Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jelle
#20489
Hallo,

ik lees van diverse mensen hier dat ze dingen malen voor de honden het krijgen. Is dat omdat ze het anders niet eten of heeft het andere redenen?
Hier eten ze alles zo, kipkarkassen heel, hele rauwe vissen met alles erop en eraan etc....

Groetjes

Marielle
Door Lizzy
#20493
Hoi Jelle, ik maal alleen bepaalde vissen waarvan ik de graten (bij mijn schrok-kopje) niet bij vertrouw en ik maal kalkoenpoten/dijen omdat ik de botten van kalkoen niet vertrouw. Mij zijn deze botten te scherp.... Voor de rest maal ik niets.
Groetjes, Lizzy
Door roger
#20496
>>Hier eten ze alles zo, kipkarkassen heel, hele rauwe vissen met alles erop en eraan etc....>>

Marielle,

Als het op het malen en crushen van botten aankomt, en het verteren van stukken bot en hompen vlees dan heeft een hond als vleeseter van nature een instrument meegekregen , namelijk zijn ganse spijsverteringstelsel , dat net zo efficient werkt als het mechanische binnenwerk van de fijnste professionele pepermolen.
Een hond haalt het maximum rendement uit hele aangeboden blokken, stukken voer.
En niet alleen qua rendement , het is ook "geestelijk" voor hem veel intressanter.

Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op di 04 nov 2003, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#20497
Da's toch alleen maar goed, Marielle? Kali eet bot en zo, maar vlees wil ze toch liever in stukken (anders gaat ze 't begraven in d'r mand :-X) en vis behalve sardientjes moet ik malen, anders gaat ze d'r mee handballen. Maar ze eet ut wel :).
Door jelle
#20498
roger schreef: Marielle,

Als het op het malen en crushen van botten aankomt, en het verteren van stukken bot en hompen vlees dan heeft een hond als vleeseter van nature een instrument meegekregen , namelijk zijn ganse spijsverteringstelsel , dat net zo efficient werkt als het mechanische binnenwerk van de fijnste professionele pepermolen.
Een hond haalt het maximum rendement uit hele aangeboden blokken, stukken voer.
En niet alleen qua rendement , het is ook "geestelijk" voor hem veel intressanter.

Gr.
Roger
Mooi, het leek mij ook al dat ze dat malen prima zelf af konden... en anders wordt het inderdaad al snel wel van die slobberboel ipv dat ze er nog eens wat voor moeten doen...
ze kauwen ook redelijk overal op, alleen kipvleugels gaan redelijk hap-slik, die zijn van die maat dat het ook ineens wel naar binnen glijdt.
Laatst gewijzigd door jelle op di 04 nov 2003, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jelle
#20499
Janet schreef: Da's toch alleen maar goed, Marielle? Kali eet bot en zo, maar vlees wil ze toch liever in stukken (anders gaat ze 't begraven in d'r mand :-X) en vis behalve sardientjes moet ik malen, anders gaat ze d'r mee handballen. Maar ze eet ut wel :).
Dus inderdaad vooral voor de pietluttige eters ;)
Nou, die hebben we hier niet ;D
Ik lees/las van anderen dat sommige honden vooral in het begin enorm zitten te prutsen met het eten en het niet willen... da's hier nooit een probleem geweest, ze hebben altijd alles ineens gegeten wat ze voorgezet kregen.
Door roger
#20502
<<ze kauwen ook redelijk overal op, alleen kipvleugels gaan redelijk hap-slik, die zijn van die maat dat het ook ineens wel naar binnen glijdt.<<

Marielle

Dan zou ik persoonlijk op zoek gaan naar groter materiaal waar ze wel op dienen te kauwen ipv. die kippevleugels dus.


Gr.
Roger
Door jelle
#20505
roger schreef:
<<ze kauwen ook redelijk overal op, alleen kipvleugels gaan redelijk hap-slik, die zijn van die maat dat het ook ineens wel naar binnen glijdt.<<

Marielle

Dan zou ik persoonlijk op zoek gaan naar groter materiaal waar ze wel op dienen te kauwen ipv. die kippevleugels dus.




Gr.
Roger



Krijgen ze ook hoor! Hele karkassen e.d. Alleen af en toe wat vleugels erbij om aan het juiste gewicht te komen en relatief iets meer vlees toe te voegen.
De kipvleugeltjes bij de poelier hier zijn eigenlijk ook maar halve vleugels, bij hele doen ze nog wel twee keer krak met de kiezen.
Door jeanne
#20515
Ik heb Freule vorige week voor het eerst een bot met veel vlees eraan gegeven als maaltijd. Nou, ze heeft moeten trekken en bijten hoor, om het eraf te krijgen! Eerst beetje onhandig, maar later als een volleerde wolf! Hahahaha, daarna heeft ze de hele avond liggen snurken. Vanavond staat er weer een groot vleesbot op het menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door