Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#19920
Ons Avalon heeft te kampen met een schijnzwangerschap en vreet nu alles wat los en vast zit. Onder het motto het hoeft niet lekker te zijn als het maar veel is vreet ze er lustig op los. van gras naar koeienstront, eendenstront, en ook die van konijnen. Kan ik haar vaker op de dag spercie boontjes geven als maagvulling? of gaat ze dan problemen krijgen?
Door Janet
#20012
In sperciebonen zit toch zetmeel (zoals ik uit een andere thread begreep)?
Misschien beter zetmeel-arme groente of fytomix of zo?
Door avalon
#20042
Welke zijn zetmeel arme groenten? Het is nl niet de bedoeling dat ze dik gaat worden.
Door Janet
#20053
Zou je even moeten kijken bij 'de groe(n)ten van Dory', in de bibliotheek. Volgens mij bevatten rapen (koolraap), aardappel, bonen, doperwten en andere peulvruchten veel zetmeel. Van worteltjes weet ik het eigenlijk niet.
Door roger
#20056
>>Ons Avalon heeft te kampen met een schijnzwangerschap en vreet nu alles wat los en vast zit>>

Renate, ik heb eens ergens gelezen dat zeewierpoeder omwille van zijn hoge gehalte aan jodium en mineralen een goede invloed zou hebben op de geslachtsorganen bij hormonale stoornissen bij honden.

Gr.
Roger
Laatst gewijzigd door roger op zo 02 nov 2003, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#20066
Ik geef ze al elke dag 5gr ijslandszeewier (poedervorm), ze krijgen ook framboosblad (gedroogd) dat zou en hond er ook makkelijker doorhelpen. Bij Angie die er vorige keer erg veel last van had schijnt het te helpen ze heeft nu nog niet veel waarneembare problemen. Avalon heeft er wel weer last van. Kan ik ook meer zeewier geven? Ze kruipt steeds weg waar ze holletjes kan maken. We geven haar veel afleiding door dagelijks een flinke wandeling te maken. In huis laten we haar haar gang gaan en krijgt ze niet meer aandacht dan anders.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door