Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Karin
#19258
Hoi, ik heb er sinds gisteravond een puppie bij. Een Malthezertje van 7 weken. Hij is 1 keer geënt en heeft een wormenkuur gehad bij de fokker. Nou krijgt mijn ouwe trouwe Simba(8 jaar) geen entingen meer(omdat ik begreep dat dat niet goed is) maar ook geen wormenkuur(om dezelfde reden). Moet ik Simba(van 8) iets anders geven om wormen tegen te gaan) en wat moet ik bij mijn puppie doen?
Doei
Gebruikersavatar
Door Hitam
#19266
Ontwormen kun je het beste doen aan de hand van ontlastingonderzoek. Dan weet je of het ook echt nodig is.
Door jeanne
#19380
oke, dat begrijp ik. Maar wanneer laat je zo'n ontlastingonderzoek doen dan? :-\
Door sylvia
#19398
[quote="jeanne"]
oke, dat begrijp ik. Maar wanneer laat je zo'n ontlastingonderzoek doen dan? :-\
[/quote]
bij je da.
Door jeanne
#19437
Ja, precies. Als ik wormpjes in de ontlasting zie, dan hoef ik niet meer naar de da, maar ben dan zeker te laat met ontwormen ???
Door Ink
#19439
Ontwormen zou je volgens de meeste etiketten op de verpakking 2 keer per jaar moeten doen. Misschien handig om dit schema aan te houden?
Gebruikersavatar
Door chooky
#19440
volgens mij ben je niet te laat als er wormpjes in de ontlasting zitten. je bent eerder te vroeg als je ontwormt als er geen wormpjes zijn. Ontwormingsmiddelen hebben geen preventieve werking. Ze werken alleen op de wormen die op het moment van ontwormen aanwezig zijn. bovendien is het een behoorlijk heftig vergif, aangezien wormen ogal hardnekkige beestjes zijn.
Ik zou dan ook pas ontwormen als er door een onderzoek van de ontlasting uitgewezen was dat de hond wormen heeft, of als deze zichtbaar zijn in de ontlasting.
Door Ink
#19441
Ik denk dat Jeanne bedoelt dat het onderzoek der poepies ietsies te laat is als je het wormentuig ziet rondkruipen ...
Gebruikersavatar
Door chooky
#19442
waarom eigenlijk (mischien domme vraag hoor... maar nee domme vragen bestonden niet he ;D) waar is het dan te laat voor. Als ze er niet zijn, kun je ze ook niet 'afmaken' toch?
Gebruikersavatar
Door chooky
#19443
of bedoel je dat als de wormmpjes zichtbaar zijn, het dan alleen geld en tijdverspilling is om een onderzoeek te doen, aangezien je toch al weet dat die krengen er zijn?? ;D 8) ::) :-*
ben een beetje traag vandaag. beetje lang met m'n neus in de boeken gezeten vandaag...
Door Ink
#19445
[quote="chooky"]
of bedoel je dat als de wormmpjes zichtbaar zijn, het dan alleen geld en tijdverspilling is om een onderzoeek te doen, aangezien je toch al weet dat die krengen er zijn?? ;D 8) ::) :-*
ben een beetje traag vandaag. beetje lang met m'n neus in de boeken gezeten vandaag...
[/quote]

Applausje voor de Chookster! If it looks like a duck, swims like a duck and sounds like a duck ... it IS a duck ;D.
Kom effe lekker uit die boeken, neem desnoods een glaasje ...
Gebruikersavatar
Door chooky
#19447
dat glaasje klinkt wel goed!
ik pak eventjes een roseetje... even weer terug op aarde hoor...
Door Ink
#19450
Wormen, glaasjes ... geen enkel advies is mij te dol ;D.
Door Janet
#19482
[quote="Ink"]
Wormen, glaasjes ... geen enkel advies is mij te dol ;D.
[/quote]Als je 't maar niet in je hoofd haalt om díe wormpjes in het glaasje tequila te doen ;D.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door