Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathelijn
#1982680
Morgen ga ik de DA weer bellen voor Floor. De talgbult op haar rug is erg groot geworden en er zit nu een soort tuutje aan met nog maar een dun laagje huid. Als ik nog veel langer wacht springt het waarschijnlijk open.
Ze heeft nog een paar andere plekken die ze meteen kunnen meenemen...
Anderhalf jaar geleden is ze in 3 maanden tijd 2 keer aan die rotbulten geopereerd en dat ging goed, maar ze is nu al bijna 10. Ze heeft een hartruisje en ik merk ook aan haar dat ze wat ouder begint te worden. Ik had ook gehoopt dat deze operatie niet meer nodig zou zijn, dat die bult zich nog een aantal jaar rustig zou houden, maar helaas.
Zijn er nog bepaalde dingen waar ik als baasje voor kan zorgen om alles goed te laten verlopen?
Laatst gewijzigd door Cathelijn op wo 06 apr 2011, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#1982702
Lizzy schreef: Zoiets kan niet onder plaatselijke verdoving? Ik zou na operatie een ontgiftkuurtje doen en misschien wat RevoVetsem erachter aan?
Als dat zou kunnen... het is een bult van een cm of 8 groot. Maar ik zal het zeker vragen. Misschien dat ze de kleinere plekken wel zo kunnen doen, dan kan de algehele narcose toch korter.
En ontgiften dat is een goede tip. Voor RevoVetsem moet ik even kijken hoe snel ik dat in huis kan hebben.
#1982819
tt-tjes schreef: Hè jakkes Cathelijn. Wat vervelend. Het is wel een hele grote bult zag ik de laatste keer. Doen ze nou ook iets aan haar oor? Of is dit inmiddels dicht?
Geef haar maar een dikke knuffel van mij :-*
Knuffel geef ik door. Dat oor is nog steeds een ellende, maar ze zullen haar halve oor eraf moeten halen om daar wat aan te doen en dat is ook zo wat  :-\
#1983110
Als de bult 8 cm is dan vrees ik niet dat ze het onder plaatselijke verdoving doen.
Ik denk dat er ook enorm veel prut uit komt wat ze dan meteen schoon moeten maken.

Rob heeft veel kleinere bultjes en als die "op springen" staan wordt het zelfs zonder verdoving even met een mesje ingesneden.
Hij voelt daar helemaal niets van.

Dikke knuffel voor Floor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door