Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#1965553
............ dus ongeschikt voor die mensen die denken "allemachtig, heb je haar weer met d'r inteelt coefficient ::) ::)" :biggrin2:

Ik wil graag weten:

1)Welke rashondenfokkers weten wat het inteelt coefficient is van de gehele populatie van jouw ras?
2)En zo ja, hoe hoog is dit inteelt coefficient?
3)Tot hoeveel generaties terug kun jij gemiddeld terug kijken voor jouw eigen hond(en) en de reu waar je een nest mee fokt?
4)Tot welke generatie kijk je standaard terug, als je een reu zoekt/vindt voor de teef waar je een nest mee wilt fokken?

Alvast weer bedankt voor de medewerking :)
#1965575
Flat schreef: ik pas, ben nooit zo goed geweest in scheikunde
En in genetica, hoe ben je in genetica? :biggrin2:

Maar, de reu die jij voor jouw Zelda uitgekozen, hoeveel generaties stambomen heb jij naast elkaar gelegd? Weet je misschien wel hoeveel overeenkomstige voorouders er op beide stambomen voor kwamen en hoe vaak?
#1965604
Lizzy schreef: Zo wow, dat is knap! Dan heeft de Flatcoated Retriever dus een behoorlijke brede fok-basis, als je het voor elkaar krijgt om nul overeenkomsten te hebben? Hij is wel een Europese reu?
mischien onduidelijk....tussen de beide stambomen heb ik geen enkele oveheenkomst gevonden

het is een outcross nest, daarom zijn de pups verschillend van elkaar, zoals ze het mooi zeggen....geen omogene nest


ik had ooit een programma waar je de honden erin kon zetten(en alle generatis) en die ging de inteelt coifficient voor me uitrekenen
die kwam toen op 0%
Laatst gewijzigd door Do op zo 13 mar 2011, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#1965609
Aantal Flatcoated Retrievers: 8572 (geboren tussen 1993 en 2007)

Aantal nesten: 1110
Gemiddeld aantal pups per worp 8.0 (1-15)
Aantal worpen per jaar ligt rond de 85
Het aantal ingezette reuen en teven, ligt ronde 40 en de 85.
Het gemiddeld aantal nesten per fokreu is 4.2 (1-58)
De inteeltcoefficient over 3 generaties = 0.11
#1965623
Flat schreef: Aantal Flatcoated Retrievers: 8572 (geboren tussen 1993 en 2007)

Aantal nesten: 1110
Gemiddeld aantal pups per worp 8.0 (1-15)
Aantal worpen per jaar ligt rond de 85
Het aantal ingezette reuen en teven, ligt ronde 40 en de 85.
Het gemiddeld aantal nesten per fokreu is 4.2 (1-58)
De inteeltcoefficient over 3 generaties = 0.11
Wel super dat dit wordt bij gehouden maar een IC over 3 generaties is natuurlijk wel zo goed als waardeloos :-\
#1965632
Flat schreef: mischien onduidelijk....tussen de beide stambomen heb ik geen enkele oveheenkomst gevonden

het is een outcross nest, daarom zijn de pups verschillend van elkaar, zoals ze het mooi zeggen....geen omogene nest


ik had ooit een programma waar je de honden erin kon zetten(en alle generatis) en die ging de inteelt coifficient voor me uitrekenen
die kwam toen op 0%
En dat over 7 generaties gemeten... Dat is niet bepaald waardeloos, dat is wel gewoon heel laag :biggrin2:. Met alle verloofdes die ik voor Biscuit zie zitten, zit een IC van 0% er bij mij echt niet in.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door