Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door signmodel
#1922154
ik heb zoveel problemen met job zn gezondheid.
hij is altijd al aan de magere kant geweest (ik heb m nu 1,5 jaar) al die tijd ook regelmatig voorhuidontstekingen, ruikende oortjes en nogal al wat vage klachtjes.
in december een bloedonderzoek en mestonderzoek gedaan, meneer had spoelwormen. dus een wormenkuur (panakuur) gegeven.
vorige week naar de holistische da geweest en zij meende een bult bij zn navel in zn buik te voelen, dus gister een echo gemaakt daaruit kwam niks, volgens de da heeft hij nog steeds last van wormen nu heb ik advocate mee gekregen en moet hem hier voortaan mee doen.
ik had een bijdehandte bui en vroeg hem of ik dan pre biotica moest geven omdat hij dus blijkbaar altijd al wormen heeft gehad terwijl ik m elke 2 maanden ontworm.  daar heb ik nu canikur pro voor mee gekregen. en ga kijken of ik aan kefir kan komen of iets anders natuurlijks.
toch vind ik het maar een vreemd iets, maar kan dit wel zo zijn?
(er is ook een rontgen foto en hart film gemaakt)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1922217
Waar is dat dan op gebaseerd, dat hij nog steeds last van wormen heeft? Op de vage klachten, stinkende oren en een puspiemel. :-X

Erg vage diagnose dan :-\ en ik zou, omdat je zegt al om de 2 maanden te ontwormen er zeker geen extra kuur instoppen.

Puspiemel vind ik niet echt een probleem, ja, het is wel lastig, maar het is iets wat iedere reu wel zo'n beetje heeft. Verder zou ik in jouw geval de hond eens een flinke reinigingskuur geven om te zorgen dat zijn weerstand weer wat opgepept wordt.
Door pallas
#1922218
Ik vraag me eigenlijk af of je niet met elke 2 maanden ontwormen steeds zijn systeem ontregeld hebt :-\

Heb je elke keer een ontlastingsonderzoek laten doen?
Door Lizzy
#1922221
[quote="signmodel"]
ik heb zoveel problemen met job zn gezondheid.
hij is altijd al aan de magere kant geweest (ik heb m nu 1,5 jaar) al die tijd ook regelmatig voorhuidontstekingen, ruikende oortjes en nogal al wat vage klachtjes.
in december een bloedonderzoek en mestonderzoek gedaan, meneer had spoelwormen. dus een wormenkuur (panakuur) gegeven.
vorige week naar de holistische da geweest en zij meende een bult bij zn navel in zn buik te voelen, dus gister een echo gemaakt daaruit kwam niks, volgens de da heeft hij nog steeds last van wormen nu heb ik advocate mee gekregen en moet hem hier voortaan mee doen.
ik had een bijdehandte bui en vroeg hem of ik dan pre biotica moest geven omdat hij dus blijkbaar altijd al wormen heeft gehad terwijl ik m elke 2 maanden ontworm.  daar heb ik nu canikur pro voor mee gekregen. en ga kijken of ik aan kefir kan komen of iets anders natuurlijks.
toch vind ik het maar een vreemd iets, maar kan dit wel zo zijn?
(er is ook een rontgen foto en hart film gemaakt)
[/quote]

Ieks! Je ontwormt hem elke 2 maanden?! Maar waarom? Heeft hij ook daadwerkelijk wormen? Zijn deze aangetoond? Want ik denk dat zijn darmflora inmiddels wel knap aan gort is en de problemen met de oren (wat zijn de andere klachten) en voorhuid zeker te maken hebben met een slechte weerstand (die begint bij de darmflora).

Dus, ik zou zeggen: eerst mest laten controleren op wormen. Liefst niet ontwormen maar beginnen met probiotica en propolis tinctuur (recept staat op Barfplaats) en een flinke reinigingskuur met Drainage compositum gevolgd door groene leem.

