Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yari
#189858
Eerst was ik wat huiverig voor Salmonella, maar door diverse reacties van jullie hier op het forum is die angst wel voorbij.
Ik heb van de week een zak met van die eendagskuikens gekocht en ze dus aan beide honden voorgeschoteld.....

Ze gingen er lief aan likken en zagen het totaal niet als eten....Toen heb ik de kop eraf gehakt en dat geprobeerd en na veel aandringen vrat alleen Yari de kop op en na een tijdje vrat ze de rest van het kuikentje ook op. ;D
De hond van m'n zussie at het dus helemaal niet.
Is dit normaal? Ik denk het zelf wel dat ze er gewoon aan moeten wennen en dat ze het na een paar keer vast wel meteen opeten, wat is jullie ervaring hiermee?? Of hebben jullie nog tips/adviezen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#189866
Yari schreef: Eerst was ik wat huiverig voor Salmonella, maar door diverse reacties van jullie hier op het forum is die angst wel voorbij.
Ik heb van de week een zak met van die eendagskuikens gekocht en ze dus aan beide honden voorgeschoteld.....

Ze gingen er lief aan likken en zagen het totaal niet als eten....Toen heb ik de kop eraf gehakt en dat geprobeerd en na veel aandringen vrat alleen Yari de kop op en na een tijdje vrat ze de rest van het kuikentje ook op. ;D
De hond van m'n zussie at het dus helemaal niet.
Is dit normaal? Ik denk het zelf wel dat ze er gewoon aan moeten wennen en dat ze het na een paar keer vast wel meteen opeten, wat is jullie ervaring hiermee?? Of hebben jullie nog tips/adviezen?
Hier zijn er een aantal wild van die dingen en een aantal die moeten ze dus echt niet. Meestal vinden de honden (en katten) de vachtjes ronduit eng en herkennen ze het daarom niet als eten.
voor de miesmuilen hier leg ik het kuiken even in warm water, wordt die wat leideriger en dan eten ze het wel, maar nog niet vanharte.
Maar we hebben hier al hele mooie reportages gezien van honden die vanalles met de kuikens doen, behalve opvreten LOL
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 20 okt 2004, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#189886
Yari schreef:..Toen heb ik de kop eraf gehakt
:o :o :o...wauw......Nee, dan open ik toch liever een zakkie CB.... :P
Door tieneke
#189917
Peet schreef:

:o :o :o...wauw......Nee, dan open ik toch liever een zakkie CB.... :P
Ik ook ;) ;D ;D
Door Jolly
#190234
watjuhsssss ;D geintje.

Ik heb wel een hond die een kuiken zo opeet als ik maar eerst ff een poot eruit trek, want er meot wel eerst ff een beginnetje zijn. ;) 8)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#190245
Jolly schreef: watjuhsssss ;D geintje.

Ik heb wel een hond die een kuiken zo opeet als ik maar eerst ff een poot eruit trek, want er meot wel eerst ff een beginnetje zijn. ;) 8)
Eendagskuikens Jol, als je die een poot uitrukt lopen ze leeg....doe je het boven een koekenpan heb jetoch een lekker eitje LOL
Gebruikersavatar
Door sylvia
#190286
Angelique schreef:

Eendagskuikens Jol, als je die een poot uitrukt lopen ze leeg....doe je het boven een koekenpan heb jetoch een lekker eitje LOL
Jol geeft iets oudere kuikens geloof ik , zo één waar je bij denkt als je em een poot uitrekt aaaaaahhh sorry kippie ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#190292
sylvia schreef:
Jol geeft iets oudere kuikens geloof ik , zo één waar je bij denkt als je em een poot uitrekt aaaaaahhh sorry kippie ;D
14daagse kuikens, als ik het goed onthouden heb. En ander niet sloan JoL ;D
Door Jolly
#190666
Angelique schreef:

14daagse kuikens, als ik het goed onthouden heb. En ander niet sloan JoL ;D
nee zal niet sloan hoor ;), je het ut helegaar goe onthouwe. ;D
Maar soms krijgt hij ook wel die eendags(haps)krackers hoor en soms zijn ze ook wel ouder dan 14 dagen, ligt er aan of we eraan denken en hoe zwaar ze ongeveer zijn, want ik ga natuurlijk geen kuiken/kip van bijna een kilo geven als tussendoortje. Die wordt dan een complete dagmaaltijd, dus dat zal niet zo snel gebeuren.
Door Helen
#190695
Eendagskuikens hebben dezelfde voedingswaarde als een ei, dus geef ik die liever. Balou krijgt wel kwartels, zijn net iets groter ;)
Door An
#191009
Ik heb het toen we beginnen barfen zijn ook is gekocht en gegeven en de honden hadden echt zoiets van leuk een nieuwe knuffel ??? >:( Maar eten deden ze het niet...ik heb het dan ook in 2 gehakt :o maar dan nog vonden ze het maar raar. Maar ik wil nu nog is erg graag proberen, want ik heb het idee dat ik het "te vroeg" zeg maar het geprobeerd. Nu snappen ze denk ik al beter dat wat ik geef echt eetbaar en lekker is ;)

Maar ik kan er hier nergens aan komen in het Antwerpse >:( Ik wil ze namelijk ook erg graag voor de katten! En ze weer ergens met 12 kilo bestellen vind ik weer wat teveel van het goede ;)
Door Yari
#192455
Nou, Yari heeft de smaak helemaal te pakken hoor!! ;D
Van de week weer een kuiken gegeven, maar dan door haar kvv heen. 't was in één hap weg!!! ;)
Door yalla
#192459
Ik ben een muts (...) maar ik durf dat niet. Een paar jaar geleden kocht mijn toenmalige vriend nog wel eens van die kuikentjes voor de katten. Alleen al die dingen ontdooien, vind ik een regelrechte ramp. Hij legde ze dan in een bakje en als ze dan ontdooid waren, hing er zo een pootje over de rand (iek) en dan hield hij ze omhoog aan één pootje en als de katten ze dan gevangen hadden, dan hoorde je in één keer 'krak' en daar ging het schedeltje.
Nee, geef mij maar BIBI dat lijkt tenminste niet meer op een beest ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door