Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1936299
Frank geef ik altijd advantage of advantix. Zoë reageert overal heel heftig op, bij frontline spray draait ze door en wordt geagiteerd en blijft maar rollen. De keer daarna heb ik haar ook advantage gegeven met hetzelfde effect. Ze wordt erg onrustig en gaat als een gek rollen en over de vloer wrijven. Ik denk dat ze reageert op de alcohol die erin zit ofzo. Wat zou ik haar dan kunnen geven tegen vlooien?
Door tt-tjes
#1936366
Ik denk eerder dat het van de lucht komt. Misschien helpt het als je haar de druppels geeft en daarna meteen met haar gaat wandelen? Dan is ze de lucht daarna kwijt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1936503
Ik heb er hier zo eentje die altijd gaat rollen en wrijven als ie gesprayed wordt (heb bv wel een teatree mix gebruikt). Maar vlgs mij al zou ik dat alleen met water doen zou ie het nog doen. Als ik in zijn vacht blaas wil ie ook wel eens lekker gaan rollen en wrijven. ;D
Maar hij vindt iets met een luchtje ook idd vreselijk.

Weet je zeker dat Zoe ook niet zo'n tik heeft?
Door hannabelgje
#1936635
nee Zoë heeft heel veel ticks  :biggrin2:
Het is wel een enorme muts, maar ze raakt echt extreem gestressed ervan.
Dan ga ik toch maar voor de frontline spray, die werkt ook wat langer en hoef ik haar minder vaak te plagen ermee.
Door signmodel
#1939879
ik kan je helaas niet helpen, ben zelf ook op zoek naar iets anders.
weet wel dat een kennis van zn hondje nooit ontvlooide want hij vond het niet fijn (de hond). ik was een keer aan t oppassen en denk hier is mijn kans en knal er een pipet in. inderdaad hondje deed raar, maar omdat het een maltezer was kon ik wel zien dat hij een daarna een rode plek in zn nek had van geiriteerdheid.
dus als ik hoor dat een hond zo reageert twijfel ik aan tics.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1940143
Hier reageren er 2 ook aardig op frontline, gek doen, aan de bank afscheuren enzo.
Met pipetjes vele malen minder.
Wij gebruiken pulvex of excil tick-off.

Ik ontvlooi trouwens alleen tegen teken in het voorjaar en zomer.
In de winter alleen als we vlooien vermoeden.
Door hannabelgje
#1941314
Ik had al een half jaar ofzo niet ontvlooid(heb de indruk dat ze op barf minder last hebben van teken en vlooien), maar Frank had een paar weken geleden bultjes op zijn buik en jeuk. Ik dacht aan vlooien, hem heb ik meteen een pipet gegeven, maar Zoë nog niet.
Door christina
#1945333
Graag wil ik reageren op de problemen met de reguliere onvlooi middelen,ze zijn allemaal chemisch.Ik had met mijn hond ,een Karakachan heel erge reactie op al deze middelen,mijn hond was duidelijk ziek, misselijk ,schuim op de bek ,rollen en braken.Ik had een pipetje gebruikt van Beaphar voor honden tot 17 kg ,mijn hond woog op dat moment 40 kg.Daarom een klacht ingediend bij hun en de overige pipetjes naar hun teruggestuurd.Ik kreeg netjes een brief terug dat ze niet op de klacht in konden gaan omdat ik niet volgens voorschrift had gehandeld.
Wat zou er gebeurd zijn als ik een pipet voor een zware hond had gegeven? Dan was ze misschien nog zieker geweest.Een week na deze pipet begon haar haar uit te vallen en kreeg ze hotspot. Ben met haar naar een veterinair natuurgeneeskundig therapeut geweest.
Die heeft haar een reinigingskuur gegeven en een homeopatisch middel.Gelukkig knapte ze snel op.
Bij de therapeute kon ik een middel kopen tegen vlooien op basis van cocos olie,het heet Petvital Verminex van het merk Canina ,ze heeft het in duppels voor op de huid, voor, hond kat knaagdier en vogels .Het werkt goed en mijn hond is er niet ziek van.Er isook een spray voor de mand en omgeving.
Ik hoop dat andere diervrienden en hun dieren hier iets aan hebben.
En ontwormings middel op kruidenbasis gebruik ik ook ,dat heet Verm-X .
groetjes van Tiny
Door ziggyguapa
#1959082
Ik heb eens een klant gehad in mijn hondensalon en die had vlooien dus ik behandelde die zoals alle klanten die vlooien hebben met Frontline,direkt daarna deed de hond raar en ik keek naar de huid van de hond en die zag echt vuur rood en daarvoor niet,de hond reageerde dus heel fel op de frontline.
Het is en blijft iets chemisch en sommige honden kunnen er wel degelijk op reageren.
Door Martine-Tom
#1959636
Mijn vorige hond heeft chemische brandwonden opgelopen over haar hele lijf van Frontline spray :(
Ze bleek heftig allergisch te zijn, na 1 keer sprayen kroop ze in elkaar van de pijn, weken heeft het geduurd voor ze er weer bovenop was....

Kijk maar uit met dat spul...
Door ollybeausteffy
#1964227
Ik heb laatst mijn honden ook een pipet gegeven (weet ff niet meer werk merk geen frontline of stronghold iig) een van de honden besloot om direct even te gaan schudden en stond daarbij naast de keukendeur.
Toen ik de volgende morgen beneden kwam zag ik  een streep van luchtbelletjes in de verf op de deur Hoezo troep!!!!
Door inni
#1964801
Hier eentje die na een frontline pipet steevast diarree kreeg voor enkele weken, De DA had er wel van gehoord dat 't kon maar nooit eerder gezien.
Door nienk
#1966193
heb Reus vorige week een frontline pipet gegeven, en hij heeft dan steevast altijd een paar dagen enorme haar uitval. echt alsof ie ineens vol in de rui is. nu is dat weer over.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door