Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#19875
Hallo allemaal,

Nou eergisteravond had Balou als avondeten een konijnenkop. (Yep grote kop, is voor kleine Balou een hele maaltijd ;) ). Nou keek ik de volgende ochtend in haar mand. Had ze 's nachts gekotst en lagen er in haar mand twee konijnentandjes... en paar paar kleine stukjes bot...Nou zit ik me af te vragen of dit erg is en zo ja wat te doen om herhaling te voorkomen of is het juist prima dat ze die tandjes uitkotste omdat ze haar dwars zaten. Ze heeft trouwens nog nooit hoeven kotsten van het eten van wat dan ook, vandaar mijn verbazing. Balou eet al maanden en maanden botten etc. Ik dacht dat ze die tandjes gewoon uit zou poepen.

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op za 01 nov 2003, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#19907
Helen, knip volgende keer gewoon de tanden eraf. Dat gaat vanzelf met een klein tangetje of zoiets.
Tanden zijn inderdaad meestal onverteerbaar, hier hebben ze er nog geen last van gehad , maar het zou kunnen.

Gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op za 01 nov 2003, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#19910
roger schreef: Helen, knip volgende keer gewoon de tanden eraf. Dat gaat vanzelf met een klein tangetje of zoiets.
Gr.
Roger.
Brrrrrrrr....krijg al rillingen bij het idee...villen gaat nog, maar tanden trekken :-X :-X :-X
Door Helen
#19921
roger schreef: Helen, knip volgende keer gewoon de tanden eraf. Dat gaat vanzelf met een klein tangetje of zoiets.
Tanden zijn inderdaad meestal onverteerbaar, hier hebben ze er nog geen last van gehad , maar het zou kunnen.

Gr.
Roger.
Ja, had ik me ook al bedacht. Ik denk dat die restjes bot met die tanden mee naar boven zijn gekomen. Haha, ik had wel pret trouwens, het leek net of ze gericht kon kotsen, mmm effe zoeken in mijn maag wat niet bevalt ;D ;D ;D


groetjes Helen
Door Helen
#20067
Jeetje mina wat hebben k'nijnen hardnekkige tanden. Die krengen zitten goed vast zeg. Was wat geweld voor nodig om die te verwijderen....

groetjes Helen
Door roger
#20189
<<Jeetje mina wat hebben k'nijnen hardnekkige tanden. Die krengen zitten goed vast zeg. Was wat geweld voor nodig om die te verwijderen....<<


Helen, je moet ze niet uittrekken, alleen heel kort bij de wortel afknippen met een scherp tangetje.

groetjes

Roger
Door tieneke
#20190
roger schreef: <<Jeetje mina wat hebben k'nijnen hardnekkige tanden. Die krengen zitten goed vast zeg. Was wat geweld voor nodig om die te verwijderen....<<


Helen, je moet ze niet uittrekken, alleen heel kort bij de wortel afknippen met een scherp tangetje.

groetjes

Roger
:o :o ;D ;D
Door Femke
#20191
Heej Roger,

Kheb hier nog 2 vervelende verstandskiezen, kun je me daar ook vanaf helpen? ;D ;D ;D

Nee serieuze vraag: een tand loopt toch heel ver door het bot van de kaak in? Is het niet zo dat je alleen het topje eraf knipt en het grootste deel laat zitten?

Heeft het dan wel zin om die tanden te knippen?
Door roger
#20197
<<Kheb hier nog 2 vervelende verstandskiezen, kun je me daar ook vanaf helpen? ;D ;D ;D

Nee serieuze vraag: een tand loopt toch heel ver door het bot van de kaak in? Is het niet zo dat je alleen het topje eraf knipt en het grootste deel laat zitten?

Heeft het dan wel zin om die tanden te knippen?<<


Femke, ik knip ze er nooit af, maar als je zo ver mogelijk , bijna tot op het kaaksbeen knipt, dan is 't voor meer dan driekwart weg.

Bij een kale konijneschedel zie je perfect waar je moet knippen, bijknippen doet de da. wel als het nodig is maar dan leeft het konijn meestal nog. ;D ;D ;D

Gr.
Roger.
Door Helen
#20216
Heb ze ook met een tangetje afgeknipt :D Maar dat nam niet weg dat die krengen stevig vastzitten en zo'n kop behoorlijk glibberig is...Maar gisteravond heb ik haar weer een konijnenkop zonder tanden gegeven en dat ging prima!!!

groetjes Helen
Door sylvia
#20253
Kijk van topics zoals deze krijgje van die mensen die hier nieuw komen,dit lezen en dan gillend weggaan en heeeeeeeele rare ideeen over ons hebben ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door tieneke
#20254
sylvia schreef: Kijk van topics zoals deze krijgje van die mensen die hier nieuw komen,dit lezen en dan gillend weggaan en heeeeeeeele rare ideeen over ons hebben ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Geef ze eens ongelijk :o :o ??? ;D
Door roger
#20266
tieneke schreef:
Geef ze eens ongelijk :o :o ??? ;D

Kameraden 8) 8) 8),.....niks van aantrekken, wij hebben soms ook rare rare ideeen over diegene die denken dat ze aan een vleeseter brok moeten geven ;D ;D ;D
Door sylvia
#20301
roger schreef:


Kameraden 8) 8) 8),.....niks van aantrekken, wij hebben soms ook rare rare ideeen over diegene die denken dat ze aan een vleeseter brok moeten geven ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D
Door avalon
#20351


Kameraden 8) 8) 8),.....niks van aantrekken, wij hebben soms ook rare rare ideeen over diegene die denken dat ze aan een vleeseter brok moeten geven ;D ;D ;D
Ik kwam er vadaag nog een tegen in het bos die probeerde mij ervan te overtuigen dat de brokken die ze gaf (heb niet gevraagd welke) de beste waren die er waren. Haar hond Teef) was kort geleden gesteriliseerd omdat ze toch geen puppen wilde :-X En met deze brok bleef de vacht mooi en werd de hond niet dik. Toen heb ik verteld dat je dat pas na 2 jaar kon zien, en dat mijn honden versvlees krijgen en dat dat echt wel compleet is. Haar hond had wel een doffe vacht, maar zag er verder goed uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door