Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#204187
Gekke vraag misschien, maar ik heb een vraag over maagjes van bijvoorbeeld kip. Ik heb net het Billinghurst boekje gelezen en daar heeft hij het over orgaanvlees. Nu is bij mijn weten de maag geen orgaan. ::) Hij noemt het ook niet in het boekje. Kan ik nu wel of geen maagjes geven?

En als ik ze geef waar valt dat dan onder, onder de raw meaty bones of onder het orgaanvlees?

En oja, hoe kom ik aan Kelp? (Misschien staat dit al ergens en weet iemand de link naar dit onderdeel)
Door Lizzy
#204190
Ik reken maag wel tot orgaanvlees. En ik geef ze aan de honden te eten dus ik zie geen reden ze niet aan de kat te geven. Ze zijn wel nogal taai, vind ik, dus je moet altijd weer afwachten of ze ze eten....

Kelp: ik geef zelf geen kelp, maar je kunt van Dr Vogel kelp tabletjes kopen. Kelpasan heet het : http://www.vogel.nl/cgi/dyn/product.pl? ... typeprod=W
Door An
#204217
maagjes zijn orgaan ;) Runderpens (= maag) is ook orgaan dus bij kippen ook. Is mijn theorie dan he ;)
Door Lizzy
#204233
Ik geef gepureerde rauwe groentes en gebruik ook regelmatig jodiumhoudende groentes (zoals waterkers maar ook wel eens zeekraal). En heel soms geef ik wat zeewier. Ik geloof dat dit allemaal meer als voldoende is om aan de jodiumbehoefte te voldoen.

(om dezelfde reden als An beschrijft valt bij mij kippenmaag onder de categorie orgaan).
Door Loeka
#204249
Pfoehe, het wordt nog een hele klus dat zelf samenstellen. 8)
Ik dacht ik volg "gewoon" The Barf Diet van Ian B, maar dat valt nog niet mee. En dan blijkt dat iedereen het ook nog weer eens anders doet, ben helemaal de kluts kwijt! :o :-\
Gelukkig ligt de vriezer nog vol met CB, zodat ik rustig de tijd heb om alles uit te zoeken.

Ik wil trouwens zo veel mogelijk biologisch barfen, maar ik heb geen idee waar ik de ingredienten vandaan moet halen. De groenten gaan nog wel, maar het vlees... Ben nl al jaren vegetarier en heb in geen 15 jaar een slager ofziets van binnen gezien. Sterker nog, ik weet niet eens een slager te zitten!
:-\ ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#204287
Het is ook een beetje krom want de maag en hart zijn spieren maar vallen niet onder spiervlees.
Alle zachte delen in het lichaam vallen onder organen dus ook hart en maag .

orgaanvlees
Hart
longen
milt
maag
lever
nieren


Alles wat er omheen zit is spiervlees (en vet)
Laatst gewijzigd door sylvia op do 11 nov 2004, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kefraya
#204906
Loeka schreef: Pfoehe, het wordt nog een hele klus dat zelf samenstellen. 8)
Ik dacht ik volg "gewoon" The Barf Diet van Ian B, maar dat valt nog niet mee. En dan blijkt dat iedereen het ook nog weer eens anders doet, ben helemaal de kluts kwijt! :o :-\
Gelukkig ligt de vriezer nog vol met CB, zodat ik rustig de tijd heb om alles uit te zoeken.

Ik wil trouwens zo veel mogelijk biologisch barfen, maar ik heb geen idee waar ik de ingredienten vandaan moet halen. De groenten gaan nog wel, maar het vlees... Ben nl al jaren vegetarier en heb in geen 15 jaar een slager ofziets van binnen gezien. Sterker nog, ik weet niet eens een slager te zitten!
:-\ ;D
Ik probeer ook biologisch te barfen. Tot nu toe kippenvleugeltjes en zo bij de Groene Slager gekocht, maar ik heb nu ontdekt dat de Konmar ook biologische kip heeft, en dat scheelt toch weer een paar eurotjes ;)
Carnibest is er ook in een biologische vorm, Bandit.

Zijn er meer mensen die biologisch barfen en hebben jullie nog meer tips voor ons??

Groetjes,
Liesbeth
Door Loeka
#205153
Bandit, ja daar zijn ze hier bezeten van. Vind het alleen wel erg duur.

De konmar? Die weet ik wel te vinden! ;) Dank je wel!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door