Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#191361
Hallo,

Omdat sommige van onze honden na de overheerlijke vleesmaaltijden van het laatste jaar toch wat ronde vormen beginnen aan te nemen wil ik er een paar enigzins op dieet zetten...nu vraag ik me af wat een goede dieetmaaltijd kan zijn en wat 'mager' vlees is. En is pens eigenlijk vet of mager vlees ? zou een pensdagje bijvoorbeeld in een dieet passen of juist niet ? groenten eten ze ook graag, maar wat moet ik er dan bij doen om het een beetje kompleet te maken ?

ik probeer iets te vinden wat toch een beetje substantie heeft maar niet te dik maakt, want sommigen kijken toch erg ontevreden nu ze maar bar weinig vlees in hun bakje vinden ;D ze krijgen er dan wel wat sperciebonen bij maar dat wordt ook zo saai na een tijdje ;D

dus zijn er ook nog barfdieeten bekend ??

groetjes
marit
Door Lizzy
#191373
serradomar schreef: Hallo,

Omdat sommige van onze honden na de overheerlijke vleesmaaltijden van het laatste jaar toch wat ronde vormen beginnen aan te nemen wil ik er een paar enigzins op dieet zetten...nu vraag ik me af wat een goede dieetmaaltijd kan zijn en wat 'mager' vlees is. En is pens eigenlijk vet of mager vlees ? zou een pensdagje bijvoorbeeld in een dieet passen of juist niet ? groenten eten ze ook graag, maar wat moet ik er dan bij doen om het een beetje kompleet te maken ?

ik probeer iets te vinden wat toch een beetje substantie heeft maar niet te dik maakt, want sommigen kijken toch erg ontevreden nu ze maar bar weinig vlees in hun bakje vinden ;D ze krijgen er dan wel wat sperciebonen bij maar dat wordt ook zo saai na een tijdje ;D

dus zijn er ook nog barfdieeten bekend ??

groetjes
marit
Je zou de vette vleessoorten (zoals bijv. lam) kunnen vervangen door: kip, kalkoen, paard. Volgens mij is hert en konijn ook mager, maar dat weet ik niet zeker.

Ik weet niet precies wat je te eten geeft? Want ik vind (mits de andere maaltijden goed in elkaar steken) dat je best 1 dag in de week alleen een lap pens kunt geven. Overigens zijn die witte stukken aan pens : vet. Maar vet heeft een hond ook wel nodig.....

Ik zou dus zelf eerder kiezen voor bijv. 2 dagen per week vasten (langzaam opbouwen natuurlijk) of minder eten gaan geven, eventueel in combinatie met wat magere vleessoorten.

Barfplaats wordt gesponsord door