Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Gotan
#193875
Ik vroeg mijn slager vandaag om lamsribben. Maar volgens hem splinteren die en kon ik ze beter niet aan mijn honden geven. Dat klopt toch niet ik lees hier heel veel over lamsribben.
Door Jolly
#193877
Lekker de slager laten praten, slagers weten niets van het vers vlees voeren.
Hij zal zeer waarschijnlijk ookwel gezegt hebben dat je dan zou moeten koken, nou dat is natuurlijk al helemaal uit den boze.
Je kan beter lamsribben en kalfsribben hebben, dan van oudere dieren.
Door Gotan
#193888
Dat zei ik dus ook tegen hem maar ik kreeg een hele preek over dat het bot splinterd en hij wilde het niet voor me bestellen.
Door Truus
#193890
Gotan schreef: Dat zei ik dus ook tegen hem maar ik kreeg een hele preek over dat het bot splinterd en hij wilde het niet voor me bestellen.
De enige mogelijkheid is...toch laten bestellen en de slager laten ondertekenen, dat hij niet verantwoordelijk is ::) ;D
Door Lupa
#193892
ach in begin krijg ik ook hele preken van hem, ik krijg alleen mergpijp en ik moest ze koken ook , na een tijdje zei hij niks meer vooral toen ik Lupa meenaam( en netjes buiten wachte) ;D
slagers weten daar niks van behalve een slager die hier op BP ook even geweest is.
wat je wel moet in de gaten houden is dat je geen varkens botten krijgt, ze verkopen bv "knarsjes" speciaal voor de hond maar dat is wel van varken.
daarom koop ik altijd het meest toch bij de islamiet, ben ik zeker dat het geen varken is
Door Lizzy
#193893
Nou ja, lamsribben van oudere lammeren (zeg even schaap of bijna schaap) die splinteren best wel eens. Ik heb hier ook wel eens splinterende lamsribben gehad. Maar zelfs die botten geef ik gewoon hoor.
Door casangio
#193929
Hier staan lamsribben frequent op het menu maar ze splinteren nooit. Je kunt hiervoor het beste naar een turkse slager gaan, is ook goedkoper.
Door casangio
#193931
Gotan schreef: Dat zei ik dus ook tegen hem maar ik kreeg een hele preek over dat het bot splinterd en hij wilde het niet voor me bestellen.
Wat een rare slager
Door casangio
#193932
CaSanGio schreef: Hier staan lamsribben frequent op het menu maar ze splinteren nooit, althans ik heb het nog niet gezien, misschien splinteren ze in de bek maar als ze het goed kauwen hebben ze er geen last van. Je kunt hiervoor het beste naar een turkse slager gaan, is ook goedkoper.
Door evelyn02
#194119
Lupa schreef: ze verkopen bv "knarsjes" speciaal voor de hond maar dat is wel van varken.
daarom koop ik altijd het meest toch bij de islamiet, ben ik zeker dat het geen varken is
zijn knarsjes echt altijd varkensvlees? Ik lees regelmatig dat mensen knarsjes voeren.
Door Audrina
#194125
Ik zou lekker naar een andere slager gaan, hij is niet de enige met vlees. ;) Heb je niet een islamitische slager in de buurt? Die heeft bijna altijd lamsribben op voorraad, doet niet moeilijk en is vaak nog een stuk goedkoper dan hollandse slagers.

Mijn honden krijgen ook regelmatig van die "knarsjes" maar die komen bij de islamiet vandaan, dus dat is lam of rund. :)
Door evelyn02
#194141
Audrina schreef:
Mijn honden krijgen ook regelmatig van die "knarsjes" maar die komen bij de islamiet vandaan, dus dat is lam of rund. :)
Zo dat is duidelijk, bedankt
Door Lupa
#194166
evelyn02 schreef:

zijn knarsjes echt altijd varkensvlees? Ik lees regelmatig dat mensen knarsjes voeren.
in de tijd dat ik nog niet zo ervaren was, gas ik mijn honden knarsjes van de gewone slager, acheteraf blijken knarsjes van de varken te zijn, dus ik denk dat een gewone slager het niet zo nauw neemt.
helaas kan ik nog niet goed een onderscheiding maken tussen varkens botten en runderbotten, daarom ga ik voor de zekerheid naar de islamiet
Gebruikersavatar
Door Angelique
#194180
evelyn02 schreef:

zijn knarsjes echt altijd varkensvlees? Ik lees regelmatig dat mensen knarsjes voeren.
MIjn slager weet al (wist die al voordat ik arriveerde) dat varkensvlees voor honden nono is. Hier krijgen ze ook knarsbot maar alles is 200% zeker weten rund of kalf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door