Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door cairodyn
#1951225
Ik laat mijn honden enten ipv titeren maar heb wel een vraag.

Dubai moet in mei weer ingeent worden nu voor het eerst sinds de puppyentingen.

Cairo en Odyn moeten in maart en gaan dan op de hondenclub omdat het heel veel geld scheelt met een gewoon consult bij de
DA. Er komt daar dan een dierenarts en die ent dan een hele grote groep honden achter elkaar.

Mijn vraag is zou het kwaad kunnen als ik Dubai dan nu voor 1 keer twee maanden eerder laat enten? (ik schat zelf in dat het niet zo erg zal zijn maar hoor graag even wat de mensen er hier van denken die er verstand van hebben hahaha)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1951240
Ik zou dat ook wel doen. Maandje later maakt niks uit, maandje eerder ook niet.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1951301
Ik zou hem ook gewoon meenemen met de rest.
Dat kan zeker geen kwaad, 1 jaar is gewoon een richtlijn vanwege de weill-enting en evt kennelhoest die maar een (krap) jaar werkt.
Door siempie73
#1951388
haha Tanja, ik liep ook met deze vraag!!!

Allen Nilo zou na de pupentingen (laatste was trouwens de 1-jaarenting) pas in november moeten.

Als ik in maart niet ga enten dan wordt dat eigenlijk pas weer volgend jaar maart. Of wel in maart meenemen, maar dan is hij in november gedaan en in maart dus al weer... :-\

Dus of 4 maanden te laat of 8 maanden te vroeg?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1952049
Dubai zou ik inderdaad eerder doen en Nilo zou ik persoonlijk 4 maanden later doen.
8 maanden te vroeg vind ik wel heel veel en als ik het goed begrijp heeft hij met 1 jaar ook al de "booster" gehad,
dus dan lijkt me nu 4 maanden later geen enkel probleem.
Door siempie73
#1954449
Dank je wel.

Alleen heb ik nog verder zitten denken. Nilo heeft afgelopen november de 'grote enting' gehad. Met weil dus. Als ik nou as maart oversla krijgt hij ook geen weil voor de koomende zomer....
Das mss niet zo lekker met het vele zwemmen wat hij doet.... ???
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1954563
Kjell krijgt al jaren geen Weil enting meer en zwemt veel in de zomer, maar dat is echt iets waar je zelf over moet beslissen natuurlijk.

Als ik dan toch zou willen enten tegen Weil, dan zou ik dat liever in maart geven dan in november.
Maar welke spuiten zouden er dan voor november bij de DA op de planning staan? Niet weer DHP neem ik aan of wel?

Ik vind Weil in november en dan meteen weer in maart wel snel achter elkaar, maar ik heb geen idee of dat echt kwaad kan en/of eigenlijk wel zinvol is.
Ik zou geneigd zijn om dan volgend jaar maart pas weer de Weil enting te geven.
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op wo 02 mar 2011, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door siempie73
#1955043
Als hij zo in maart een weil krijgt dan volgend jaar pas weer.
Komende november sowieso niets.

En idd weil beter in voorjaar ivm de werkingsduur.

Ga eens informeren of het kwaad zou kunnen, afgelopen november en komende maart weil vrij vlot  achter elkaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door