Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#204967
Op 30 oktober hebben wij een kitten opgehaald.
Hij heeft echter sinds vorige week donderdag dunne ontlasting.
Hij krijgt van mij vanaf dat we hem hebben opgehaald Bibi en Carnibest te eten.

Hij is speels, eet goed en drinkt ook normaal.

Kan de dunne ontlasting een gevolg zijn van stress i.v.m. de verhuizing naar ons toe en dat het pas na 2 weken optreed?

En wie heeft een idee hoe ik hem van dit probleem af kan helpen?

Groetjes,
Sylvia
Gebruikersavatar
Door sylvia
#204971
als ze aan de diaree gaan van de verhuizing dan is dat direct en niet na twee weken.
Dunne ontlasting kan natuurlijk altijd wel eens voorkomen, gewoon even in de gaten houden.
Door Robian
#204975
sylvia schreef: Dunne ontlasting kan natuurlijk altijd wel eens voorkomen, gewoon even in de gaten houden.
Met het versvoer ben ik gewoon niet gewend dat ze diaree hebben.
Nadat ik 1 van mijn katten in heb moeten laten slapen begin van dit jaar (had diaree als gevolg van kanker) ben ik gewoon vreselijk achterdochtig met dit soort dingen.

Is het misschien een idee om hem alleen gekookte kip te gaan geven? (deed ik vroeger met de honden ook).
Of gewoon versvoer blijven geven en even aanzien?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#204980
Ik zou em gewoon even zijn eten blijven geven, als het aan blijft houden kan je altijd even gekookte kip geven.
Kittens kunnen best snel diaree krijgen terwijl er weinig aan de hand is. Zolang hij er speels bij blijft en niet erbij gaat spugen , koorts heeft of bloed bij zijn ontlasting heeft dan valt het meestal wel mee.
Door Robian
#204984
O.k. Ik ben weer een beetje gerustgesteld.

Tot nu toe heb alleen volwassen katten uit het asiel gehaald en dit is mijn eerste kitten ;D.
Met dat kleine grut vind ik toch wel eng als ze diaree hebben.

Bedankt,

Sylvia
Gebruikersavatar
Door sylvia
#205022
Robian schreef: O.k. Ik ben weer een beetje gerustgesteld.

Tot nu toe heb alleen volwassen katten uit het asiel gehaald en dit is mijn eerste kitten ;D.
Met dat kleine grut vind ik toch wel eng als ze diaree hebben.

Bedankt,

Sylvia
Ja het is ook best eng dat kleine spul, maar gewoon even goed in de gaten houden, als het nu echt waterdunne spuitpoep wordt moet je wel even naar de da, dan moet er even een stop middel in, maar meestal valt het gewoon mee.
Door Robian
#205750
Hitam schreef: Het kan zinvol zijn om te kijken of hij nog wormen heeft. Dat is toch de meest voorkomende oorzaak van diarree bij jonge dieren.
Ik heb tot nu toe geen wormen ontdekt in zijn ontlasting.
Zal ik hem voor de zekerheid dan maar ontwormen?
Door An
#205786
Ik zou het wel effe doen. Gringo kwam ook uit het asiel, was netjes ontwormt en had toch nog een kanjer van een worminfectie. Wel effe wat nemen dat breedspectrum is.

Ik heb van nogal mensen gehoord dat het dit jaar nogal erg gesteld is met kittens en wormen.
Door Robian
#205789
Ik zal bij mijn DA wel even wat op gaan halen.
Normaal gesproken ontworm ik niet zo snel achter elkaar dus ik heb niets meer in huis.

Kan dat geen kwaad? Hij zou dan nu 2 keer in een maand worden ontwormd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#206304
Ja, na drie weken mag je herhalen. Het is niet geweldig maar je zal toch de wormen kwijt moeten.
Je ziet overigens bijna nooit wormen in de ontlasting. Die blijven lekker warm binnen zitten, want daar is eten. Hooguit de eitjes zitten in de ontlasting, maar ide kun je met het blote oog niet zien.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door