Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2044625
Jemig wat een ellende dat je de oorzaak niet weet. Ik heb eens een voedselweigeraar gehad die ook "bang" leek om te eten. Ze wilde wel maar toch niet eten. Zij zat wel ook veel te "slikken" en een soort hoesten/keel schrapen. Ze bleek een grasspriet in haar neus/keel te hebben, de grasspriet was via haar keel haar neus ingekropen. Dit was met het blote oog niet te zien door de da. Katten doen hun bek niet lang genoeg en ver genoeg open zodat de da op zijn gemak kan kijken. Misschien dat het zoiets is?  :-\

Ben het eens met de eerdere reacties dat je enorm moet uitkijken voor leververvetting. Niet eten is dwangvoeren! Wat dat betreft zijn katten rotdieren, die leververvetting is een drama >:(
#2044651
Loeka schreef: Jemig wat een ellende dat je de oorzaak niet weet. Ik heb eens een voedselweigeraar gehad die ook "bang" leek om te eten. Ze wilde wel maar toch niet eten. Zij zat wel ook veel te "slikken" en een soort hoesten/keel schrapen. Ze bleek een grasspriet in haar neus/keel te hebben, de grasspriet was via haar keel haar neus ingekropen. Dit was met het blote oog niet te zien door de da. Katten doen hun bek niet lang genoeg en ver genoeg open zodat de da op zijn gemak kan kijken. Misschien dat het zoiets is?  :-\

Ben het eens met de eerdere reacties dat je enorm moet uitkijken voor leververvetting. Niet eten is dwangvoeren! Wat dat betreft zijn katten rotdieren, die leververvetting is een drama >:(
Hij lijkt ook "bang"  om te eten... bang  is een te groot woord maar hij lijkt . soms wel te willen .Kwijlt een klein beetje maar hij kucht of hoest niet.Zit ook niet te slikken.Wel als ik hem eten voor houd dan lijkt het of hij denkt jaaa dat kan ik wel eens gaan doen. slikt een paar keer...Maar eten  nee....Hoe heeft de da.die grasspriet uiteindelijk "gezien' en er uit gehaald?
Ja ik blijf  hem absoluut voeren.Zie  het somber in......
#2044739
Ook al was er wel sprake van een lichamelijk "iets", misschien zou je aan de DA kunnen vragen of valium een optie zou kunnen zijn? Ik heb wel eens gelezen dat dat bij niet-etende katten een positief effect zou hebben.
Verder kan ik je alleen maar sterkte wensen. Hopelijk komt je kat snel weer aan het eten.
#2044778
Sien heeft een keer valium gehad van de dokter, ze at niet (bleek een vastzittende haarbal of toch een speeltje). Eenmaal thuis aangekomen heeft ze zich helemaal volgeschranst en een half uur later er alles weer uitgekotst. Ik vind het middel niet altijd even geweldig dus en heb het idee dat dierenartsen erg terughoudend zijn met het voor te schrijven.
Door Lil
#2045023
zwartje van mij heeft vorig jaar een enorme leververvetting gehad toen ze heeeeeeeel erg ziek is geweest. Da is lekker onconventioneel geweest, omdat de hele kliniek verwachtte dat het beestje het niet ging redden. Ze heeft als eetlustopwekker een stofje gehad dat in morfine zit (of zelfs wel morfine, want ze had ook pijn). En sindsdien vreet mevrouw me de oren van het hoofd, dat had ze al jaaaaaaaaaaren niet meer gedaan (zijn nu dus een jaar verder en ze vreet nog). Ze had wel een negatieve associatie met haar eigen voer en bakje. Dus huppa nieuw bakje gekocht en jaja brok; van die gore goedkopen met kleur en smaakstoffen  :-X Maar toen mevrouw die at, blikvoer erbij en toen haar gewone kvv en binenn no time at ze haar gewone eten weer alleen in 4 dubbele porties.
Indien er dus sprake is van leververvetting zou ik de da vragen voor iets eetlustopwekkends of dat nu valium of iets anders is. Katertje moet gewoon gaan eten en dwang helpt daar helaas niet echt bij (alhoewel ik je volledig snap hoor  ;))
#2045055
Lil schreef: zwartje van mij heeft vorig jaar een enorme leververvetting gehad toen ze heeeeeeeel erg ziek is geweest. Da is lekker onconventioneel geweest, omdat de hele kliniek verwachtte dat het beestje het niet ging redden. Ze heeft als eetlustopwekker een stofje gehad dat in morfine zit (of zelfs wel morfine, want ze had ook pijn). En sindsdien vreet mevrouw me de oren van het hoofd, dat had ze al jaaaaaaaaaaren niet meer gedaan (zijn nu dus een jaar verder en ze vreet nog). Ze had wel een negatieve associatie met haar eigen voer en bakje. Dus huppa nieuw bakje gekocht en jaja brok; van die gore goedkopen met kleur en smaakstoffen  :-X Maar toen mevrouw die at, blikvoer erbij en toen haar gewone kvv en binenn no time at ze haar gewone eten weer alleen in 4 dubbele porties.
Indien er dus sprake is van leververvetting zou ik de da vragen voor iets eetlustopwekkends of dat nu valium of iets anders is. Katertje moet gewoon gaan eten en dwang helpt daar helaas niet echt bij (alhoewel ik je volledig snap hoor  ;))
We gaan vanmiddag naar de da.Hij wil zelf heel graag een slokdarmonderzoek doen.Toen ik over anorexia begon (heb de da. vanochtend gesproken) zei hij dat dat speelt als een kat veel heeft meegemaakt.Nou me dunkt.. ons katertje  is al meer  dan 2 maanden totaal van slag.Ga hem zeker iets eetlustopwekkends vragen.Houd morfine in mijn achter hoofd.Heb  al in overleg met onze hom.da. valeriaan druppels geprobeerd.Hij moest er niets van hebben terwijl onze andere kat mijn handen opvrat en in extase was.
Hij mag van mij ALLE soorten gore brokken eten!! :-[ :-[ :-[ 8) 8) 8) 8) 8) ALS hij maar eet.
Weet niet of er iemand online is ...maar mag hij vloeibaar eten...hij krijgt mss. vanmiddag wel een roesje....(schrijf je dat zo??)
#2046922
Dit topic mag gesloten worden.
Panter is vanmiddag geopereerd.Hij bleek een grote tumor in zijn milt te hebben.Veel uitzaaiingen.Doodsoorzaak : natte FIP. FIP is ontstaan door stress volgens de da.Mijn uitleg is niet compleet maar mijn hoofd staat er nu even niet naar.
Bedankt voor alle adviezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door