Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#195684
Hoi,

Lange tijd niet meer op het forum geweest vanwege drukte. We hebben eindelijk weer wat meer tijd en hadden ook meteen weer een vraagje ;)
OP dit moment hebben we al weer 4 honden en onze 5de komt volgende week erbij. Op dit moment zitten 3 van de 4 honden op BARF en de jongste staat nu op CB en krijgt af en toe BARF maaltijden en zij wordt dus ook langzamerhand ook overgeschakeld naar compleet BARF. Mijn vraag gaat echter over het feit dat onze hond van 8 mnd er goed uit ziet, maar in vergelijking met honden van haar leeftijd is zij dus nog lang niet zo breed als de rest. Zij is ook wel gespierd, maar eerder pezig gespierd als jullie begrijpen wat ik bedoel :-\
Ik wilde graag met haar naar shows, maar dat hoef ik nu dus nog niet te doen want het verschil is gewoon veel te groot. Ik vroeg mij af of hoe mensen die met hun honden showen dit dan doen ???

Gr. Isabelle
Door Lizzy
#195686
Ik heb dit vaker gehoord... Honden op vers groeien niet alsof je ze zelf-rijzendbakmeel geeft. Ze groeien mooi gelijkmatig op, met strakke bespiering en ze groeien inderdaad soms beduidend langzamer dan nestbroertjes of zusjes die op brokken zitten. Uiteindelijk worden ze wel allemaal even groot. En laatst las ik dat fokkers zich gewoon pas later inschrijven voor de show. Lijkt me de meest eenvoudige oplossing. Maar goed, ik ben geen show-expert.
Door isabelle
#195698
Hoi Lizzy,

Ja dat klopt de andere lijken dan wel ontploft in vergelijking met haar. Ze groeit ook perfekt en zij is ook erg gespierd, maar absoluut niet ontploft zoals haar leeftijdsgenootjes :o
Zoals ik zei ze eerder pezig/slank gespierd, maar goed ik was gewoon benieuwd hoe andere mensen dat doen. Ik ga haar ook later inschrijven. Op het tempo wat zij groeit dan hoop ik dat als ze 5 is haar een keer in te kunnen schrijven ;D ;D ;D ;D. Even serieus, ik wacht ook gewoon tot ze volledig ontwikkelt is.

Gr. isabelle
Door tieneke
#195700
Hier hetzelfde ;)
Ze zijn niet ontplofd,overbouwd of koehakkig,mooi toch :D
Ik zie een hemelsbreed verschil met onze vorige Leonberger die op brokken is grootgebracht.
Door Lupa
#195769
isabelle schreef: Hoi,

Lange tijd niet meer op het forum geweest vanwege drukte. We hebben eindelijk weer wat meer tijd en hadden ook meteen weer een vraagje ;)
OP dit moment hebben we al weer 4 honden en onze 5de komt volgende week erbij. Op dit moment zitten 3 van de 4 honden op BARF en de jongste staat nu op CB en krijgt af en toe BARF maaltijden en zij wordt dus ook langzamerhand ook overgeschakeld naar compleet BARF. Mijn vraag gaat echter over het feit dat onze hond van 8 mnd er goed uit ziet, maar in vergelijking met honden van haar leeftijd is zij dus nog lang niet zo breed als de rest. Zij is ook wel gespierd, maar eerder pezig gespierd als jullie begrijpen wat ik bedoel :-\
Ik wilde graag met haar naar shows, maar dat hoef ik nu dus nog niet te doen want het verschil is gewoon veel te groot. Ik vroeg mij af of hoe mensen die met hun honden showen dit dan doen ???

Gr. Isabelle
wijs blij dat het zo is!!!!
lupa was ook een lovely lady in haar jeugdklas en ook in de openklas.
ze was ook de dunste en de slungerig van allemaal.
Maar een ding kan ik je verzekeren Lupa heeft echte spieren en de rest van de honden zijn opgepomt.
laat de honde lekker groeien zoals het hoort en gewoon naar de show gaan, kan de hond alvast aan wennen en kun je een behoordeling krijgen(niet dat dat belangrijk is).
Met Lupa heb ik ook altijd "voor schut gelopen" maar ondanks dat ,is ze toch in haar jeugd klas 3 geworden op de wereld winner dog show.
Ik ben met show gestopt maar als je gewoon doorzet zal je merken dat jou hond veel langer mee zal gaan in de open klas.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#195778
Jeugdklas is om te oefenen, in de openklas is alles onderhand weer recht getrokken en dan is die van jou beter bespierd dan de rest en dat is de klasse die telt
Door baasje
#198267
Onze Siemen was ook maar een ielig beestje toen hij met 12 maanden op de clubkampioenschapsmatch meedeed. Maar hij kreeg wel uitmuntend en werd derde. De keurmeesteres schreef in het rapport: just needs time to mature.
Dus of er veel spier op zit of niet is niet doorslaggevend; zeker bij een opgroeiende hond letten ze veel meer op hoe hij beweegt, wat de lijnen van zijn skelet zijn en zulke dingen. Misschien wordt je niet eerste maar je kan zeker wel een lovend rapport krijgen.

Afgelopen weekend zijn we met hem naar de veemarkthallen gegaan en daar kregen we "slechts" zeer goed; hij was de jongste en die andere twee honden waren van een ander type; in mijn ogen overbouwd. Maar ik denk dat het verschil ook meespeelt dat je bij de weimaraners jachtlijnen en showlijnen hebt; de showlijnen zijn in mijn ogen te lomp maar blijkbaar gaan de keurmeesters daarvoor. En grote kennelnamen lijken ook makkelijker te winnen omdat het altijd dezelfde bekende gezichten zijn.

