Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#206325
Kennen jullie dit merk wat vlooien moet bestrijden ??

Ik heb van de week namelijk wat visite gevonden bij de beesten :-\... Frontline komt er hier niet meer in, want dos heeft daar de vorige keer een ontzettende reactie op zn huid van gekregen.... Heb nu dit middel meegekregen van de DA. Maar ben benieuwd naar of er mensen ervaring mee hebben.
Door Francisca
#206462
Als ik hier onderverhuur zie dan gebruik ik Advantage. Heb er nog geen rare dingen van gezien, is trouwens al wel 2 jaar geleden geloof ik.
Door danja
#206493
Ik gebruik niks meer voor vlooienbestrijding wat gemische is. Ik gebruik Petvital druppels is op natuurlijke basis. Er is een topic over geweest. Aangezien Benji een huidaandoening had wil ik op hem niks meer gebruiken. Heb toen van Sorbo natuurlijjke vlooiendruppels gekocht, maar hun hele nekkies waren verbrand, die kunnen het beter bij schoonmaakmiddelen houden. Heb ook nooit meer een reactie gehad op mijn >:(brief.
Ik ben erg tevreden over dit product en ze hebben er banden van en sprays. Bij www.dumichi.nl is het te koop. ;)
Door donja
#207254
Ik heb gehoord dat het goed werkt. Het voordeel t.o.v Frontline is dat dit een laagje over de huid legt waardoor de hond niet gebeten wordt. Bij Frontline schijnt het dat de vlo eerst wel steekt maar door de frontline doodgaat. Het is wel van horen zeggen dus ik spreek niet uit ervaring.
Gebruikersavatar
Door Binno
#207259
Bij Frontline worden de vlooien ook gedood door contact met het laagje op de huid. Vlooien hoeven dus niet eerst te bijten om dood te gaan.
Ik heb wel gelezen dat Advantage sneller zou werken dan Frontline...maar het is dan weer niet werkzaam tegen teken.
Door Eidos
#207441
Klopt .. het werkt niet tegen teken. Ook schijnt het zo te zijn dat de om,geving ook gelijk vlovrij word gemaakt zodat je die niet nog apart hoeft te behandelen.

Heb de beesten er mee behandeld ( pipetje in de nek ) en moet zeggen dat ik geen vlo meer zie ( behalve wat dooie ). vervelend vind ik wel dat de katten het wilden schoonlikken en dat ze 5 uur later nog een schuimbek kregen .....
Door Ilse
#210102
Van mijn trimklanten hoor ik er goede verhalen over, maar ik zelf heb het nog nooit bij mijn honden gebruikt. Hopelijk werkt het goed bij jouw doggies ;)
Door Laura W
#212453
Ik heb het wel bij de katten gebruikt en dat ging altijd prima. Ze moeten het alleen niet kunnen likken, want dan gaan ze ontzettend schuimen door de bittere smaak.

Het schijnt niet door de huid te gaan, maar aan de buitenkant te blijven, dat vindt ik wel prettiger dan iets dat de bloedbaan in gaat.
Door Eidos
#214858
Ja dat schuimbekken vind ik ook vervelend, helemaal omdat ze er echt van in paniek raakten. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik geen vlo meer zie :D. Ook dos heeft er geen nare reacties van gekregen wat bij frontline wel gebeurt.
Door danja
#216481
Eidos schreef: Klopt .. het werkt niet tegen teken. Ook schijnt het zo te zijn dat de om,geving ook gelijk vlovrij word gemaakt zodat je die niet nog apart hoeft te behandelen.

Heb de beesten er mee behandeld ( pipetje in de nek ) en moet zeggen dat ik geen vlo meer zie ( behalve wat dooie ). vervelend vind ik wel dat de katten het wilden schoonlikken en dat ze 5 uur later nog een schuimbek kregen .....
Dat probleem had ik ook met frontline, de kat likte het er meteen weer af hoever ik het ook zowat op zijn kop smeerde. Het maakte niet uit. Met Petvital heb ik dat niet, hij vindt het dus absoluut niet lekker, terwijl het wel op een natuurlijke basis is en frontline gemische. ;)
Door lot25
#229452
Hai, ik gebruikte eerst Frontline. Dat werkte trouwens wel het snelst en sterkst. Echter, na een artikeltje in het Border collie clubblad over Frontline en iets van epilepsie ben ik er eigenlijk mee gestopt.

Ging toen Advantage gebruiken, gebruikte mijn vriend al jaren. Wat ik merkte aan de werking was dat het zeker niet zo vlot en krachtig werkte als Frontline. Was in Zwitserland, en Lot zat toch nog onder de vlooien. ( had het eerder moeten geven). maar met Frontline ben ik dus wel voorzichtiger geworden. HEt is niet voor niets zo sterk
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door