Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2028748
wat doen jullie in huis aan vlooien bestrijding? dus niet op de hond zelf, maar zijn omgeving. Reus is waarschijnlijk allergisch voor vlooien, dus ik wil echt heel hard proberen te zorgen hem vlo vrij te houden. nou kan ik hem wel braaf die pipetjes geven, maar er is natuurlijk altijd een kans dat er toch een vlo mee naar binnen komt. dus. wat doe ik met....

een schapenvacht?
zijn kleedjes?
de omgeving van de bench?
de bank?
rest van mijn enorme (kuchekuche, 27m2) huis?

alle tips, chemisch, biologisch, ouderwets etc, welkom!

alvast dank jullie wel!
Door nienk
#2029095
jup die krijgt hij ook, en ik houd het bij wanneer hij de volgende moet. maar is dat echt afdoende? ik kan me herinneren dat mijn moeder vroeger thuis een spray had voor de banken enzo, dat is al wel minstens 10 jaar terug hoor.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2029175
euh helemaal niks :-[ Geen pipetten en geen specifieke omgevings reiniging.
Kleedjes regelmatig wassen, vloer dwijlen en een leren bank 8), kennels reinigen
Heb zover ik weet nog nooit last van vlooien gehad

Vervelend dat Reus allergisch is voor vlooien, dan is een enkele genoeg om ellende te veroorzaken
Door nienk
#2029194
Kaio schreef: Vervelend dat Reus allergisch is voor vlooien, dan is een enkele genoeg om ellende te veroorzaken
precies, hij krijgt (waarschijnlijk dus) hele rare wondjes van de beten, zijn huid gaat stuk, waar hij natuurlijk aan gaat zitten waardoor het groter wordt. het duurt een tijd voor dat zo'n plekje weer geheeld is en zo een maand voordat er weer haartjes groeien. vandaar dat ik er veel aan doe.
Door Lida. S
#2029312
Mijn eerste hond was ook heel gevoelig voor vlooien en de vlooien waren juist gek op hem. Het enige wat er opzat was de hond na iedere wandeling even kammen om zo te voorkomen dat hij de vlooien mee naar huis nam. Het werd een routine die maar een paar minuten in beslag nam. Het was gelukkig een witte hond dus je zag al heel snel als er een vlo zat. Verder was het iedere dag stofzuigen en zeker iedere week z'n mand en deken wassen. De hond werd verder niet behandeld, maar de bank (waar hij niet op mocht, maar wel op kwam) en de directe omgeving werden regelmatig met een of ander vlo-dodend middel behandeld. Als we hier laks mee werden ging het fout, dus uiteindelijk hebben we dit jaren volgehouden ('s zomers wat fanatieker dan 's winters) en hadden geen problemen.
Door Lida. S
#2029483
Welk middel weet ik echt niet meer. Een gewoon standaard antivlo middel in een spuitbus, maar nu ik er over na denk was het ook niet altijd hetzelfde middel. Misschien dat de werkzame stof wel hetzelfde was. Het was in ieder geval wel 100% chemisch. We hadden toen nog niets met biologische middelen en waren er zelfs van overtuigd dat biologische middelen nooit konden werken.
Door nienk
#2029535
ok, nou ik zal maar gewoon eens bij de dierenwinkel gaan kijken wat ze hebben aan chemische middeltjes in een spuitbus ofzo.

toen onze kat jong was (zo'n 20 jaar terug), was de enige optie vlooienpoeder. van die halsbandjes bleven nooit zitten, de kat had namelijk niet echt een nek, dus had welk halsbandje dan ook binnen 5 minuten af. dan maar poeder dus. maar ja, krijg maar eens poeder op een kat. de tactiek: men nemen een kussensloop, mikt het poeder er in. pakt de kat in het nek vel, trek het kussen sloop om de kat. sluit het kussensloop rond de kat zijn nekje, en houdt stevig beet. arme beestje ging natuurlijk enorm spartelen, en zo verspreide het poeder door de vacht. niet echt diervriendelijk, maar was bij die poes de enige manier (toen).
Door tt-tjes
#2029542
Je hebt van het merk HG ook een vlooien omgevingsspray, zit in een spuitfles zonder drijfgas.
Door nienk
#2029546
tt-tjes schreef: Je hebt van het merk HG ook een vlooien omgevingsspray, zit in een spuitfles zonder drijfgas.
dank voor de tip!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door