Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wil
#198294
Hoi,

Missy heeft vanmiddag een rat gevangen.
Ik was doorgelopen toen ze aan het graven was en toen ik om keek zag ik haar in de verte zo vreemd rondspringen maar toen ik daar eenmaal weer terug was bleek dat ze dat beest gewoon doodgemaakt had. ::) Ze gaf hem wel netjes aan mij maar omdat ik niet wist wat ik er mee moest -weggooien is geen optie ze haalt hem toch weer op- heb ik hem weer aan haar gegeven om hem later in de container te gooien maar ineens begon ze erop te kauwen en toen ik heb ik hem toch maar aangepakt en wat bleek... ze was gewoon begonnen met eten; de kop was er al af. Nou komt mijn vraag: kan het kwaad als ze die rat opgegeten zou hebben? Ik had nl. nooit verwacht dat ze dat zou doen

Wil
Door avalon
#198303
Het zou kwaad kunnen als de rat vergiftigd zou zijn. Rattengif is een goedje waar zelfs honden en katten door het eten van een vergiftige rat aan dood kunnen gaan. Als je niet weet of de rat vergiftigd of ziek is kan je hem beter niet laten eten. Ik weet niet of een gezonde rat makkelijk aan een hond kan ontsnappen. Ik weet wel dat ratten erg snel kunnen zijn. Ik zou in iedergeval het risico niet nemen.
Door Wil
#198363
Nee hoor, ik ben niet echt van plan om er een gewoonte van te maken om ze ratten te laten eten hoor, brrrr ::) ;D maar ik dacht zelf meer in de trant van ratten en de ziekte van Weil of zo.
Ik denk ook eigenlijk niet echt dat deze vergiftigd was. Het was nl. op een ruig stukje grond helemaal achter in het park langs de geluidswal. Ik heb nog wel gezien dat de hondjes hem opgroeven en hij gelanceerd werd en ik ben doorgelopen omdat ik dacht dat hij wel weer de grond in zou schieten maar hij kon gewoon nergens heen.

Wil
Door danielle1980
#198366
heet essie ook paar weken geleden gedaan,
ze heeft er niets aan over gehouden :D
maar me moeder wel ;)
die is nu nog ziek van het idee ;D
Door Wil
#198374
;D ;D ;D
kan ik me wat bij voorstellen

Wil
Door danielle1980
#198376
Wil schreef: ;D ;D ;D
kan ik me wat bij voorstellen

Wil
;D ;D ;D
ze probeerde m af te pakken maar ja dat vond essie dus van niet ::) :P
Door laura
#198523
Een vriendin van mij heeft zo 2 honden verloren :-X

De buurman was nogal gek van rattengif. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door