Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#205863
Vandaag hadden ze weer een lamsrib met behoorlijk wat vlees eraan. Het was weer smullen!
Nu hebben ze het ribbetje niet helemaal op, wel het vlees natuurlijk.
Kan ik dat bot in de koelkast leggen en morgen weer geven? Of gooien jullie dit dan weg?

En....is het nu echt waar, dat ze vlak erna niet mogen drinken?Zijn hier de meningen over verdeeld?
Ik was vergeten om de waterbak weg te zetten n.l.

Groetjes Truus.
Door Lizzy
#205865
Hoi Truus, lekker morgen weer geven (na een bakkie vlees)!!

Ik haal de waterbakken nog maar zelden weg maar ik laat ook niet toe dat ze zich gaan vol staan zuipen. Dus, een slokje mag, maar that's it.
Door Truus
#205871
Dan kan ik de waterbak beter wegzetten want Timo slobberd behoorlijk veel water op .
Dat is toch voor het verteringsproces?
In ieder geval bedankt voor je reactie en...wat is dat toch veel leuker dan kkv :D
Door Lizzy
#205947
Truus schreef: Dan kan ik de waterbak beter wegzetten want Timo slobberd behoorlijk veel water op .
Dat is toch voor het verteringsproces?
In ieder geval bedankt voor je reactie en...wat is dat toch veel leuker dan kkv :D

Nou, wanneer er veel bot in de maag zit, is er kans op 'doorspoelen' van het bot naar de darm. En dat is niet fijn want het maagzuur moet eerst goed het bot verteren, zeg maar. Vandaar dat een paar slokken geen probleem is, maar veel water drinken: zou ik niet toestaan.
Door Truus
#206241
tieneke schreef: Hier gaat altijd de waterbak weg.
Hoef trouwens geen ribben te bewaren hoor Truus! ;) ;D
Jij niet he ;D...dacht ik wel ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#206479
Ik denk dat als er veel vlees aan de ribben zit en ze hebben die ribben niet eens helemaal op, je geen zorgen hoeft te maken over water drinken. De combinatie veel bot en veel water is niet zo goed om de reden die Lizzy beschrijft, maar in dit geval hebben de honden niet veel bot gegeten dus dan geeft het niet dat ze daarna (veel) water drinken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door