Showen is niet echt mijn hobby...
Door jeanne
#199239
ons Besje ziet er ook 'anders' uit als haar brokkenleeftijdgenootjes. Bes zit ook strakker in het pak, lekker gespierd en absoluut niet dik, wat je veel ziet bij bassetpups vind ik.
Ik heb al een paar keer een compliment ontvangen van een toevallig voorbij komende keurmeester, die Besje stond te bewonderen, hij wist niet dat die pup bij mij hoorde en zei in zichzelf: zo, dat is nog eens mooie pup, niet te dik, mooi gespierd, zo hoort het ook.
Nou, mijn dag kon niet meer stuk!
Toen Besje bij ons kwam, met de 9 weken, was dat puppyvet er zo af, en die dikke buik ook, terwijl haar broertjes en zusjes nog wel als een echte dikke pup erbij liepen.
Door Erna
#202163
baasje schreef: En grote kennelnamen lijken ook makkelijker te winnen omdat het altijd dezelfde bekende gezichten zijn.

Showen is niet echt mijn hobby...
Voor het gemak vergeten we maar dat de grote kennelnamen soms nog maar 30 jaar bezig zijn met een ras en dan is het heel erg raar als je veel kennis en ervaring hebt opgebouwd natuurlijk. En oog voor mooie honden hebt.
Door Lupa
#202176
Erna schreef:

Voor het gemak vergeten we maar dat de grote kennelnamen soms nog maar 30 jaar bezig zijn met een ras en dan is het heel erg raar als je veel kennis en ervaring hebt opgebouwd natuurlijk. En oog voor mooie honden hebt.



nou dat geld niet altijd zo, voorbeeld?
ik heb ooit in haar jonger jaren geshouwd met Mientje,
de week ervoor in leiden had ik een zg de week erop in adam maar ik kon niet dus de fokker heeft haar geshouwd, zelfde keurmeester en wat denkje????
hij kwam terug met een beker
Gebruikersavatar
Door sylvia
#202209
Lupa schreef:
nou dat geld niet altijd zo, voorbeeld?
ik heb ooit in haar jonger jaren geshouwd met Mientje,
de week ervoor in leiden had ik een zg de week erop in adam maar ik kon niet dus de fokker heeft haar geshouwd, zelfde keurmeester en wat denkje????
hij kwam terug met een beker
Maar dat vind ik ook geen goed voorbeeld, een show is een moment opname en feit is dat jouw fokker met ervaring in showen jouw hond beter voorbrengt dan dat jij dat kan, als ik mijn kampioenen meegeef aan een onervaren iemand is het ook niet raar als ze dan een zg krijgen. En het kan ook dat ik met dezelfde hond en dezelfde keurmeester een zg haal en een jaar later een cac haal bij dezelfde keurmeester want het kan namelijk zijn dat op die eerdere show je hond zich niet presenteerde of gewoon niet uit de verf kwam en een show later kan het wel anders zijn, laat staan een jaar later.
Door Lupa
#202216
ok je hebt een punt ;D
maar het is toch wel jammer dat je altijd de zelfde gezichten ziet op dezelfde plekken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#202254
Lupa schreef: ok je hebt een punt ;D
maar het is toch wel jammer dat je altijd de zelfde gezichten ziet op dezelfde plekken.
Ja maar das ook logisch dat zijn de mensen die er 24 uur per dag mee bezig zijn. Ik ging ook naar iedere show die er was, dat wil niet zeggen dat ik daarom won, die andere mensen in de ring staan daar namelijk ook iedere show, en omdat ze daar iedere show staan doen ze het ook beter als iemand die zo eens komt showen of nieuw is , als je dan blijft komen en je hebt een goeie hond dan win je uiteindelijk ook.
Door Erna
#202344
sylvia schreef:
Ja maar das ook logisch dat zijn de mensen die er 24 uur per dag mee bezig zijn. Ik ging ook naar iedere show die er was, dat wil niet zeggen dat ik daarom won, die andere mensen in de ring staan daar namelijk ook iedere show, en omdat ze daar iedere show staan doen ze het ook beter als iemand die zo eens komt showen of nieuw is , als je dan blijft komen en je hebt een goeie hond dan win je uiteindelijk ook.
Inderdaad en vergeet ook niet dat de fokkers die al zo lang bezig zijn een vaste lijn hebben opgezet met een eigen type. En als dat type de rasstandaard dicht benadert dan zal dat blijven scoren.

Bij de weimaraners heb je in feite 3 verschillende types, de duitsters, de amerikanen en de engelsen. Voorkeur van een keurmeester speelt zeker mee omdat de verschillen tussen de types goed te zien zijn.

Feit blijft dat grote kennels onder verschillende keurmeesters goed scoren. Ligt het dan aan de gezichten of is het gewoon omdat ze mooie honden hebben? Ik denk het laatste.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#202366
Erna schreef:



Feit blijft dat grote kennels onder verschillende keurmeesters goed scoren. Ligt het dan aan de gezichten of is het gewoon omdat ze mooie honden hebben? Ik denk het laatste.
Ik denk toch wel beide. Tuurljk hebben ze vaak mooie honden, maar niet altijd de mooiste. Je ziet toch ook best veel keurmeesters die kiezen voor de veiligheid van het bekende gezicht. Dit lees je dan later terug in de keurverslagen. En vergeet vooral het oudejongenskrentenbroodonderelkaarsyndroom niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door