Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Astrid
#1945
Jaaaaaahhh!!! Jodi heeft deze week voor het eerst versvlees gegeten en ze is dolenthousiast! Dus er gaat nu weer een hond van de brokken af. Heeft eerst twee dagen een van de twee maaltijden Rodi gehad en vandaag kippenhartjes met worteltjes. Ga langzaamaan opbouwen, heb vriendjelief al geinformeerd, nee niet gevraagd of dat goed is want dat werkt niet.
Door Paul_Barte
#1947
Doe het wel langzaam Astrid en ga zorgvuldig te werk!!

Ga eerst over op een compleet vleesvoer en las dan af en toe een barfdagje in na je zorgvuldig te hebben ingelezen.

Het is natuurlijk super dat je zo enthousiast bent maar kippenhartjes met worteltjes is leuk voor een keertje maar natuurlijk geen complete maaltijd...er zit nagenoeg geen calcium in maar wel te veel fosfor.....

Voorzichtig opbouwen dat werkt het beste.
Succes!!
Door Astrid
#1948
Dank je danke je

Het is nu nog meer een beetje mezelf overtuigen dat het goed is voor Jodi en dat ze niet ziek wordt van omschakeling in eten. Ze kan er tot nu toe goed tegen, geen diarree of zo gehad. Ga nu maar eens goed kijken wat ik allemaal op een dag kan (en moet) geven. Heb wel al enig idee maar het zal nog wel lang duren voordat het allemaal vanzelf gaat.

Mag je trouwens alle zuivelsoorten geven of zijn er taboe-gevallen bij? En gaat het dan om een eetlepel of zo per dag of veel meer of minder?
Door Lizzy
#1949
Niet iedereen vind zuivel erg gezond voor een hond. Kymythy Schultze is erg anti-zuivel. Ik-zelf geef wel af en toe zuivel (weinig).

Ik denk dat de meeste zuivelsoorten gegeten kunnen worden. Maar, wees spaarzaam met kaas en geef geen gezoete yoghurt/kwark met nepvruchtjes enzo.

Wat wel kan: rauwe geitenmelk, yoghurt, kefir, kwark, karnemelk, huttekase. Andere zuivelsoorten kan ik even niet bedenken...
Groetjes, Lizzy
Door Astrid
#1952
Vandaag runderhart gegeven met wat groenten en verse geitenkaas. En even op een bot laten knagen maar daar lebbert ze nog alleen het vlees vanaf. ben er wel met de neus bovenop gebleven hoor. Heb ook runderlever gekregen (ja gekregen, slijm slijm)bij het slachthuis, ik neem aan dat dit maar met kleine beetjes gegeven mag worden bij ander vlees? Verder gaat het goed met mijn hondje, heeft goede ontlasting maar ja voorheen stopten we er ook vanalles en nogwat in naast de brokken dus die maag en darmen zijn wel wat gewend denk ik. Vriendje is ook al enthousiast als hij de hond zo blij ziet eten.
Door Lizzy
#1953
Hoi Astrid, goed te horen dat het zo lekker met jouw hond gaat! Super! Ja, lever zou ik in kleine porties geven. Lever laxeert namelijk behoorlijk bij de meeste honden. Let op dat je niet alleen orgaanvlees geeft hoor, want 10% a 15% van het totaal (totaal aan voeding) mag uit orgaanvlees bestaan. Misschien ten overvloede... ;D

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 25 jul 2003, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door