Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1984638
Geen idee of het een magnesium tekort kan zijn maar ik zou zekerheidshalve geen supplement geven maar natuurlijke voedingsstoffen waar veel magnesium in zit. Natuurlijke brokken zijn: groene bladgroente, noten, zilvervliesrijst, sojabonen, volkorenproducten, peulvruchten en vis
#1984984
Lizzy schreef: Geen idee of het een magnesium tekort kan zijn maar ik zou zekerheidshalve geen supplement geven maar natuurlijke voedingsstoffen waar veel magnesium in zit. Natuurlijke brokken zijn: groene bladgroente, noten, zilvervliesrijst, sojabonen, volkorenproducten, peulvruchten en vis
Dat kan ik inderdaad eens op die manier gaan proberen. Maar: ik ben weer gestopt met groente geven omdat het lijkt of hij  hier ook weer jeuk en uitslag van krijgt. Maar groene bladgroente durf ik wel aan. Om mee te beginnen.

Zilvervliesrijst en volkorenproducten gaan het niet worden, aangezien hij van alle brokken vreselijke uitslag kreeg en daarom denk ik aan een allergie voor graan.

Vis krijgt hij 2 a 3 keer in de week en ik wilde het weer ietsje opvoeren omdat zijn huid wat droger leek te worden. Heb net harinkjes in de vriezer liggen. Vandaag en zalmkop eruit voor hem.

Noten, sojabonen en peulvruchten kent hij niet en heb ik eigenlijk nog nooit gegeven. Dat ga ik dan proberen als ik weet of  de groene bladgroentes goed gaan.
Welke groente kan ik daarvan het beste nemen om mee te beginnen?
vanaalst schreef: stept baiko ook?
Wat bedoel je daarmee?
#1985396
heb weleens gehoord dat ze zo lopen omdat het voor hun makkelijker is, maar het is niet gewoon natuurlijk, waarom moeten ze zo lopen wat moet het dan makkelijk maken........
vince trilt ook met zijn achterpoten, allebei, en mega vaak, ook gewoon in huis ed....daarbij telt ie al vanaf pup af aan...
#1985458
vanaalst schreef: heb weleens gehoord dat ze zo lopen omdat het voor hun makkelijker is, maar het is niet gewoon natuurlijk, waarom moeten ze zo lopen wat moet het dan makkelijk maken........
vince trilt ook met zijn achterpoten, allebei, en mega vaak, ook gewoon in huis ed....daarbij telt ie al vanaf pup af aan...
Ja hij loopt in een bepaald tempo telgang. Als hij te hard draaft gaat hij in telgang en onder zijn normale tempo gaat hij in telgang.

19 april komt de osteopate weer, ik zal het haar ook eens vragen.
Laatst gewijzigd door WillyP op di 05 apr 2011, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#1987205
Baiko loopt alleen telgang in snellere pas. Niet als ik met hem wandel, wel als ik met hem fiets, maar als hij dit doet houdt ik hem wat in en zeg ´draf´ tegen hem. Maar soms duurt het wel even voor hij weer het goede ritme te pakken heeft.

Ik zie het hem trouwens de laatste tijd minder doen.
#1987849
Hé ik herken hier ineens vanalles in en heb eens opgelet. DJ heeft artrose in zijn linker elleboog maar hij loop met zijn 'achterkant' ook niet lekker. Het lijkt vanuit zijn rug te komen. Hij gaat dus ook in telgang, dat was me nooit eerder opgevallen tot ik dit las en eens ben gaan opletten. Hij schommelt met zijn achterhand en loopt wanneer hij iets sneller loopt dan sjokken in telgang. Wanneer hij er een stapje bij doet is het weer over en loopt hij ook weer mooi met zijn lichaam in een rechte lijn.

Als je bij hem met je vingers langs zijn ruggegraat voelt heeft hij altijd een bepaalde plekken waar zijn huid begint te trekken, ook groeit daar een pluk haar raar, ook na het zwemmen bleef dit zo. Ik denk dat dit allemaal verband houdt en dat er iets niet goed zit. Ik denk dat we er binnenkort ook een ritje naar de osteopaat aan wagen!
#1987896
Ik vind de behandeling in Baiko´s geval zeker niet voor niks geweest. Ook al zou het trillen hier niet mee verholpen zijn, dan zie ik het alsnog als een grote onderhoudsbeurt. En dat kan geen kwaad na drie seizoenen mee in de jacht.
Misschien dat ik vlak voor komend jachtseizoen in oktober weer wel een afspraak maak. Dan kan hij er weer even tegenaan.
#2004027
Alweer een tijdje geleden (19 maart) is de osteopaat weer geweest. Ze vond hem minder vast zitten dan de eerste keer. En ik vond dat hij dus minder trilde, maar dat kon ook te maken hebben met het implantaat dat hij heeft gekregen (hij is daardoor heel erg rustig). Dus nu hou ik hem na de tweede behandeling weer in de gaten en het lijkt wel of hij inderdaad weer minder trilt dan daarvoor. We zien hem steeds meer gewoon stil staan, zonder te trillen. Als de spanning oploopt begint hij weer wel, maar in alle rust niet en dat is fijn. Want voorheen trilde hij ook als hij rustig thuis was.

Dat telgang lopen kon ook te maken hebben met rugproblemen las ik in een ander topic. Dat zou in het geval van Baiko kunnen kloppen. Het lijkt of hij nu ook minder telt. Hij doet het nog wel, maar ik heb hem er zo weer uit.

Hij is nu ook goed aan het verharen (geweest) en zijn vacht is nu bijna zoals ik het graag zie. Hij had veel stekelharen, die lichter waren dan de andere. Oude haren waren dat volgens mij die niet weg wilden. Ze bleven het jaar rond zitten. En dat terwijl hij vanaf zijn schouders naar voren toe wel een mooie egale vacht had en heeft. Nu is hij ook vanaf zijn schouders naar achteren egaler en mooier bruin.
Ik hoop dus ook dat dit beter is geworden na de behandelingen, dat een blokkade dit veroorzaakt heeft. En als die nu weg is krijgt de vacht overal een goede toevoer.
Maar dat zal komende winter blijken, als de zomer de haren heeft verbleekt en de oude haren niet willen ruien.

Volgens de osteopaat horen de haren niet te verbleken als ze gezond zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door