Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door peppiekokkie
#188152
hallo,

1 van onze katten heeft 2 jonge opgegeten, althans ze was er mee bezig. 2 weken geleden de eerste en vandaag de tweede.
heeft dit met rauw vlees voeren te maken???
de kittens waren al 4 en 6 weken oud.

graag reactie
andre
Door gonny
#188239
JEMIG!! geen idee!!! wat vreselijk!!! :'(
als de kittens zo oud zijn eten ze ze toch normaal gesproken niet meer op?? ik hoop dat iemand anders een antwoord weet!!! sterkte!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#188270
Het is niet echt normaal dat ze ze op die leeftijd opeten, meestal gebeurd dit na de geboorte of in de eerste dagen.
Ik denk ook niet dat dit iets met versvoer te maken heeft, meestal als katten dit doen is het omdat ze het nest als niet veilig beschouwen dan ruimen ze het nest op en dat is de enige reden om zulke oude kittens te laten verwijnen, dus zou het me niet verbazen als de rest ook verdwijnt als je pech hebt. Ik zou haar dus met de kittens op een hele rustige plek neerzetten.
Door peppiekokkie
#188774
nou we hebben 11 katten dus ik heb ze naar onze tuin 15 min. van huis gebracht en maar kijken of ze daar blijft.
de eerste keer wilde ik het niet geloven, ik dacht eigenlijk dat 1 van de honden het poesje had dood gebeten en de katten er aan begonnen waren. maar gisteren zag ik het met eigen ogen en het was alleen de moeder.

in ieder geval bedankt
andre
Gebruikersavatar
Door sylvia
#188791
peppiekokkie schreef: nou we hebben 11 katten dus ik heb ze naar onze tuin 15 min. van huis gebracht en maar kijken of ze daar blijft.
de eerste keer wilde ik het niet geloven, ik dacht eigenlijk dat 1 van de honden het poesje had dood gebeten en de katten er aan begonnen waren. maar gisteren zag ik het met eigen ogen en het was alleen de moeder.

in ieder geval bedankt
andre
Hopelijk voelt ze zich daar veilig, dat is namelijk de enige reden die ik ken dat katten oudere kittens opeten het gevoel dat het nest gevaar loopt en katten ruimen dan liever zelf hun nest op dan dat ze het laten roven of door een ander dier laten doden.
Door peppiekokkie
#194458
de kittens waren (is) kerngezond. we hebben er nog 1 en die doet het nog prima.
ik denk zelf dat de moeder niet helemaal goed is.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#194866
Ik vind het heel raar gedrag. Ik denk inderdaad dat er met de moeder iets niet in orde is.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#194989
Bij katten die de omgeving van het nest als zeer onveilig ervaren kunnen dit gedrag tonen.
Misschien heeft er een zeer stressvol iets plaats gevonden waardoor ze het nodig vondt haar nest op te ruimen. Maar oke ik had dit al eerder naar voren gebracht. Jammer van de kittens.
Door Monique Barte
#204803
Het kan ook zijn dat de moeder geen melk genoeg had en het idee had dat ze haar kittens niet meer kon voeden. Dan eet ze haar kittens dus ook op. Maar ik neem aan dat een kitten van zes weken oud al een paar brokjes mee eet?? Ik vind het inderdaad ook een heel vreemd verhaal. Ikzelf heb het gelukkig nooit meegemaakt. De moederpoes hier is schuw en bang. Maar ze vond het allemaal best dat de andere 4 katten met haar kleintjes aan het sjouwen waren. Het enige waar ik voor gewaarschuwd ben is dat ik in de gaten moest houden dat mams genoeg melk bleef geven. Want zo gauw ze dat gevoel krijgt dat ze dat niet meer kan, ruimt ze haar nestje op om de baby's niet aan een langzame dood te laten sterven. Dit is de enige reden wat ik nog kan bedenken.
Maar het blijft natuurlijk heel triest.

Groetjes,
Monique
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door