Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bien
#2029909
Wat nu?

Vandaag de uitslag van het Woud binnen, geen wormeneitjes aangetroffen, dat is dus wel ok maaaar.....

Duna is na 2 kuren van 5 dagen Panacur (met probiotica van groene os (1 potje leeg gemaakt) nog niet van de GIARDIA af... de aanwijzigen zijn er....

Wat nu? Wat kan ik nog meer doen/geven?

Ze slaapt al weken in een kale bench.. zodat die makkelijk schoon is te maken. Met dit weer is het ook niet zo'n probleem voor haar :biggrin2:

Moet ik haar weer wassen? Of toch nog een test laten doen bij de dierenarts?
Diarreen heeft ze niet meer, dat is "over" maar die verdomde Giardia blijkt er dus nog wel te zijn...

Ik snap er niets van dat ze er niet vanaf komt.....help... tips e.d.

Ligt het aan de diersoorten (lam, geiten, konijn, haas, rund, antilipe, longhaas(schaap), hert) ?

zucht....
Laatst gewijzigd door Bien op di 07 jun 2011, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bien
#2029914
ik moet trouwens zeggen dat ze zich heel vaak zit te likken van onderen... daardoor herbesmet ze zichzelf natuurlijk... hmmm....

moet ik d'r dan met een kap op laten lopen? zo ja hoe lang? of alleen 's nachts als we haar niet in de gaten kunnen houden?

tot nu toe heb ik steeds pro biotica van Groene Os gehad is er misschien een andere die beter aanslaat ofzo?
#2029989
ik zou voor de zekerheid een testje laten doen bij de da,
moet wel zeggen wij hebben vorig jaar dit gehad met 4 honden 1 daarvan heeft enige tijd daarna toch steeds dunne ontlasting gehad , toen heb ik ook een testje laten doen en hij was vrij van giardi  .blijkt dat dit toch wel een aanslag op het lichaam is .
ze kregen bij mij  voor de giardia 1 x daags het eten dat konden ze niet verdragen  tijdens en na de giardia 2x daags gevoerd in het begin probeerde ik de hoeveelheid wel is op te schroeven maar dan kwam het er dunnner uit als normaal .
nu geen last meer. maar ik weet hoe je je vloelt .
Door Bien
#2030035
3 borders en een cairn schreef: ik zou voor de zekerheid een testje laten doen bij de da,
moet wel zeggen wij hebben vorig jaar dit gehad met 4 honden 1 daarvan heeft enige tijd daarna toch steeds dunne ontlasting gehad , toen heb ik ook een testje laten doen en hij was vrij van giardi .blijkt dat dit toch wel een aanslag op het lichaam is .
ze kregen bij mij voor de giardia 1 x daags het eten dat konden ze niet verdragen tijdens en na de giardia 2x daags gevoerd in het begin probeerde ik de hoeveelheid wel is op te schroeven maar dan kwam het er dunnner uit als normaal .
nu geen last meer. maar ik weet hoe je je vloelt .
hoe bedoel je dat ze 1 x eten per dag niet konden verdagen tijdens de giardia?

geloof het of niet maar ze had net weer hele dunne ontlasting... terwijl het al zo'n 2 weken goed ging (ongveer).... om hopeloos van te worden.
Door Bien
#2030070
ik heb nog staan:
- drainage compositum
- darm compositum

kan ik die gewoon gaan geven ter ondersteuning?

ik heb van alles op bp gelezen over giardia, en begrijp dat ik die probiotica misschien wel een half jaar moet geven om haar er bovenop te laten komen?
denk dat ik het een en ander moet gaan bestellen...... hopelijk komt het dan nog deze week binnen...
#2030125
Bien schreef: hoe bedoel je dat ze 1 x eten per dag niet konden verdagen tijdens de giardia?

geloof het of niet maar ze had net weer hele dunne ontlasting... terwijl het al zo'n 2 weken goed ging (ongveer).... om hopeloos van te worden.

hoi,

wat ik bedoel ,is dat normaal gesproken kregen de honden hier 1x per dag eten tijdens en een tijd na de giardia konden ze de hoeveelheid op een of andere manier niet verdragen vandaar dat ik de portie's in tweeen heb gesplitst dus 2x daags eten
volgens mij ligt de incubatitijd van giardia tussen de 6 en 16 dagen ,maar mijn ervaring is dat de ontlasting langere tijd wisselend kan blijven vooral onze jongste hond die heeft zeker nog wel 1.5 maand daarna wisselende ontlasting gehad .

maar om alle twijvel en speculatie's weg te nemen zou ik een testje laten doen.


de vraag over de proborica laat ik liever aan een ander over te weinig kaas van gegeten, ik het toen der tijd alleen kefir gegeven en dat krijgen ze nog.
Door Bien
#2030180
3 borders en een cairn schreef: hoi,

wat ik bedoel ,is dat normaal gesproken kregen de honden hier 1x per dag eten tijdens en een tijd na de giardia konden ze de hoeveelheid op een of andere manier niet verdragen vandaar dat ik de portie's in tweeen heb gesplitst dus 2x daags eten
volgens mij ligt de incubatitijd van giardia tussen de 6 en 16 dagen ,maar mijn ervaring is dat de ontlasting langere tijd wisselend kan blijven vooral onze jongste hond die heeft zeker nog wel 1.5 maand daarna wisselende ontlasting gehad .

