Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#1968
Hoi allemaal, het is me al vaker opgevallen, dat, als er over vis voeren wordt gepraat, het altijd over zeevis gaat. Het lijkt me dat jullie alleen zeevis aan de honden geven. En daarom nu mijn vraag: mogen honden ook zoetwatervis en zo nee, waarom niet?
Door Lupa
#1969
hoi nelly,
zoetwater vis heb ik ooit begrijpen dat het niet goed is om te geven, omdat ze een bepalde bacterie met zich mee heeft(een blaasjes :-/)
Door oebaya
#1970
Hallo, ik ben geen barfer, maar ik denk dat veel wolven als ze al vis aten, eerder zoet- dan zoutwater vis aten. Maar zoetwatervis heeft wel veel meer graten dan zoutwatervis. Dus misschien is dat een reden. Ben benieuwd wat de echte barfers antwoorden. :-/
Door Nelly
#1971
Ik ook. Roger? Lizzy? Ink? En Paul en André, ook naar jullie mening ben ik erg benieuwd :)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1972
Ik denk dat er meer zoutwatervis dan zoetwatervis wordt gegeven omdat er meer zoutwatervis te koop is. Bovendien is de zoutwatervis meestal goedkoper.
Mijn honden krijgen soms wel zelfgevangen zoetwatervis. Meestal is dat forel.
Ik zou geen bezwaar weten hiertegen. Je moet bij dergelijke vis echter wel voorzichtig zijn met de haakjes. Die worden soms helemaal ingeslikt. Dus zorgvuldig kijken of er geen haakje is achtergebleven.
Door sylvia
#1973
ja het lijkt mij ook een dure hobby ,want de zoetwatervis die door jagers gevangen worden zijn de grotere zoetwatervissen,zalm tijdens de reis naar de paaigronden,forel,karper misschien.Vrij dure vis allemaal,of je moet het zelf vangen :D Nu ik erover nadenk ik geloof dat ik dan mijn honden wel zou willen trakteren op zelfgevangen schotse zalm ;D
Door Nelly
#1974
Wat dacht je van zalm uit Canada of Alaska? :D
ja het lijkt mij ook een dure hobby ,want de zoetwatervis die door jagers gevangen worden zijn de grotere zoetwatervissen,zalm tijdens de reis naar de paaigronden,forel,karper misschien.Vrij dure vis allemaal,of je moet het zelf vangen  :D Nu ik erover nadenk ik geloof dat ik dan mijn honden wel zou willen trakteren op zelfgevangen schotse zalm  ;D
Door Nelly
#1975
En wat dat zelf vangen betreft, daarom vroeg ik het juist, Thei gaat nogal eens graag vissen ;D
Door Lizzy
#1976
Ik las gisteren volgens mij in het boek van Ian B dat je zoetwatervis moet koken. Ik zag dat ook in een oud kynologisch boek, dus mogelijk zit er iets van waarheid in. Het waarom staat er niet bij trouwens.....

Groetjes, Lizzy
Door roger
#1977
<<[quote]Ik las gisteren volgens mij in het boek van Ian B dat je zoetwatervis moet koken. Ik zag dat ook in een oud kynologisch boek, dus mogelijk zit er iets van waarheid in. Het waarom staat er niet bij trouwens.....<<

Hier staat ergens......<<om een mogelijke infectie met leverbot te voorkomen<<
en verder altijd opletten voor haken.


Gr.
Roger
Door Nelly
#1978
Infectie met leverbot; misschien bedoelde Lupa dat hierboven met "blaasjes" En haakjes, ja, da's logisch :)
Bedankt allemaal voor de reacties! Als ik m'n honden al zoerwatervis ga voeren, dan toch heeeeeeel voorzichtig!=10000;num=1058047498;start=0#9 date=07/21/03 om 09:56:44]<<Ik las gisteren volgens mij in het boek van Ian B dat je zoetwatervis moet koken. Ik zag dat ook in een oud kynologisch boek, dus mogelijk zit er iets van waarheid in. Het waarom staat er niet bij trouwens.....<<

Hier staat ergens......<<om een mogelijke infectie met leverbot te voorkomen<<
en verder altijd opletten voor haken.


Gr.
Roger[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door