Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#2046020
Tijdens een EHBO cursus werd ons (de hondenvereniging) geadviseerd door de DA die de cursus gaf, om alle paspoorten van de honden na te kijken als men op cursus komt.
Om te kijken of alle honden de benodigde entingen wel hebben gehad.

Nu is mijn vraag, zijn er meer verenigingen die dit controleren? en hoe kijk je dan naar de mensen die titeren?

zo staat er bij mijn hond nu bijvoorbeeld:
HCC +
Parvo +++
hondenz +

Hoe kan een trainer dit dan lezen? Lijkt me best lastig om dit te gaan doen en welke eisen stel je dan als vereniging?
Door Nijl
#2046551
Ik heb wel een boekje moeten tonen. Maar ik denk dat ze bij 'mijn' hondenschool een titer ook ok zullen vinden. Eigenaresse voert ook rauw en is pro alternatieve meds.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2046790
Bij mij op de hondenschool staat wel dat entingen verplicht zijn. Ik heb toen gebeld voordat ik begon dat ik bewust niet ent en wil titeren.
Hun zetten het op de site om mensen na te laten denken, maar als ik heel bewust niet ent kunnen hun daar waardering  voor hebben. Dus dat was voor mij een opluchting. Aangezien ik in België train hebben ze me wel gewaarschuwd voor de rabiësenting. Maar dat is mijn riscico. Ik moet nog geen km de grens over.
Ik vind het wel fijn dat ze mijn keuzen kunnen respecteren.
Door Suzanne
#2046869
Toch zou ik dat met die Rabies NIET gokken eerlijk gezegd, ook niet als je maar 1 km de grens over hoeft.
1 over-ijverig agentje kan teveel zijn.

Bij de hondenschool waar ik de eerste cursussen deed was enten verplicht EN werd het aan het begin van elke cursus ook daadwerkelijk gecontroleerd. Kennelhoest werd wel geadviseerd, maar is niet verplicht.
Bij de hondenschool waar ik nu train is enten wel verplicht (de cocktail) maar wordt dat niet gecontroleerd.

Nou ent ik ze "gewoon" met de 3jrs enting van Nobivac/intervet dus dat zit wel goed ;-)

Maar Rabies niet enten en de grens over moeten... nee, nooit.

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door