Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#193734
Ik heb zelf geen katten, maar ik heb er wel even een vraag over.

Kun je katten, wanneer ze normaal alleen brokken en blikvlees krijgen, ook eendagskuikens geven? Of kunnen ze dit niet verteren, die botjes?

Staat hier op de site ook ergens een tekst over brokken en vers voor katten, zeg maar zoiets als dat lizzy heeft geschreven over hondenvoer.

Alvast bedankt!

groetjes,
Evelyn
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op za 12 mar 2005, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#193837
Jammergenoeg vind je vind ik bitterweinig info op het internet rond katten en barf. Mijne rvaring is dat de gemiddelde kattenbezitter ook minder met voeding bezig is dan de gemiddelde hondenbezitter. De thorie is een beetje je koopt een duur merk brokken en dan zit je goed. (Dat je niks anders hoort dan blaas en nierproblemen bij die katten doet zelfs geen belletje rinkelen bij de meeste ;))

Katten die brokken of blik eten kunnen denk ik gerust af en toe is een kuiken eten denk ik. (ik denk dat de gemiddelde kat die buiten komt heel wat barft zonder dat baasjes het weten ;) )

Brokken voor een kat is nog grotere troep dan brokken voor een hond! In kattenbrokken zit helemaal niks nada vlees (0.001 procent ofzo ::) en een heeeeeeeeeeele hoop troep als smaakstoffen omdat anders geen enkele kat het in haar hoofd zou halen die troep te eten. Mijn kittens eten het echt niet brokken. Ik had is een staaltje gekregen (en blij dat ik daarmee was ;)) en ik wilde ze voor de lol is een brokje geven...vergeet het maar. Ze vonden het een leuk speeltje dat wel ;D

Als je snap dat hondenbrokken neit goed zijn voor je hond, begrijp ik eerlijk gezegd ook niet hoe je niet direct inziet dat het voor een kat helemaal troep is. Een kat is een rasechte carnivoor. Maar ja veel mensen zijn zo geindoctrineerd door de reclame enzo he :(

Zo heb ik een verhala dat kan je niet geloven...op een kattenforum ergens op het internet ;) komt een vrouw met een probleem. Haar katten eten Carnibest maar van die troep wil ze vanaf. Ik natuurlijk gereageerd blijf ze lekker Carnibest geven, maar nee wilde ze echt niet. Haar hond kreeg vroeger wel is pens en daar was ze fobisch van geworden...ikke niet snap :o, dus doorgevraagd. Bleek dat ze haar hond elke ochtend een lap pens gaf en 's avonds een uitgedroogd stuk brood (anders spuugde hij gal 's nachts) en zée at zelf 's ochtends niet en ze gruwelde van het idee pens te moeten geven op een nuchtere maag. Sindsdien was ze (zoals zij het zegt) "genezen" van vers voeren ::) ten eerste..;arme arme hond...leven op pens alleen ::) en ten 2de waar slaat heel dat verhaal nu op??? Als jullie het snappen ikke ook. het humoristische vond ik wel. iedereen hier zit zich een breuk te werken om katten op vers te krijgen, mevrouw zit zich een breuk te werken om haar katten op brokken te krijgen ::)
Laatst gewijzigd door An op ma 25 okt 2004, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#194791
Dankjullie wel.

Ja, mensen worden echt helemaal gebrainwashed door de reclame en door brokkenvoerfabrikanten. Heel jammer......

Ik kreeg van mijn schoonzus een tijdschrift dat Jeukanuba uitgeeft. Hier stond in dat je toch ECHT elk jaar wel moet vaccineren, ook al zeggen sommige mensen van niet.... anders ben je geen goede eigenaar.... pffffff daar wordt ik zo moe van. Als de fabrikanten zelf al zeggen dat hun vaccinatie twee jaar beschermt, waarom zou je het dan elk jaar herhalen, hier ontgaat mij de logica helemaal. Maar goed, dat boekje is echt bullshit (sorry voor het groffe taalgebruik), er staat NIETS nuttigs in, alleen onzin. Jammer hoor, want zulke boekje lezen Eukanuba-gebruikers en die leren hier niets goeds van...
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 21 mar 2005, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
#225026
Ik kocht van de week ook van die dure brokjes. Kocht ze vroeger op de markt en toe las ik allemaal wat erin zat.
Eipoeder. Dat is geoxideerd cholesterol. Niet echt gezond voor mensen laat staan voor dieren. Mijn kat is dik en de dierenarts is kwaad op mij omdat ik mijn kat zou overvoeren. Nou ik hem nu een weegschaaltje erbij en ik geef haar maar 50 gram brokjes,wat echt niet veel is voor een kat van bijna 6 kilo. En toch blijft ze dik. Ten eerste ze is gesteleriseerd.daar worden ze nou eenmaal dikker van en ze krijgt brokjes. Nou die brokjes maakt ze op en ik koop het niet meer. Ze gaat maar leren om rauw te eten zoals haar voor vaderen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door