibi'(zeg maar) lekkerder dan de bibivariant voor katten (zowel natuurmix als beef)..

zou dat erg schadelijk zijn als ik haar gewoon met de honden mee laat eten (inc. fytomix)??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#164375
Hier eten de katten ook het honden CB (en de katten uitvoering) maar vooral Boris lust graag de hondenvariant, dus die krijgt hij ook, als je standaard de honden variant wilt geven zou je moeten kijken hoe hij het daar op doet en ik denk dat je dan wel wat extra dingen moet bijgeven in de trant van een ei of zo ( een paar keer per week)
Door K@rin
#193780
Is het voor jonge katjes ook niet erg, om zo nu en dan eens een dagje honden-CB te eten?
Ik ben namelijk bijna door mijn katten-voorraadje heen en ik kan denk ik pas einde volgende week weer naar Corine tuffen, om nieuwe te halen .......
Gisteren hebben ze "hond" gegeten en vinden het heerlijk !!
Voor het geval van nood heb ik van die kleine ieniemienie blikjes speciaal voor kittens ::) :-[
Maar dat laten ze gedeeltelijk staan, terwijl ze in staat zijn om de CB bij Sheddie en Arak uit de bak te jatten ... ;D
Door K@rin
#194545
sylvia schreef: Je kan ze best de bibi voor de honden geven hoor, je kan er dan ook nog een rauw eitje doorheen doen ofzo
Hetzelfde geldt dus voor de Carnibest (want die hebben ze gehad ..........)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#194547
Karin & Pyrs schreef:

Hetzelfde geldt dus voor de Carnibest (want die hebben ze gehad ..........)
;D oeps, ja dat maakt niet uit ;D
Door K@rin
#194556
sylvia schreef:

;D oeps, ja dat maakt niet uit ;D
OK ;), dan krijgen ze er vanavond een lekker kriel-eitje doorheen (dat zijn de enigen, die op dit moment nog leggen) ...........
Door Marieke
#203960
mijn katten eten ook regelmatig "honden" versvlees, ze doen het er prima op. Daarnaast geef ik ze ook regelmatig kippenvleugels en hele visjes.
pens vinden ze ook geweldig :o
Door hamada
#206730
mijn kater Prince eet op dit moment ook alleen honden CB (de eend/rijst variant). Corine van CB adviseerde mij evt. wat taurine toe te voegen aan het eten, aangezien katten dat wel nodig hebben en het voor de honden niet wordt toegevoegd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#206841
hamada schreef: mijn kater Prince eet op dit moment ook alleen honden CB (de eend/rijst variant). Corine van CB adviseerde mij evt. wat taurine toe te voegen aan het eten, aangezien katten dat wel nodig hebben en het voor de honden niet wordt toegevoegd.
Dat komt dan denk ik door dat je alleen die eend rijst versie geeft want taurine komt namelijk in vlees gewoon voor maar voornamelijk in hart.Dus je zou ook kunnen overwegen om hart bij te voeren.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#206842
amber2 schreef: waarom moet dat rauwe ei erdoor als ik vragen mag? En dit is dan zonder schil neem ik aan..?
Dat rauwe ei is voor het eiwit (schil hoeft niet, eten ze denk ik ook niet echt op)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door