maar om alle twijvel en speculatie's weg te nemen zou ik een testje laten doen.


de vraag over de proborica laat ik liever aan een ander over te weinig kaas van gegeten, ik het toen der tijd alleen kefir gegeven en dat krijgen ze nog.
Aha ik snap wat je bedoelt! Dank v t delen!
Door Bien
#2030181
Hitam schreef: Ik zou zeker doorgaan met de probiotica en bijvoorbeeld de parasieten compositum van de Groene Os erbij gaan geven.
Dank Tannetje, beiden zijn besteld!
Door Lizzy
#2030368
Ik denk dat Parasiet Compositum je beste gok is (samen met probiotica). Want daar zit o.a. grapefruitseedextract in en dat is een "bekend" middel bij de bestrijding van Giardia op een natuurlijke wijze.

Wat verder helpt is het geven van Canadese geelwortel. Niet te verwarren met geelwortel/kurkuma. Boombastmeel schijnt ook goed te werken. En knoflook.

Ik zou zelf Parasiet Compositum + probiotica + Canadese geelwortel (Hydrastis canadensis - Vitotaal verkoopt capsules en negeer dus maar wat erop staat over dat het voor de verstopte neus is) + knoflook, maximale dosering. 
Door Bien
#2030397
Lizzy schreef: Ik denk dat Parasiet Compositum je beste gok is (samen met probiotica). Want daar zit o.a. grapefruitseedextract in en dat is een "bekend" middel bij de bestrijding van Giardia op een natuurlijke wijze.

Wat verder helpt is het geven van Canadese geelwortel. Niet te verwarren met geelwortel/kurkuma. Boombastmeel schijnt ook goed te werken. En knoflook.

Ik zou zelf Parasiet Compositum + probiotica + Canadese geelwortel (Hydrastis canadensis - Vitotaal verkoopt capsules en negeer dus maar wat erop staat over dat het voor de verstopte neus is) + knoflook, maximale dosering.
Bedankt Lizzy!! Hoe meer hoe beter, dit moet gewoon weg te krijgen zijn.
We gaan ook hier weer naar opzoek ;D

Na hoeveel tijd/dagen/weken zal ik dan weer de ontlasting laten controleren trouwens?
Kan het zijn dat ze er gewoon altijd gevoelig voor zal blijven en dus altijd probiotica moet krijgen?
Door Lizzy
#2030465
Ik denk dat als de darmflora weer helemaal op peil is (is jouw hond op rauw/vers afgespeend?), dat het op den duur wel over gaat, met die gevoeligheid. Maar, dat kan best eens lang duren. Ik zou zelf levenslang nooit preventief ontwormen. En 1 of 2 keer per jaar een propolis-ontworm-kuur doen, ook om de darmflora op peil te houden.

Dat is misschien ook niet zo gek idee, om over een paar weken ook een propolis ontworm kuur te doen. Dit is niet zo zeer ontwormen als wel ook om de darmflora te verbeteren.
Door Bien
#2030545
Lizzy schreef: Ik denk dat als de darmflora weer helemaal op peil is (is jouw hond op rauw/vers afgespeend?), dat het op den duur wel over gaat, met die gevoeligheid. Maar, dat kan best eens lang duren. Ik zou zelf levenslang nooit preventief ontwormen. En 1 of 2 keer per jaar een propolis-ontworm-kuur doen, ook om de darmflora op peil te houden.

Dat is misschien ook niet zo gek idee, om over een paar weken ook een propolis ontworm kuur te doen. Dit is niet zo zeer ontwormen als wel ook om de darmflora te verbeteren.
Ok ga ik ook propolis geven dat heeft Tannetje vast wel liggen..

Nee niet vers afgespeend maar vers vanaf 8 weken toen ze bij ons kwam.

Wanneer zal ik dr ontlasting weer opsturen dan?

Ze moet volgende week weer geent worden..... of dat door kan gaan.....
Door Bien
#2030712
eh.. nog een vraag, ik heb nog een hond, dus 2 in totaal, ga ik beiden alles geven neem ik aan ?
Dit i.v.m. herbesmetting?

o,ja ik heb knoflook capsules van NOW, natuurlijke ingredienten... kan ik ze die ook geven?

Geelwortelcapsules ook besteld..

straks word ik nog een wandelende apotheek  :mbounce:
Laatst gewijzigd door Bien op wo 08 jun 2011, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2030834
Bien schreef: Ok ga ik ook propolis geven dat heeft Tannetje vast wel liggen..

Nee niet vers afgespeend maar vers vanaf 8 weken toen ze bij ons kwam.

Wanneer zal ik dr ontlasting weer opsturen dan?

Ze moet volgende week weer geent worden..... of dat door kan gaan.....
Welke enting heeft ze nodig? Hoe oud is ze? (ik zou zelf een hond met giardia nooit laten vaccineren).

Ik zou eerst even aankijken hoe het met de ontlasting gaat. En het binnen elke weken tot een paar maandjes opnieuw insturen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door