Ik sta eerlijk gezegd een beetje verbaast te kijken van deze behandeling van een holistisch DA notabene...?
Door signmodel
#1922239
de holistische da (jyoti,  anneke , echt een leuk mens) had alleen ons doorverwezen voor een echo, de rest komt van de reguliere da.
en tja dat om de 2 maanden ontwormen heb ik nog over uit het vorige leven van brokken en in een asiel werken. ik wou hier al mee stoppen maar ja toen had hij dus volgens mest onderzoek wormen.
die elke 2 maanden ontwormen deed ik omdat hij zo dun was /is en veel van straat eet.

verder is hij  gecastereertd en vraag me af of hij dan nog tot de normale doelgroep behoort voor een puspiep.
ik deel wel de mening dat al die kwaaltjes vast door een slecht darm flora en/ of weerstand komt.

maar het klopt dus wel dat ik niet de enige ben die dit raar vind.
ga morgen meteen een mest onderzoek laten doen en middeltjes voor reinigingskuren enzo aanschaffen. (was toch al t plan)
Door Nathascha
#1923285
[quote="signmodel"]

verder is hij  gecastereertd en vraag me af of hij dan nog tot de normale doelgroep behoort voor een puspiep.
ik deel wel de mening dat al die kwaaltjes vast door een slecht darm flora en/ of weerstand komt.

[/quote]

Puppiemel kan bij castraten ook. Mijn reu Luca had er ook last van. Hij zat toen nog op brok. ik ontwormde hem toen ook nog netjse om de twee maanden. En het ging niet over.

Ben toen Vitamine C-1000 gaan geven. Bij een natuurwinkel gehaald. En was op natuurlijke basis zeg maar. Het is 5 jaar geleden, en waarschijnlijk zijn er veel betere en effectievere manieren om weerstand te verhogen. Maar bij luca hielp het.  Niet veel later ook overgestapt op KVV en hij heeft nooit meer last gehad van een puspiemel.
ik ontworm nu zelden. als ik een nestje pups verwacht ontworm ik hier de boel. Of als er een nieuwkomer binnen komt. Dus hooguit 1 keer in het jaar word er hier ontwormt.

succes met Job.
Door Lizzy
#1924095
Lizzy schreef: Ieks! Je ontwormt hem elke 2 maanden?! Maar waarom? Heeft hij ook daadwerkelijk wormen? Zijn deze aangetoond? Want ik denk dat zijn darmflora inmiddels wel knap aan gort is en de problemen met de oren (wat zijn de andere klachten) en voorhuid zeker te maken hebben met een slechte weerstand (die begint bij de darmflora).

Dus, ik zou zeggen: eerst mest laten controleren op wormen. Liefst niet ontwormen maar beginnen met probiotica en propolis tinctuur (recept staat op Barfplaats) en een flinke reinigingskuur met Drainage compositum gevolgd door groene leem.

Ik sta eerlijk gezegd een beetje verbaast te kijken van deze behandeling van een holistisch DA notabene...?
Ik zou toch eerst die darmen gaan boosten met probiotica en propolis. En daarna pas een reinigingskuur. En dan eerst met drainage compositum en daarna pas met groene leem. Groene leem kun je bijv. hier bestellen: http://www.dursydog.nl/product/280/448/ ... ig/103931/
Door Lizzy
#1926411
signmodel schreef: de spullen zijn in huis.
hoe geef ik de drainage? kan ik dit over het eten gooien? en hoelang moet ik dit geven?
alvast bedankt.
Ja, je kunt dit over het eten doen of in een scheutje karnemelk. En ik zou het 3 weken geven maar volgens mij staat het op de verpakking, hoe lang je het moet geven.
Door Lizzy
#1929517
signmodel schreef: kan het zijn dat hij een wat gele gloed over zn ogen krijgt van die ontgifting??
Nee, dat lijkt me niet. Bedoel je dat het oogwit geel is? Hoe is het bekslijmvlies?
Door signmodel
#1929643
ik bedoel zn oogkleur (die is heel licht blauw en was dus een beetje geelig.
maar het is nu weggetrokken. ik dacht dat dit misschien mogelijk was omdat zn lever aan t ontgiften was.
natuurlijk houd ik het in de gaten en bel ik morgen de hda wel even.
de rest van de slijmvliezen is goed. (wel ineens een beetje ontstoken randje tandvlees)
thanks!
waar zijn we ook zonder jou lizzy?!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door